Interpretacja indywidualna z dnia 17.07.2013, sygn. IPPP3/443-359/13-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-359/13-2/SM
sposób nanoszenia znaków akcyzy na wyroby winiarskie
sposób nanoszenia znaków akcyzy na wyroby winiarskie
Podstawa opodatkowania oraz moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu produkcji wina.
W zakresie sprzedaży wina oznaczonego nieważnymi znakami akcyzy, sporządzenia spisu posiadanych wyrobów oraz pozostałych obowiązków z tym związanych.
w zakresie możliwości oznaczania znakami akcyzy wyrobów winiarskich w terminie 24 miesięcy od dnia otrzymania tych znaków akcyzy
Określenie podstawy opodatkowania miodu pitnego produkowanego z zastosowaniem przedpłaty akcyzy
Zakup sadzonek i uprawa winorośli oraz wydatki bezpośrednio związane z produkcją wina jako koszty uzyskani przychodu ze sprzedaży wytworzonego wina. Brak obowiązku prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, w sytuacji uzyskiwania przychodów z produkcji i sprzedaży wina zaliczanych do źródła przychodów określonego w art. 10 ust. 1 pkt 9.
Oznaczanie wyrobów winiarskich znakami akcyzy
obowiązek oznaczania banderolami legalizacyjnymi wina rozlewanego i sprzedawanego do opakowań własnych klientów
sposób nanoszenia banderol podatkowych samoprzylepnych na typowe opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich
sposób nanoszenia banderol podatkowych samoprzylepnych na typowe opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich
sposób nanoszenia banderol podatkowych samoprzylepnych na typowe opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich
sposób nanoszenia banderol podatkowych samoprzylepnych na typowe opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich
sposób nanoszenia banderol podatkowych samoprzylepnych na typowe opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich
sposób nanoszenia banderol podatkowych samoprzylepnych na typowe opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich
sposób nanoszenia banderol podatkowych samoprzylepnych na typowe opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich
sposób nanoszenia banderol podatkowych na opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich
Sposoby nanoszenia banderol podatkowych samoprzylepnych na opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich posiadających kontretykiety i nieposiadających.
Podmioty zobowiązane do nakładania banderol będą miały więcej czasu na wykorzystanie starych znaków akcyzy. Po zmianie będzie to 30 dni od dnia wprowadzenia nowego wzoru banderol lub od dnia zakończenia stosowania starego znaku. Zmiany mają wejść w życie od 1 stycznia 2022 r.
oznaczanie znakami akcyzy Produktów o kodzie CN 2206 00 59
Od 1 stycznia 2022 r. obowiązują zmiany w zakresie opodatkowania akcyzą małych producentów alkoholu. Wprowadzono preferencyjne stawki akcyzy na alkohole wyprodukowane przez małych producentów. Aby mogli oni korzystać z preferencji, muszą posiadać certyfikat małego producenta. Natomiast od 7 marca 2022 r. zarówno mały winiarz, jak i producent napojów fermentowanych, którzy chcą korzystać z preferencji
Zmieniono zasady oznaczania banderolami wyrobów winiarskich i płynu do papierosów elektronicznych. Stosowanie nowych zasad umożliwi producentom i importerom tych wyrobów akcyzowych wybór miejsca naklejania banderol, tak aby ominąć problematyczne miejsca i nanieść banderolę w sposób stabilny i trwały. Zmiany weszły w życie 6 maja 2022 r.
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 lipca do 3 sierpnia 2022 r.
Przedłużono okres ważności znaków akcyzy naniesionych na opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich przed 1 stycznia 2022 r. o kolejny rok. Stare banderole będą ważne do 31 grudnia 2024 r. Dłuższy termin nie znajdzie przy tym zastosowania do znaków naniesionych na opakowania jednostkowe importowanych albo nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów winiarskich, które sprowadzono do Polski już po 31 grudnia