Interpretacja indywidualna z dnia 22 grudnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.598.2023.1.MR1
Obowiązek poboru podatku na podstawie art. 26 ust. 1aa w brzmieniu obowiązującym od 01.01.2024 r.
Obowiązek poboru podatku na podstawie art. 26 ust. 1aa w brzmieniu obowiązującym od 01.01.2024 r.
Dotyczy obowiązku poboru przez płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych od wypłacanych odsetek lub dyskonta od obligacji w stanie prawnym od 1 stycznia 2024 r.
Obowiązki płatnika związane z wypłatą na rzecz osób fizycznych odsetek lub dyskonta od obligacji.
Czy przepis art. 4a pkt 10 updop należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiadał w latach podatkowych 2018-2021 oraz posiada w 2022 r. i będzie posiadał w kolejnych latach podatkowych status „małego podatnika”, przy obliczaniu wysokości „przychodów ze sprzedaży” uzyskiwanych przez Bank każdorazowo w roku podatkowym poprzedzającym dany rok podatkowy należało pominąć/należy
1. Czy Wnioskodawca, jako emitent papierów wartościowych dokonujący wypłaty należności z tytułów o których mowa w art. 26 ust. 2c pkt 1-2 ustawy o CIT, jest zobowiązany do przekazania Podmiotowi prowadzącemu rachunki informacji, o której mowa w art. 26 ust. 2ca ustawy o CIT, jedynie gdy łącznie wystąpi: (i) powiązanie w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT pomiędzy Wnioskodawcą a Podatnikiem
czy: 1. Bank prawidłowo określił przychody osiągnięte w roku 2020 i 2021 przy ustalaniu statusu „małego podatnika” pomijając wartości nominalne przy zakupie i wykupie bonów pieniężnych oraz pomijając wartości nominalne przy zakupie obligacji skarbowych, obligacji P, obligacji B i sprzedaży obligacji skarbowych, 2. przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien z przychodów ze sprzedaży w
Czy Bank posiada w roku 2021 status „małego podatnika” i powinien zastosować stawkę podatku 9%? Czy Bank powinien brać pod uwagę przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” wartość nominalną bonów pieniężnych NBP, dyskonto, wartości obligacji?
Określenie wartości przychodu ze sprzedaży przy określaniu statusu małego podatnika.
Kwestia możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów „straty” poniesionej w związku z przymusowym umorzeniem obligacji.
Kwestia możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów „straty” poniesionej w związku z przymusowym umorzeniem obligacji.
Czy Wnioskodawczyni będzie uprawniona do rozliczenia straty podatkowej powstałej w wyniku przymusowego umorzenia obligacji?
Czy Spółka będzie uprawniona do rozliczenia straty powstałej w wyniku przymusowego umorzenia obligacji Banku przez Bankowy Funduszu Gwarancyjny?
Wydatki na nabycie skarbowych papierów wartościowych są kosztami uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów straty z odpłatnego zbycia wierzytelności, które wynika z art. 16 ust. 1 pkt 39, nie obejmuje zbycia skarbowych papierów wartościowych.
Czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna - wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika". - Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika" powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązywania rezerw i aktualizacji
Czy Bank powinien brać pod uwagę wartość nominalną bonów pieniężnych i obligacji oraz transakcje ich zakupu – sprzedaży/wykupu przez emitenta dokonywane w trakcie roku obrotowego przy wyliczeniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika. - Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu
w zakresie ustalenia: - czy przychody związane z wykupem papierów wartościowych w postaci wykupu obligacji, bonów pieniężnych NBP przez emitenta, Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od obligacji, bonów pieniężnych NBP, które stanowią przychód z
czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2018 r. Bank posiada w 2019 r. status małego podatnika; - czy Bank może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego za 2019 r. podatku, a co za tym idzie dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za ten rok podatkowy; - czy na podstawie
w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży uzyskanych w latach 2016 i 2017, decydującym o statusie małego podatnika dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji; 2. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 updop
w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie małego podatnika, w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, w brzmieniu obowiązującym w roku 2019 i od 1 stycznia 2020 r., nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji; 2. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop
Strata poniesiona przez Wnioskodawcę w związku z nieodpłatnym przymusowym umorzeniem obligacji Banku spółdzielczego nie może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy (w tym do kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 38 updof). Nie ma tez charakteru straty podatkowej w rozumieniu art. 9 ust. 2 updof.
Zastosowanie art. 15c ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych, oraz art. 7 ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw.
W zakresie skutków podatkowych umorzenia obligacji skarbowych nabytych za pośrednictwem banku szwajcarskiego.