Interpretacja indywidualna z dnia 18 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.158.2024.2.JKU
Brak prawa do odzyskania naliczonego podatku VAT wynikającego z wydatków poniesionych na realizację projektu.
Brak prawa do odzyskania naliczonego podatku VAT wynikającego z wydatków poniesionych na realizację projektu.
Obowiązki płatnika związane z przyznaniem strażakom nagród finansowych za wyróżniającą postawę w działaniach ratowniczych prowadzonych w ramach ochrony pożarowej.
ustalenie czy zasada centralizacji rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT jednostek budżetowych gminy obejmie jednostki organizacyjne funkcjonujące na zasadach, o których mowa w art. 33a i 33b ustawy o samorządzie powiatowym tj. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej.
Ustalenie czy zasada centralizacji rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT obejmie jednostki organizacyjne funkcjonujące w ramach Powiatu, tj. Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego oraz Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.
Zasada centralizacji rozliczeń nie obejmuje działalności Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego i Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej.
Czy należało pobrać podatek od należności wypłaconych członkom rodziny (uprawnionym do renty rodzinnej po zmarłym funkcjonariuszu) zgodnie z art. 41 ustawy podatek dochodowy od osób fizycznych?
Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dotyczącej dostawy samochodu ratowniczo-gaśniczego.
Jaka stawka podatku VAT powinna być zastosowana do dokonanej sprzedaży samochodu ratowniczo-gaśniczego na rzecz Gminy, która jest płatnikiem, jeśli faktycznym odbiorcą i użytkownikiem sprzętu będzie jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej. Czy Gmina jako zamawiający powinna skorzystać przy zakupie samochodu z preferencyjnej 7% stawki podatku, czy też przyjąć stawkę 22%?
Jaka stawka podatku powinna być zastosowana przy sprzedaży sprzętu pożarniczego na rzecz Gminy, która jest płatnikiem, jeżeli faktycznym odbiorcą użytkownikiem sprzętu przez cały okres jego eksploatacji będzie jednostka OSP, czy powinna być to stawka 7%, czy też stawka 22%?
brak prawa do odliczenia przez Komendę Straży Pożarnej podatku naliczonego przy zakupie sprzętu ratowniczego
Czy dostawa samochodu opodatkowana będzie podatkiem od towarów i usług w wysokości 7%?
Czy istnieje możliwość zastosowania przez sprzedawcę 7% stawki podatku od towarów i usług do dostawy łodzi aluminiowej z silnikiem oraz przyczepą podłodziową dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Ostrołęce finansowanej przez Miasto X?
Czy zastosowano prawidłową stawkę podatku od towarów i usług, dotyczącą dostawy towarów wymienionych w poz.129-134 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy na fakturach jako odbiorca wykazana zostanie ? Ochotnicza Straż Pożarna, zaś jako nabywca (płatnik) ? Urząd Gminy?
Gmina zwróciła się z prośbą o udzielenie informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w sprawie zastosowania właściwej stawki podatku VAT przy opodatkowaniu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów. Przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia są samochody pożarnicze, które zostały zakupione przez podatnika dla jednostek ochotniczej straży pożarnej i mają służyć ochronie przeciwpożarowej.