Interpretacja indywidualna z dnia 8 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.480.2024.1.AS
Prawidłowe wskazanie w zawiadomieniu ZAW-RD okresu opodatkowania ryczałtem.
Prawidłowe wskazanie w zawiadomieniu ZAW-RD okresu opodatkowania ryczałtem.
Dotyczy ustalenia: - czy złożone zgłoszenie ZAW-RD wysłane dnia 29 listopada 2023 roku jest skuteczne i powoduje, że Spółka ma prawo rozliczać się z podatków dochodowych w ramach ryczałtu od dochodów kapitałowych spółek będąc traktowaną jako podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności zgodnie art. 28j ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - jeśli zgłoszenie Spółki jest błędne zatem
Dotyczy ustalenia: - czy przekształcenie A. w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w trybie art. 551 § 1 i nast. Kodeksu spółek handlowych skutkować będzie zachowaniem prawa do stosowania opodatkowania według zasad ryczałtu od dochodów spółek (estoński CIT); - czy A. po przekształceniu w sp. z o.o. będzie zobowiązany do ponownego złożenia zawiadomienia ZAW-RD.
Zakresie ustalenia czy: - prawidłowe jest stanowisko spółki, że nie rozpoczęła opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek w związku ze złożeniem w dniu 25 kwietnia 2024 r. zawiadomienia ZAW-RD; - spółka może rozpocząć opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek od dnia 1 lipca 2024 r.
Czy w okolicznościach faktycznych wskazanych we wniosku po dniu 30 czerwca 2024 roku Wnioskodawca może złożyć zawiadomienie ZAW-RD oraz stosować ryczałt od dochodów spółek, o którym mowa w art. 28c i następnych Ustawy o CIT?
W zakresie ustalenia, czy w zaistniałym stanie faktycznym prawidłowe jest uznanie, że Zawiadomienie złożone przez Spółkę nie wywołało żadnych skutków prawnych, tj. Wnioskodawca nigdy nie wszedł w reżim opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, i Wnioskodawca może ponownie złożyć zawiadomienie ZAW-RD o wyborze opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek przed upływem terminu określonego w art. 28I
W zakresie ustalenia: 1. czy Wnioskodawca, poprzez złożenie zawiadomienia ZAW-RD do 30 listopada 2023 r., mógł skorzystać z podatku ryczałtowego (tzw. CIT estońskiego) od 1 listopada 2023 r., 2. czy Wnioskodawca, poprzez złożenie kolejnego zawiadomienia ZAW-RD do 31 grudnia 2023 r., mógł skorzystać z podatku ryczałtowego (tzw. CIT estońskiego) od 1 grudnia 2023 r.
W zakresie ustalenia, czy Spółka skutecznie wybrała opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek o którym mowa w rozdziale 6b ustawy o CIT (czyli tzw. estońskim CIT) na podstawie zawiadomienia ZAW-RD złożonego w styczniu 2024 r. od dnia 1 stycznia 2024 r.
1. Czy w związku z niesporządzeniem sprawozdania finansowego zgodnie z ustawą o rachunkowości na dzień 31 sierpnia 2023 r. Spółka nie dokonała wyboru opodatkowania ryczałtem od dnia 1 września 2023 r. i w terminie do 31 marca 2024 r. powinna złożyć zeznanie CIT-8 za 2023 r.? 2. Czy w okolicznościach przedstawionego stanu faktycznego Spółka miała prawo wybrać opodatkowanie dochodu ryczałtem od dnia
Skuteczność złożenia zawiadomienia ZAW-RD oraz konieczność złożenia zeznania CIT-8.
W zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca po zbyciu Udziałów i przy założeniu spełnienia wszystkich pozostałych warunków opodatkowania Ryczałtem mógł dokonać wyboru opodatkowania Ryczałtem poprzez złożenie zawiadomienia ZAW-RD, bez konieczności upływu okresu, o którym mowa w art. 28l ust. 2 Ustawy o CIT.
Czy przekształcenie w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w trybie art. 551 § 1 i nast. Kodeksu spółek handlowych skutkować będzie utratą prawa do stosowania opodatkowania Estońskim CIT Czy Wnioskodawca będzie zobowiązany po przekształceniu Spółki w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością do ponownego złożenia zawiadomienia ZAW-RD
Czy Spółka skutecznie wybrała opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek na podstawie zawiadomienia ZAW-RD złożonego w dniu 28 stycznia 2022 r., - Czy Spółka podlega opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek od dnia 3 stycznia 2022 r. (tj. od dnia wskazanego w zawiadomieniu ZAW-RD złożonym w dniu 28 stycznia 2022 r.), - Czy Spółka w dniu rozpoczęcia opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek była
Czy pierwszym rokiem podatkowym opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 7 i ust. 2 pkt 1 ustawy o CIT jest dla Wnioskodawcy okres od dnia 14 listopada 2023 roku do dnia 31 grudnia 2024 roku. Czy przez następujące po sobie cztery lata podatkowe, o których mowa w art. 28f ust. 1 ustawy o CIT rozumieć należy w przypadku Wnioskodawcy okres od dnia 14 listopada 2023 roku
Czy w przypadku wyboru przez Wnioskodawcę opodatkowania Estońskim CIT, w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, zawiadomienie o wyborze Estońskiego CIT w trakcie przyjętego roku podatkowego może zostać złożone przed datą sporządzenia Sprawozdania śródrocznego.
Składanie zawiadomienia o wyborze opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek przed upływem przyjętego przez podatnika roku podatkowego.
W zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia ze sprzedaży płodów rolnych, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o VAT oraz zobowiązania do zawiadomienia na piśmie naczelnika urzędu skarbowego o chęci skorzystania ze zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 5.
Czy zawiadomienie ZAW-RD o wyborze opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek zostało skutecznie złożone z zachowaniem ustawowego terminu.
Czy w przypadku zapłaty za fakturę kwoty przekraczającej wartość określoną w art. 19 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, w sytuacji braku rejestracji podatnika VAT jako podatnik VAT czynny, w związku z dokonaniem płatności na rachunek płatniczy nieujęty w Wykazie, w sytuacji braku zapisu na fakturze wyrazów „mechanizm podzielonej płatności”, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do składania
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dotyczącej opodatkowania dochodów ryczałtem od dochodów spółek.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka po sprzedaży funduszy inwestycyjnych i spełnieniu wszystkich warunków określonych w rozdziale 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może być opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek bez okresu oczekiwania określonego w art. 28l ust. 2 ww. ustawy
1) Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 26 ust. 1d Ustawy o CIT, art. 26 ust. 2e Ustawy o CIT nie znajdzie zastosowania do wypłat na rzecz Zakładu, tj. Wnioskodawca jako płatnik nadal nie będzie zobowiązany do pobierania podatku u źródła od dokonanych na rzecz Zakładu płatności? 2) Czy pisemne oświadczenie, o którym mowa w art. 26 ust
Czy w myśl art. 28f ust. 1 ustawy o CIT Spółka prawidłowo uznała, iż pierwszy 4-letni okres opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek zakończy się 31 grudnia 2025 r. i taka data powinna być również wskazana w rubryce C „7. okres do” zawiadomienia ZAW-RD.
Dotyczy ustalenia, czy planowane przekształcenie Spółki w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, które nastąpi w pierwszym roku korzystania przez Spółkę z opodatkowania CIT Estońskim, nie spowoduje utraty prawa Spółki do opodatkowania CIT Estońskim oraz czy Spółka po przekształceniu w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością nadal będzie korzystać z opodatkowania CIT Estońskim bez konieczności ponownego