Wydatki na promocję środków farmaceutycznych
W gospodarce rynkowej przedsiębiorcy podejmują wszelkie kroki marketingowe, aby sprzedać swoje wyroby. W tym celu za pomocą reklamy, reprezentacji, akwizycji starają się pozyskać klientów. W ramach marketingu zajmują się również promocją swoich produktów. Organizują w związku z tym między innymi sprzedaż premiowaną, połączoną z przyznawaniem nagród w organizowanych konkursach itp. Wszystkie te działania
Funkcjonowanie firmy w warunkach wolnej konkurencji bez odpowiednich działań marketingowych jest praktycznie niemożliwe. Wiąże się to oczywiście z poniesieniem odpowiednich wydatków. W jaki sposób traktowane są one przez przepisy podatkowe, szczegółowo omawiamy w niniejszym opracowaniu. W pierwszej części koncentrujemy się na zdefiniowaniu pojęcia marketingu, co przy braku definicji ustawowych w zakresie
Wzmożona konkurencja oraz konieczność pozyskiwania nowych klientów spowodowały wzrost znaczenia reprezentacji i reklamy dla funkcjonowania podmiotów prowadzących różnorodną działalność gospodarczą. Wydatki przeznaczone na reklamę i reprezentację stanowią obecnie ważny składnik kosztów uzyskania przychodów. Liczne spory pomiędzy podatnikami a organami administracji podatkowej powodują konieczność przedstawienia
To, że dany rodzaj wydatku poniesiony na reprezentację i reklamę był w jednej firmie zaliczony do kosztów podatkowych, nie znaczy, że ten sam rodzaj wydatku w drugiej firmie też będzie miał związek z osiąganym przychodem. Tym bardziej że w zakresie wydatków na reprezentację i reklamę ciągle nie ma jednoznaczności, a wiele publikowanych opinii jest ze sobą sprzecznych. Na szczęście, jeśli chodzi o ewidencję
Wiele firm prowadzących działalność handlową wysyła katalogi, prospekty itp. informacje do klientów, których dane posiadają w swoich bazach danych. Czy wydatki na taką formę reklamy są w całości zaliczane do kosztów uzyskania przychodu?
Jednym z czynników zniechęcających do założenia własnej firmy są wysokie obciążenia podatkowe. Dobra znajomość przepisów podatkowych i wynikających z nich możliwości oraz zagrożeń pozwoli na znaczne zmniejszenie tych obciążeń. Coraz większą rolę w działalności każdej firmy odgrywa planowanie podatkowe. Przyjęcie odpowiedniej strategii i metod działania umożliwi choćby tylko przesunięcie momentu płacenia