Usługi transportu międzynarodowego - powstanie obowiązku podatkowego
Podstawowym problemem, z którym borykają się podatnicy VAT, jest ustalenie właściwej stawki w przypadku świadczenia usług w zakresie organizowania kolonii i obozów dla dzieci i młodzieży. W niniejszym artykule postaramy się rozwiązać istniejące wątpliwości. Najpierw jednak w skrócie przedstawimy kwestię stosowania właściwej klasyfikacji, gdyż od tego zależy wielkość opodatkowania VAT wymienionych usług
Korzystałem z usługi transportu lotniczego na odcinku USA-Port Lotniczy Kraków. Czy powinienem zakupioną usługę transportową rozliczyć jako import usług w Polsce? Nie jesteśmy zleceniodawcami. Otrzymujemy refaktury od dostawcy towaru, który zleca transport do Polski. Towar z lotniska odbieramy we własnym zakresie.
Jak należy udokumentować świadczoną przez polskiego przewoźnika (spedytora) na rzecz polskiego zleceniodawcy usługę transportu towarów z Włoch do Polski, która jest częścią usługi transportu międzynarodowego? Towary ze składu celnego w Polsce mają trafić do ostatecznego miejsca ich przeznaczenia na Ukrainie (wynika to z dokumentu CMR). Proszę o podanie obowiązującej dla tego rodzaju usługi stawki VAT
Od niedawna prowadzę transport międzynarodowy. Świadczę usługi przewozu towarów. Transportu dokonuję zazwyczaj z Polski do innego kraju poza terytorium Wspólnoty, a następnie kierowca, wracając z kraju spoza terytorium Wspólnoty, dokonuje dla innej firmy transportu do Polski. Jakie dokumenty powinienem posiadać, abym mógł zastosować stawkę 0%?
Czy jako nabywcy usług transportowych świadczonych przez podmiot zagraniczny niezarejestrowany na terytorium RP ani innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, polegających na transportowaniu naszych towarów z Polski do Białorusi lub Ukrainy, mamy do czynienia z importem usług? Jak powinien on zostać rozliczony?