Interpretacja indywidualna z dnia 27 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.287.2024.2.MKA
Obowiązki płatnika – wykorzystywanie samochodów służbowych do celów prywatnych.
Obowiązki płatnika – wykorzystywanie samochodów służbowych do celów prywatnych.
Kwalifikacja opisanych wydatków jako wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w ramach opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
1. Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na funkcjonowanie Centrum, do utworzenia oraz uczestnictwa, w którym Spółka jest obowiązana przepisami prawa, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów i Spółka powinna je rozpoznać jako pośrednie koszty podatkowe w dacie ich poniesienia lub poprzez odpisy amortyzacyjne od nabytych wartości niematerialnych i prawnych? 2. Gdy Produkt będący wartością niematerialną
Zaliczenie wydatków na nabycie i eksploatację samochodu wyścigowego do kosztów uzyskania przychodów.
Obowiązki płatnika z tytułu ponoszonych wydatków na zakup paliwa do samochodów służbowych wykorzystywanych przez pracowników do celów prywatnych.
Skutki podatkowe korzystania przez pracowników z samochodów służbowych do celów prywatnych i związanych z tym obowiązków płatnika
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych 100% wydatków związanych z eksploatacją samochodów osobowych o których mowa we wniosku
Ustalanie wartości nieodpłatnego świadczenia przysługującemu pracownikowi z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych.
Obowiązki płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Czy wartość pieniężna nieodpłatnego świadczenia przysługującego pracownikowi z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych, o której mowa w art. 12 ust. 2a uopdof obejmuje koszty użytkowania takie jak paliwo?
Obowiązki płatnika z tytułu ponoszonych wydatków na zakup paliwa do samochodów służbowych wykorzystywanych przez pracowników do celów prywatnych.
Czy wartość pieniężna nieodpłatnego świadczenia otrzymanego przez pracownika z tytułu wykorzystywania samochodu służbowego do celów prywatnych, o której mowa w art. 12 ust. 2a - 2b ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, obejmuje udostępnienie samochodu oraz ponoszenie kosztów paliwa wykorzystywanego przez pracownika do celów prywatnych, kosztów napraw, ubezpieczenia
Czy w świetle przepisów art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, Spółce przysługuje prawo kwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów kosztów, które Spółka ponosi w związku z utrzymaniem i eksploatacją samochodów służbowych (odpisy amortyzacyjne, raty i opłaty leasingowe, koszty bieżącej eksploatacji) udostępnianych pracownikom zarówno do celów służbowych, jak i do celów prywatnych pracowników
Czy w świetle przepisów art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, Spółce będzie przysługiwać prawo kwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów kosztów, które Spółka ponosi w związku z utrzymaniem i eksploatacją samochodów służbowych (odpisy amortyzacyjne, raty i opłaty leasingowe, koszty bieżącej eksploatacji) udostępnianych pracownikom zarówno do celów służbowych, jak i do celów prywatnych
w zakresie: kwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z utrzymaniem i eksploatacją samochodów służbowych udostępnianych pracownikom zarówno do celów służbowych jak i prywatnych
Czy prawidłowe jest uznanie przez Spółkę, że jej kosztami uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT są następujące wydatki: a. W przypadku pozytywnej odpowiedzi na pytanie (1) - zarówno wydatki służące tylko i wyłącznie celom służbowym, jak również wydatki zawarte w doliczanej do przychodu Pracownika kwocie ryczałtu, o którym mowa w art. 12 ust. 2a-2c ustawy o PIT? b. W przypadku
Czy wartość opłaty za wykorzystanie samochodu służbowego do celów prywatnych powyżej uzgodnionego limitu (0,50 zł brutto/km) będzie stanowić przychód Wnioskodawczyni? Czy wydatki związane z utrzymaniem i bieżącą eksploatacją samochodów udostępnionych pracownikom dla celów służbowych i prywatnych stanowić będą koszty uzyskania przychodu Wnioskodawczyni? Kiedy wydatki związane z utrzymaniem i bieżącą
Czy wydatki na zakup paliwa oraz inne wydatki związane z eksploatacją samochodów służbowych wykorzystywanych przede wszystkim do celów służbowych, ale również i do celów prywatnych pracowników, będą kosztem uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy w przypadku nieodpłatnego udostępnienia pracownikom samochodów służbowych również do celów prywatnych Spółka (pracodawca) nadal ma prawo kwalifikować do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z użytkowaniem tych samochodów (odpisy amortyzacyjne, opłaty i raty leasingowe, wydatki eksploatacyjne)?
Czy Spółka postępuje prawidłowo zaliczając do kosztów podatkowych koszty użytkowania samochodów osobowych udostępnionych odpłatnie pracownikom (paliwo, części, koszty napraw i przeglądów)?
1. Czy Spółka leasingobiorca samochodu ciężarowego marki Skoda Octavia w sytuacji użyczenia tego pojazdu swojemu pracownikowi dyrektorowi Firmy również na cele niezwiązane bezpośrednio z działalnością gospodarczą może zaliczyć i w jakiej części kwoty uiszczane tytułem opłat i rat leasingowych w swoje koszty uzyskania przychodu? 2. W jakiej części lub ewentualnie czy w całości, wydatki eksploatacyjne
Czy wszelkiego rodzaju koszty eksploatacji samochodu, w tym opłaty promowe i zakup paliwa oraz naprawa samochodu w Szwecji mogą być traktowane jako koszty uzyskania przychodów?
1) Czy możliwe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów kosztów eksploatacji samochodu (zakup paliwa, ubezpieczenie, naprawy, części zamienne)? 2) Czy możliwe jest uznanie samochodu jako środka trwałego i dokonywanie odpisów amortyzacyjnych?
Czy u drugiego wspólnika występuje przychód związany z bezpłatnym użyczeniem samochodu przez pierwszego wspólnika, powodujący konieczność naliczenia podatku dochodowego. Jeśli tak, to co jest podstawą naliczenia podatku?