Leasing finansowy
Jaką stawką podatku VAT opodatkowuje się eksport towarów?
Czy możliwe jest rozliczenie podatku od towarów i usług w przypadku, gdy za usługi ślusarskie wykonane w budynku mieszkalnym budowanym przez developera zapłatą będzie lokal mieszkalny w tym budynku?
1. Według jakich stawek VAT opodatkowana jest sprzedaż lokali mieszkalnych wraz z garażami wielostanowiskowymi znajdującymi się w piwnicy budynku?2. Czy przyjmowanie wpłat zaliczek, rat od przyszłych nabywców (lokali mieszkalnych, garaży, lokali użytkowych) wyłącznie za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy zwalnia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot należnego podatku przy zastosowaniu
Zasady odliczenia od podatku wydatków na remont i modernizację lokalu mieszkalnego, których płatności dokonano na rzecz spóldzielni mieszkaniowej w formie rat.
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka jest stroną umowy franchisingu z dnia 28.02.2002 r. jako franczyzart. Na mocy tej umowy, w zamian za wynagrodzenie pieniężne zostało jej przyznane prawo do korzystania ze znaków towarowych wyrobów franczyzera oraz do korzystania z nowoczesnych technologii w zakresie produkcji i receptur stanowiących tajemnicę franczyzera w celu sprzedaży określonych
Czy w przypadku zakupu ratalnego można odliczyć od podatku - w ramach ulgi remontowej - całą kwotę wynikającą z faktury? Czy w ramach ulgi remontowej podlegają odliczeniu od podatku kwoty wydatkowane na zakup rolety winylowej na stałe przymocowanej do ściany oraz szyn sufitowych /służących do zawieszania firan/ przymocowanych na stałe do sufitu?
W 2001 r. zawarłam z firmą developerską umowę kupna mieszkania zaciągając na ten cel kredyt hipoteczny. Kredyt został uruchomiony w 6 transzach, przy czym ostatnia wpłacona została na konto developera w listopadzie 2002 r.Fakt wpłacenia transz develiper poświadczał fakturami VAT wystawionymi na moje nazwisko.Dotychczas z tytułu " dużej " ulgi budowlanej odliczyłam jedynie 10 % własnego wkładu w rozliczeniu
Czy w związku z zaciągnięciem kredytu na zakup sprzętu rehabilitacyjnego można odliczyć od dochodu kwotę wynikającą ze spłaty rat w 2003 r.?
Czy zostanie zachowane prawo do ulgi z tytułu oszczędzania w kasie mieszkaniowej w sytuacji wydatkowania zgromadzonych środków finansowych po zakończeniu umowy o kredyt na spłatę rat dotyczących wcześniej zakupionego mieszkania na rynku wtórym ?
Podatnik zwrócił się z pytaniem, jaką stawką podatku od towarów i usług będzie opodatkowana sprzedaż przedmiotowej nieruchomości niezabudowanej. Zapytuje również kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku zapłaty za przedmiotową nieruchomość w ratach.
Czy spłacane raty wkładu budowlanego od 1997r. stanowiły podstawę do zastosowania tzw. "dużej ulgi budowlanej" ?
Czy ograniczenie określone w art. 16 ust. 1 pkt. 51 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych dotyczy również samochodów używanych na podstawie umowy najmu?
Podatnik zwraca się z następującymi pytaniami: 1. Jaką stawkę VAT powinniśmy zastosować w przypadku, gdy zleceniodawcą jest firma polska, a wykonywana przez Podatnika usługa dotyczy obsługi ładunku (składowanie na terenie portu oraz koszty portowo-spedycyjne) transportowanego z Chin do Polski.?Zdaniem Podatnika w/w usługa jest to usługa międzynarodowa o której mowa w art. 83 ust.1 pkt 9 i powinna być
Spółdzielnia Mieszkaniowa zawarła z członkiem Spółdzielni umowę o budowę lokalu mieszkalnego, garażu bądź lokalu użytkowego, która przewidywała wpłaty wkładu budowlanego w ratach. Część wpłat występuje między 1 maja a 30 października 2004 r. Czy należy zmienić umowę i wystawić fakturę VAT na każdą wpłatę wkładu budowlanego, która wpłynie do Spółdzielni po 1 maja 2004 r., czy należy wystawić fakturę
Czy w chwili sporządzenia aktu notarialnego stwierdzającego nabycie przeze mnie lokalu mieszkalnego wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu będę miał obowiązek zapłacić po raz kolejny podatek VAT, skoro podatek ten został już zapłacony w określonych przez dewelopera ratach i uwzględniony w fakturach?
Podatniczka prowadzi działalność gospodarczą od godz. 4.00 - 20.00 jest zmuszona zatrudnić powyżej pięciu osób. W takim przypadku musi rozliczać się elektronicznie, a zatem jest potrzebny komputer , którego wartość brutto wynosi 4.800,00. Komputer ma zamiar amortyzować, raty oraz prowizję od zaciągniętego kredytu na zkup tego środka trwałego będzie wliczać w koszty uzyskania przychodów.
Stan faktyczny:Zgodnie z art. 71 ust.4 ustawy z dnia 21.08.1997r. o gospodarce nieruchomościami j.t. Dz.U. z 2000r. Nr 46, poz.543, z późn.zm.) Urząd nalicza opłaty roczne płatne do 31 marca każdego roku z góry.Na wniosek użytkownika wieczystego Urząd może, w oparciu o tę samą podstawę prawną wyznaczyć inny termin do wniesienia przedmiotowej opłaty. Musi ona jednak być uiszczona w roku kalendarzowym
czy niezapłacone raty składek, wynikające z zawieranych przez Spółkę umów ubezpieczenia na życie, w okresie między datą ich wymagalności a momentem rozwiązania umowy należy traktować jako przychód należny?
Sposób wystawiania faktur w przypadku otrzymywania przedpłat na wykonane usługi.