Obowiązki, ryzyko i odpowiedzialność biur rachunkowych
Pytanie dotyczy zainstalowania monitoringu w biurze rachunkowym. Czy pracownicy oraz klienci mogą mieć rejestrowany wizerunek i dźwięk? Czy informacje o monitoringu muszą być zamieszczone w pomieszczeniu? Czy są przepisy stanowiące o tym, w jaki sposób powinny być przechowywane nagrania? Czy są inne istotne kwestie w tej sprawie?
Wliczenie do limitu, o którym mowa w art. 113 najmu prywatnego.
W odpowiedzi na pytanie wydawnictwa INFOR, resort pracy w piśmie z 1 października 2024 r. wyjaśnił, że podmioty prawne zobowiązane do wprowadzenia procedury zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa na podstawie ustawy o ochronie sygnalistów nie mają obowiązku informowania swoich klientów o wprowadzeniu tej procedury.
Od początku przyszłego roku będzie obowiązywać opublikowane rozporządzenie ministra finansów w sprawie dodatkowych danych, o które podatnicy CIT będą musieli uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe. Na szczęście większość z nich ma więcej czasu, aby przygotować się do przesyłania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
Klient zwrócił się do mnie, abym przygotowała dla niego dodatkowe zestawienie, które jest mu potrzebne do uzyskania kredytu w banku. Gdy rozmawialiśmy przez telefon, oboje stwierdziliśmy, że pewnie zajmie to kilka godzin i że napiszę do niego e-mail z informacją w sprawie wyceny. Napisałam wiadomość e-mail o treści: „proponuję stawkę 300 zł + VAT za 1 godzinę pracy księgowej”. Klient odpisał, że akceptuje
Prowadzę biuro rachunkowe i korzystam ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 113 ustawy o VAT. Chciałbym uzyskać pełnomocnictwo do spraw w ZUS od klienta biura do profilu PUE. W druku ZUS PEL zaznaczę opcję "do załatwiania spraw za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS)." Chciałbym wysyłać np. wnioski o zwrot nadpłaconych składek ZUS lub wnioski o zasiłek chorobowy. Czy w związku
Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę. W publikacji omawiamy wszystkie obowiązki obciążające
Odezwała się do nas nowa księgowa naszego byłego klienta. Zapytała o kilka kwestii związanych z jego dokumentacją, na co udzieliliśmy odpowiedzi. Jednak zadawała te pytania coraz częściej aż zaczęło nam to zajmować zbyt dużo czasu i dezorganizować normalną pracę. W związku z tym asertywnie zakomunikowaliśmy, że udostępniliśmy już wszelkie dokumenty i informacje o kliencie, a zatem nasza rola w jego