Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.580.2023.1.KFK
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Gmina będzie działać jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, prowadzący działalność gospodarczą, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, w zakresie, w jakim będzie realizować ww. Zadanie oraz nie będzie korzystać z wyłączenia od podatku na podstawie przepisu art. 15 ust. 6 ustawy. Gmina powinna wyliczyć wartość podatku należnego metodą „w stu”, traktując kwotę uzyskanego dofinansowania jako kwotę
w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz prawa do odliczenia pełnych kwot podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu
w zakresie prawa do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją zadania
W zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego w fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania oraz określenia podstawy opodatkowania
Opodatkowanie otrzymanej przez Gminę dotacji na usuwanie odpadów z folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, sposób wyliczenia kwoty podatku VAT oraz prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania jest prawidłowe.
Opodatkowanie dotacji uzyskanych z WFOŚiGW oraz NFOŚiGW na realizację Zadania polegającego na rozbiórce (demontażu), transporcie i unieszkodliwianiu (utylizacji) wyrobów zawierających azbest oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w zawiązku z realizacją ww. Zadania.
1. Opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z NFOŚiGW oraz kwoty otrzymanej od rolników; 2. Prawo do odliczenia podatku naliczonego od otrzymanej faktury za usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
1. Opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z NFOŚiGW oraz kwoty otrzymanej od rolników; 2. Prawo do odliczenia podatku naliczonego od otrzymanej faktury za usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
Zwolnienie z opodatkowania otrzymanej dotacji na realizację zadań. Nie ma podstaw, by uznać, że otrzymane w ramach ww. Programu środki pieniężne stanowiły dla jego Beneficjenta, przychód zwolniony z opodatkowania, który będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; dofinansowanie otrzymane z Wojewódzkiego Fundusz
1.Opodatkowanie dotacji otrzymanej przez Gminę z NFOŚiGW; 2.Prawo do odliczenia podatku naliczonego od otrzymanej faktury za usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej
Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz przedstawiony we wniosku stan faktyczny stwierdzić należy, że udzielona Wnioskodawczyni na podstawie zawartej w 2018 r. umowy dotacja z budżetu Gminy Miasta A., w ramach Programu KAWKA, przeznaczona na wymianę pieca węglowego na centralne ogrzewanie gazowe z całą instalacją stanowi dla Niej przychód z innych źródeł mieszczący się w dyspozycji art. 20 ust
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie amortyzacji podatkowej
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie przychodów zwolnionych.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od środków trwałych, które zostały sfinansowane częściowo kwotą odpowiadającą umorzonej pożyczce.
W którym momencie należy rozpoznać przychód z tytułu umorzenia części pożyczki udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dacie zawarcia z Funduszem umowy o umorzeniu, czy w dacie łącznego spełnienia wszystkich postawionych przez Fundusz warunków i wydaniu decyzji o umorzeniu?Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od zakupionych środków trwałych (pojazdu do konserwacji
W którym momencie należy rozpoznać przychód z tytułu umorzenia części pożyczki udzielonej przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dacie zawarcia z Funduszem umowy o umorzeniu, czy w dacie łącznego spełnienia wszystkich postawionych przez Fundusz warunków i wydaniu decyzji o umorzeniu?Czy odpisy amortyzacyjne dokonywane od zakupionych środków trwałych (pojazdu do konserwacji
Czy naliczone odsetki od pożyczki z WFOŚiGW przeznaczonej na zakup pojazdu do konserwacji i utrzymania sieci kanalizacyjnych powinny być uwzględnione w jego wartości początkowej (art. 16g pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)?
Czy odpisy amortyzacyjne od części wartości środka trwałego sfinansowanej otrzymaną dotacją będą stanowiły koszt uzyskania przychodu czy nie będą stanowiły takiego kosztu?
Czy w dniu otrzymania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej bezzwrotnej dotacji na termomodernizację środka trwałego będącego własnością Spółki, powstaje obowiązek rozpoznania opodatkowanego przychodu w wysokości otrzymanego dofinansowania czy też jest to przychód wolny od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy odpisy amortyzacyjne od środków trwałych sfinansowanych z pożyczki, która następnie została w części umorzona, otrzymanej z WFOŚiGW lub NFOŚiGW, będą mogły być zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów z prowadzonej działalności?
Opodatkowanie wpłat mieszkańców partycypujących w kosztach budowy przydomowych oczyszczalni ścieków
Czy w przypadku podjęcia przez NFOŚiGW ostatecznej decyzji o umorzeniu części pożyczki w celu sfinansowania przez Spółkę z tych środków zakupów środków trwałych, należy uznać, że umorzona cześć pożyczki nie stanowi zwrotu wydatków, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 48 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), a zatem odpisy