Interpretacja indywidualna z dnia 15 lipca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.239.2021.4.AKA
Stosowanie mechanizmu podzielonej płatności dla usług odbioru odpadów złomu.
Stosowanie mechanizmu podzielonej płatności dla usług odbioru odpadów złomu.
Prawidłowość wyliczania kwoty limitu uprawniającej do zwolnienia podmiotowego, brak obowiązku składania deklaracji VAT-7 i VAT JPK oraz brak opodatkowania usług dzierżawy gruntu pod kiosk w związku z wyborem zwolnienia podmiotowego poprzez złożenie VAT-R i aktualizację danych, konsekwencje podatkowe przy sprzedaży złomu kotłów c.o.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania premii pieniężnej.
Dotyczy ustalenia czy Wnioskodawca jest zobowiązany zastosować procedurę odwrotnego obciążenia przy dostawie złomowanych pojazdów
Dotyczy ustalenia czy Powiat jest zobowiązany wystawić fakturę dokumentującą dostawę złomowanych pojazdów z zastosowaniem procedury odwrotnego obciążenia.
Dotyczy sposobu rozliczenia faktur korygujących otrzymanych przez Wnioskodawcę oraz przez niego wystawionych z powodu przekwalifikowania towaru z objętego opodatkowaniem VAT według stosownej stawki na towar objęty mechanizmem odwrotnego obciążenia
Ustalenie podstawy opodatkowania i fakturowania w przypadku dostawy towarów, w stosunku do których Wnioskodawca ma obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wraz z usługą transportu, cięcia/łuszczenia i wydania atestu.
Sposób opodatkowania dostawy stali wraz z usługami obróbki na specjalistycznym laserze 2D i 3D
W zakresie wskazania czy potwierdzenie przez Urząd Statystyczny zakwalifikowania wyrobów do PKWiU 24.44.23.0 daje wystarczającą podstawę do stosowania zasady odwrotnego obciążenia przy fakturowaniu transakcji sprzedaży wyrobów.
W zakresie ustalenia kto będzie pokrywał kwotę VAT-u należnego od transakcji do urzędu skarbowego w przypadku gdy nabywca sprzedawanych przez Wnioskodawcę towarów nie opodatkuje transakcji oraz w zakresie konieczności podpisywania faktur sprzedaży przez nabywców towarów, co do których Wnioskodawca stosuje mechanizm odwrotnego obciążenia.
Dotyczy fakturowania dostawy wyrobów stalowych wraz z ich transportem.
Dokumentowanie nabycia materiałów metalowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie tych materiałów w stanie prawnym obowiązującym w 2014 r.
Dokumentowanie nabycia materiałów metalowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie tych materiałów w stanie prawnym obowiązującym w 2014 r.
1. Możliwość umieszczania na jednej fakturze dostawy towarów opodatkowanych stawką 23% oraz towarów w ramach odwrotnego obciążenia. 2. Możliwość umieszczenia na tejże fakturze dodatkowych kosztów jakimi dostawca obciąża nabywcę (np. koszty cięcia towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy, koszty transportu, koszty wydania atestu).
Dokumentowanie nabycia materiałów metalowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wewnętrznych dokumentujących nabycie tych materiałów w stanie prawnym obowiązującym w 2013 r.
Dokumentowanie jedną fakturą sprzedaży opodatkowanej i sprzedaży objętej odwrotnym obciążeniem.
Dokumentowanie nabycia materiałów metalowych oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wewnętrznych dokumentujących nabycie tych materiałów w stanie prawnym obowiązującym w 2013 r.
dokumentowanie jedną fakturą dostaw, w stosunku do których Wnioskodawca ma obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia oraz dostaw, w stosunku do których Wnioskodawca ma obowiązek naliczyć i wykazać podatek VAT z odpowiednią stawką
1. Czy Wnioskodawca, jako sprzedawca towarów wyszczególnionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT, winien traktować jako podatnika VAT w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 7 tej ustawy, także nabywców, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ww. ustawy? 2. Czy w transakcjach dostawy towarów, gdzie stroną jest nabywca, u którego sprzedaż jest zwolniona od podatku na
Opodatkowania sprzedaży złomu metali szlachetnych
Czy dla celów podatkowych opakowania, nabywane przez Firmę na podstawie Kart Przekazania Odpadu, powinny być obłożone 23% stawką podatku VAT, czy powinny podlegać odwrotnemu obciążeniu?
w zakresie sprzedaży zużytych opon sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU 38.11.54.0, - w zakresie uznania, iż sprzedaż opon używanych należy rozliczyć na zasadach ogólnych, - w zakresie uznania, iż w przypadku sprzedaży zużytych opon sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU 46.77.10.0 do firm, które produkują granulat, paliwo alternatywne oraz na rzecz Organizacji recyklingu, które to opony są dostarczane
Czy Wnioskodawca powinien zastosować mechanizm odwróconego opodatkowania w związku z zakupem złomu srebra?