Odpowiedź Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na interpelację nr 3291 w sprawie alimentów wypłacanych z funduszu alimentacyjnego
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu, braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Wskazane przez Wnioskodawcę środki pieniężne stanowiące nienależnie pobrane świadczenia wychowawcze, świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego, nie stanowią wynagrodzenia za świadczenie usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż nie mieszczą się zakresie czynności wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy
Brak uznania usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu; Brak opodatkowania podatkiem VAT dochodów z tytułu wpływów: - od dłużników alimentacyjnych zaległości z tytułu funduszu alimentacyjnego, zaległości z tytułu zaliczek alimentacyjnych, - za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny,
Czy świadczone przez wnioskodawcę usługi zarządzania wskazane w pkt B stanowią usługi zarządzania alternatywnym funduszem inwestycyjnym w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) oraz b) ustawy o VAT i tym samym są zwolnione z podatku od towarów i usług? Czy zwolnieniem zostanie objęte również wynagrodzenie dodatkowe za skuteczne zarządzanie SKA ASI?
Zwolnienia z podatku VAT usług doradztwa prawnego związanego z zarządzaniem funduszami inwestycyjnymi.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu; oraz braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Wypłata stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych na podstawie ustawy o systemie oświaty oraz zgodnie z uchwałą Rady Gminy korzysta ze zwolnienia - art. 21 ust. 1 pkt 40. Umorzone świadczenia z funduszu dłużnikowi alimentacyjnemu oraz osobom otrzymującym świadczenie z funduszu alimentacyjnego korzystają art. 21 ust. 1 pkt 8.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu, braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Czy umorzone w części należności dłużnika alimentacyjnego G.M. z tytułu świadczeń z funduszu alimentacyjnego wypłaconych osobom uprawnionym (wraz z odsetkami) stanowią dla dłużnika alimentacyjnego przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a jeżeli tak, to czy Gmina powinna wystawić dłużnikowi alimentacyjnemu PIT-8C?
Skutki podatkowe umorzenia należności dłużnika alimentacyjnego z tytułu wypłaconych osobie uprawnionej świadczeń z funduszu alimentacyjnego,Wystawienie informacji PIT-8C