Interpretacja indywidualna z dnia 15 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.322.2024.2.KT
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Równowartość odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Gminę, stan środków obrotowych na początek okresu sprawozdawczego oraz nadwyżka środków obrotowych pozostawiona w zakładzie budżetowym oraz wartość naliczonych, ale nieuzyskanych odsetek od nieterminowych płatności powinna być uwzględniana przez Gminę przy wyliczaniu sposobu
Obowiązki płatnika w związku z udzielaniem dotacji na dofinansowanie budowy studni głębinowych oraz zakupu i montażu instalacji wykorzystujących odnawialne źródła energii.
1. Czy Rekompensaty otrzymane w ramach Programu "Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej 2023” nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód
1) zwolnienia z opodatkowania otrzymanej przez Spółkę dotacji na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT; 2) wyłączenia wydatków/kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dotacji z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę za pomocą prewspółczynnika ustalonego dla zakładu budżetowego.
Czy dotacja przedmiotowa otrzymana przez zakład budżetowy powinna zostać uwzględniona przy określeniu proporcji (prewspółczynnika), o której mowa w § 3 ust. 4 rozporządzenia, jako przychód wykonany zakładu budżetowego.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację Zadania.
Prawo do odliczenia VAT związku z wydatkami Gminy na modernizację kąpieliska.
Wyłączenie równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nieodpłatnie przekazanych przez Gminę do Zakładu z przychodów wykonanych Zakładu w prewspółczynniku zgodnym z Rozporządzeniem.
Podatek od towarów i usług w zakresie niepodlegania opodatkowaniu dopłat do taryf do zbiorowego odprowadzania ścieków.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą nagród zawodnikom i trenerom.
Opodatkowanie wsparcia finansowego otrzymanego od Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Skutki podatkowe w CIT zawartego Porozumienia.
Czy realizując zadanie inwestycyjne pn.: „(...)”, postąpili Państwo prawidłowo nie dokonując odliczenia naliczonego w fakturach podatku VAT.
Sposób wyliczenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy oraz prawa do prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych jak i bieżących poniesionych na funkcjonowanie pływalni według indywidualnie wyliczonego prewspółczynnika.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasady stosowania prewspółczyniika dla zakładu budżetowego/urzędu obsługującego jednostkę samorządu terytorialnego.
Prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w ramach zadania stosując właściwy dla zakładu budżetowego współczynnik VAT (art. 90).
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów „działy specjalne produkcji rolnej”.
Skutki podatkowe otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR w związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków.
Możliwość zaliczenia otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR do przychodu ze źródeł przychodów z działów specjalnych produkcji rolnej.
Skutki podatkowe otrzymanego wsparcia finansowego z ARiMR w związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków.