Interpretacja indywidualna z dnia 22 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.460.2024.2.EK
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu (prewspółczynnik).
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu (prewspółczynnik).
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
opodatkowanie odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, prawo do pełnego odliczenia kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące przed 1 stycznia 2017 r. i po 1 stycznia 2017 r., prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, z zastosowaniem
Prawo do odliczenia podatku VAT (prewspółczynnik).
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, związanego z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej wsi (...).
W zakresie: - opodatkowania odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, - prawa do pełnego odliczenia przed 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, - prawa do pełnego odliczenia po 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące,
Kwalifikacja do odpowiedniego źródła przychodów dodatków spisowych i nagród wypłacanych pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oddelegowanych do pracy w gminnym biurze spisowym.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz korekty podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT otrzymanych przez Gminę, wystawionych ze wskazaniem: Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Gminy, Gminy jako nabywcy i numeru NIP Urzędu, Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
przypisanie numeru NIP oraz statusu podatnika VAT wyłącznie dla podatnika Miasto, - wystąpienie o nadanie odrębnego numeru NIP dla samorządowej jednostki budżetowej Urzędu Miasta, - wyrejestrowania podatników VAT - samorządowych jednostek budżetowych, - sposób ustalenia właściwości naczelnika urzędu skarbowego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT otrzymanych przez Gminę, wystawionych ze wskazaniem: Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Gminy, Gminy jako nabywcy i numeru NIP Urzędu, Urzędu jako nabywcy i numeru NIP Urzędu.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania za odrębnego od Gminy podatnika VAT oraz formy rozliczeń z Urzędem Skarbowym w odniesieniu do samorządowych jednostek budżetowych i jednostek budżetowych.
w zakresie uznania czy Gmina i jej jednostki budżetowe dla celów rozliczeń z tytułu podatku VAT powinny być traktowane jako jeden podatnik VAT i w konsekwencji powinny posługiwać się jednym numerem NIP nadanym Gminie oraz czy do celów rozliczeniowych w podatku dochodowym od osób fizycznych jednostki budżetowe powinny posiadać swój odrębny NIP
1. Czy w analizowanym przypadku Gmina ma/będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w wykazanych fakturach inwestycyjnych związanych z rozbudową i przebudową istniejącego Domu Strażaka celem urządzenia Domu Kultury i Biblioteki? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić część podatku naliczonego podlegającego
Czy w odniesieniu do inwestycji w infrastrukturę wodno kanalizacyjną, które mają zostać zrealizowane przez Gminę w przyszłości i bezpośrednio po ich oddaniu do użytkowania wydzierżawione na rzecz Zakładu, Gmina będzie miała prawo do skorzystania z odliczenia podatku VAT naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT?
Czy Gmina, która najpierw przekazała Zakładowi wybudowaną infrastrukturę wodno kanalizacyjną w trwały zarząd, a następnie w roku 2013 cofnie trwały zarząd oraz przekaże ją do użytkowania na rzecz tego Zakładu odpłatnie na podstawie umowy dzierżawy, nabędzie w momencie tego odpłatnego przekazania, prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT zawartego w cenie nabywanych towarów i usług związanych z budową
Czy wypłacone członkom gminnego biura spisowego dodatki i nagrody oraz nagrody dla gminnego komisarza spisowego i jego zastępcy należy zaliczyć do przychodów ze stosunku pracy czy też należy przyjąć, że są to przychody z działalności wykonywanej osobiście?
Prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Czy dodatki i nagrody spisowe są przychodami ze stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
dodatki spisowe wypłacane pracownikom jednostek samorządu terytorialnego oddelegowanych do pracy w biurach spisowych
Skoro gmina (urząd gminy) nie jest jednostką budżetową, ani samorządowym zakładem budżetowym, to do usług świadczonych na jej rzecz przez Wnioskodawcę, nie może mieć zastosowania zwolnienie na podstawie ww. przepisu.
Zakres określenia statusu podatnika podatku od towarów i usług oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego, w związku z budową kanalizacji sanitarnej.
Czy przychody uzyskane w związku z wykonywaniem prac spisowych (dotyczących spisu rolnego i powszechnego spisu ludności) w postaci nagród i dodatków spisowych przez pracowników Urzędu Gminy należało zaklasyfikować do przychodów ze stosunku pracy zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy też przychody te należało zaklasyfikować, jako przychody z działalności wykonywanej
Czy przychody uzyskane w związku z wykonywaniem prac spisowych (dotyczących spisu rolnego i powszechnego spisu ludności) w postaci nagród i dodatków spisowych przez pracowników Urzędu Gminy należało zaklasyfikować do przychodów ze stosunku pracy zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy też przychody te należało zaklasyfikować, jako przychody z działalności wykonywanej
Czy dodatki i nagrody spisowe są przychodami ze stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?