Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 4 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.440.343.2024.4.EZW
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE - towar – przygotowanie do druku, druk oraz dostawa towaru, tj. publikacji pn. „(…)”.
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE - towar – przygotowanie do druku, druk oraz dostawa towaru, tj. publikacji pn. „(…)”.
towar – plakat w rozmiarze (…) pt. (…)
Co ile lat rezygnacja z PPK powinna być składana, jeśli pracownik nie chce być uczestnikiem programu? Jak wygląda rezygnacja z PPK przed podpisaniem umowy o prowadzenie PPK, a jak już po przystąpieniu do PPK?
Możliwości rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu „Kosztów PPK” jako kosztów bezpośrednio związanych z przychodami
Rezygnacja z PPK następuje na podstawie druku „Deklaracja o rezygnacji z dokonywania wpłat do Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK)”. Do kiedy można złożyć rezygnację? Od kiedy obowiązuje? Jakie są jej skutki? Jak odzyskać pieniądze wpłacone do PPK? Gdzie przechowywać dokumentację związaną z PPK? Czy można zrezygnować na urlopie macierzyńskim i wychowawczym? Jakie obowiązki ma pracodawca? Co w przypadku
Od 1 października 2018 r. obowiązują znowelizowane wzory informacji i deklaracji składanych do PFRON. Modyfikacje tych dokumentów wynikają ze zmian w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, uchwalonych 6 czerwca 2018 r., i mają charakter dostosowujący. Publiczne i niepubliczne przedszkola włączono do grupy pracodawców zwolnionych z wpłat na PFRON, jeżeli
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży biletów w cenach nominalnych przez X na rzecz Miasta i Y; opodatkowania sprzedaży druków biletów średniookresowych oraz długookresowych przez Miasto na rzecz X; opodatkowania sprzedaży biletów zakupionych od X przez Miasto i Y dalszym odbiorcom; opodatkowania podziału wpływów ze sprzedaży biletów wspólnych; opodatkowania podziału wydatków
Ministerstwo Gospodarki pracuje nad zmianami rozporządzeń dotyczących poszczególnych specjalnych stref ekonomicznych (dalej SSE) w zakresie wydłużenia okresu ich funkcjonowania do 2026 r. Docelowo planowane jest, by SSE działały bezterminowo.
Od 1 marca br. ustalone prawo do emerytury wyklucza możliwość uzyskania z PFRON dofinansowania do wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym i lekkim. Zmianie uległy również wzory formularzy przekazywanych do PFRON. Przekazując w kwietniu br. dokumenty dotyczące dofinansowania do PFRON za marzec 2011 r., pracodawcy zobowiązani są posługiwać się nowymi wzorami.
Od 9 maja 2012 r. obowiązują przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 2 kwietnia 2012 r. w sprawie określenia dowodów stanowiących podstawę przyznania i wypłaty zasiłków z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa. Przepisy tego rozporządzenia wprowadziły nowe wzory druków stanowiących podstawę przyznania i wypłaty świadczeń w razie choroby i macierzyństwa oraz
Stawki podatku dla druku informatora miejskiego oraz stawki podatku dla dystrybucji informatora miejskiego.
Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla dostawy towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej oraz prawidłowości sposobu ujmowania wystawianych faktur w rejestrach sprzedaży i deklaracjach VAT-7.
Od 27 października 2017 r. ZUS wprowadził 9 nowych wzorów formularzy w sprawach zasiłkowych. Zmiany dotyczą głównie formularzy związanych z wnioskiem o zasiłek macierzyński. Aktualizacja formularzy, polegająca na ich uproszczeniu, ma spowodować skrócenie czasu ich wypełniania.
Od 5 września 2017 r. ZUS udostępnił nowe druki wniosku o zasiłek opiekuńczy, które zastąpiły dotychczasowy formularz Z-15. Nowe druki dotyczą wniosku o zasiłek opiekuńczy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem (Z-15A) oraz wniosku o zasiłek opiekuńczy z powodu sprawowania opieki nad chorym członkiem rodziny (Z-15B).
Czy Wnioskodawca ma możliwość zastosowania obniżonej stawki podatku VAT 5% w związku z wydawaniem i sprzedażą omówionych w części G przedmiotowego wniosku kalendarzy- almanachów, które stanowią wydawnictwa specjalistyczne?
Określenie stawki podatku dla drukowanych na papierze własnym gazet.
Otrzymałam z Londynu fakturę w złotówkach za usługę druku. Na fakturze nie ma NIP UE dostawcy ani odbiorcy. Czy mam traktować tę transakcję jako krajową i nie naliczać VAT należnego i naliczonego?
Zasadniczą zmianą w dokumentowaniu prawa do zasiłków z ubezpieczenia chorobowego jest od 1 stycznia 2016 r. możliwość składania wymaganych wniosków w formie pisemnej, jak również dokumentu elektronicznego uwierzytelnionego z wykorzystaniem kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP na elektroniczną skrzynkę podawczą ZUS. Za pośrednictwem PUE wnioski mogą przesyłać zatem płatnicy składek
stawka podatku VAT na druk i dystrybucję informatora miejskiego
Należy stwierdzić, że o ile wydane w formie książkowej ww. projekty budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z garażem faktycznie mieszczą się w grupowaniu PKWiU 58.11.1, a podana klasyfikacja jest prawidłowa oraz posiadają nadany numer ISBN, to ich dostawa podlega opodatkowaniu stawką VAT w wysokości 5%, zgodnie z art. 41 ust. 2a ustawy, w związku z poz. 32 załącznika nr 10 do ustawy.
Uznanie odzyskiwania toluenu w procesie drukowania za produkcję wyrobów energetycznych i obowiązek przemieszczania go w dostawie wewnątrzwspólnotowej na podstawie UDT