Interpretacja indywidualna z dnia 6 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.257.2022.2.AMN
Powstanie dochodu z niezrealizowanych zysków.
Powstanie dochodu z niezrealizowanych zysków.
Dotyczy opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta.
Dotyczy w zakresie opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta z tytułu CFC
powstanie obowiązku podatkowego oraz zobowiązanie do zapłaty podatku należnego z tytułu przekształcenia spółki oraz przeniesienia siedziby spółki.
Skoro z dniem 1 stycznia 2019 r. ustawodawca wprowadził do struktury CFC prawa do uzyskiwania od kontrolowanych jednostek zagranicznych świadczeń pieniężnych lub niepieniężnych, pozostających bez związku z posiadanymi, podmiotowymi prawami udziałowymi sensu stricto, to, dla zachowania prawidłowego funkcjonowania mechanizmu CFC, z chwilą realizacji wspomnianych praw, tj. otrzymania wypłat lub świadczeń
Uznanie jednostki za jednostkę kontrolowaną oraz powstanie dochodu z niezrealizowanych zysków.
powstanie dochodu z niezrealizowanych zysków oraz przychodu w związku z wniesieniem udziałów do Fundacji Rodzinnej
Prawo do zwrotu podatku od towarów i usług.
Skutki podatkowe założenia fundacji rodzinnej.
Skutki podatkowe założenia fundacji rodzinnej.
Skutki podatkowe założenia fundacji rodzinnej.
Skutki podatkowe założenia fundacji rodzinnej.
ustalenie czy wartość udziałów (akcji) obejmowanych przez Fundację Rodzinną nie będzie stanowić przychodu podlegającego opodatkowaniu po stronie Wnioskodawcy i Najbliższej Rodziny uzyskanego za pośrednictwem zagranicznej jednostki kontrolowanej (Fundacji Rodzinnej), ujmowanego w podstawie opodatkowania Wnioskodawcy i Najbliższej Rodziny z tytułu dochodów CFC (Fundacji Rodzinnej)
Brak prawa do ubiegania się o zwrot podatku na podstawie ustawy o VAT i rozporządzenia, ze względu na naliczenie tego podatku niezgodnie z przepisami ustawy o VAT.
Przedmiotowe Fundacje nie stanowią, jak słusznie twierdzi Wnioskodawca zagranicznych spółek kontrolowanych dla Wnioskodawcy, jako Beneficjanta tych Fundacji, bowiem aby można było mówić o zagranicznej spółce kontrolowanej, spółka ta musi w pierwszej kolejności spełniać definicję zagranicznej spółki, z czym w przedmiotowej sprawie nie mamy do czynienia.
W zakresie opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta z tytułu CFC, w związku z osiąganymi przez Fundację Rodzinną z siedzibą w Księstwie L. dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend oraz ze zbycia majątku posiadanego przez Fundację Rodzinną jest: 1. prawidłowe odnośnie opodatkowania dochodów otrzymanych przez Wnioskodawcę od Fundacji Rodzinnej, jako dochodów z tytułu CFC, 2. nieprawidłowe
Fundacja Rodzinna mająca siedzibę w Księstwie Liechtenstein spełnia przesłanki do uznania jej za zagraniczną jednostkę kontrolowaną, o której mowa w art. 30f ust. 3 ustawy o PIT a opodatkowanie jej dochodów na podstawie art. 30f ust. 1 ustawy o PIT spowoduje, że w wyniku wniesienia majątku Wnioskodawcy do Fundacji Rodzinnej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie dochód z niezrealizowanych zysków, o
W zakresie opodatkowania dochodów Wnioskodawcy jako Beneficjenta z tytułu CFC, w związku z osiąganymi przez Fundację Rodzinną z siedzibą w Księstwie L. dochodami, pochodzącymi w szczególności z dywidend oraz ze zbycia majątku posiadanego przez Fundację Rodzinną jest: 1. prawidłowe odnośnie opodatkowania dochodów otrzymanych przez Wnioskodawcę od Fundacji Rodzinnej, jako dochodów z tytułu CFC, 2. nieprawidłowe
Fundacja Rodzinna mająca siedzibę w Księstwie Liechtenstein spełnia przesłanki do uznania jej za zagraniczną jednostkę kontrolowaną, o której mowa w art. 30f ust. 3 ustawy o PIT a opodatkowanie jej dochodów na podstawie art. 30f ust. 1 ustawy o PIT spowoduje, że w wyniku wniesienia majątku Wnioskodawcy do Fundacji Rodzinnej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie dochód z niezrealizowanych zysków, o
ustalenie czy do Kosztów finansowania płatnych z tytułu kredytów/pożyczek wykorzystywanych do działalności Oddziału (i alokowanych do Oddziału) nie znajdą zastosowania regulacje dotyczące limitowania kosztów finansowania dłużnego
Dotyczy opodatkowania dochodów otrzymanych przez Wnioskodawcę od Fundacji Rodzinnej, jako dochodów z tytułu CFC. Dotyczy kwalifikacji dokonywanych na rzecz Wnioskodawcy przez Fundację Rodzinną wypłat, jako dywidendy, o której mowa w art. 30f ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dotyczy opodatkowania dochodów otrzymanych przez Wnioskodawcę od Fundacji Rodzinnej, jako dochodów z tytułu CFC.Dotyczy kwalifikacji dokonywanych na rzecz Wnioskodawcy przez Fundację Rodzinną wypłat, jako dywidendy, o której mowa w art. 30f ust. 5 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Powstanie po stronie Wnioskodawcy dochodu z niezrealizowanych zysków, o których mowa w art. 30da i następne w zw. z art. 30dh ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Powstanie po stronie Wnioskodawcy dochodu z niezrealizowanych zysków, o których mowa w art. 30da i następne w zw. z art. 30dh ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.