Czy formularze TPR-C i TPR-P składa zarówno świadczeniobiorca i świadczeniodawca
PROBLEM Czy formularze TPR-C i TPR-P składa zarówno świadczeniobiorca i świadczeniodawca?
PROBLEM Czy formularze TPR-C i TPR-P składa zarówno świadczeniobiorca i świadczeniodawca?
Nawet gdyby kontrahent polskiego podatnika wypił wszystkie zapasy kawy w Monako czy Hongkongu, to jeżeli jest rzeczywistym beneficjentem niemającym siedziby w raju podatkowym, nie powstanie obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych
Przedsiębiorcom będącym osobami fizycznymi w prowadzeniu działalności gospodarczej często pomagają członkowie rodziny. Zdarza się również, że z członkami rodziny przeprowadzane są różnego rodzaju transakcje. Sprawia to różnego rodzaju problemy, w związku z tym w niniejszym opracowaniu wskazane i omówione zostaną zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w rodzinie oraz problemy
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy
MF poinformował o rozwiązaniach przyjętych przez rząd, które mają na celu uzupełnienie dotychczasowych rozwiązań.
W jaki sposób ująć korektę cen transferowych między podmiotami powiązanymi przed i po nowelizacji?
Przez cenę transferową należy rozumieć cenę (wynagrodzenie), po której podmiot przekazuje/świadczy innemu powiązanemu podmiotowi towary/wartości niematerialne/usługi lub występują między nimi innego rodzaju zdarzenia majątkowe lub osobowe.
MF wyjaśniło, jak podatnicy powinni sporządzać analizę porównawczą i opisy zgodności warunków transakcji. Objaśnienia dotyczą technicznych aspektów przygotowywania analiz porównawczych oraz opisów zgodności w odniesieniu do przepisów obowiązujących do 31 grudnia 2018 r.
Rząd planuje zmiany w zakresie sporządzania dokumentacji podatkowych transakcji z podmiotami powiązanymi. Z najnowszej wersji projektu wynika, że jeśli ustawa nowelizująca wejdzie w życie z końcem 2015 r., to zmiany w zakresie dokumentacji podatkowej mają wejść w życie zasadniczo dopiero od 1 stycznia 2017 r. (a nie od 1 stycznia 2016 r. - jak pierwotnie planowano). Zmiany pojawią się zarówno w ustawie
Podatnik, który sporządzał dokumentację podatkową w 2016 r., choć nie był zobowiązany do jej sporządzania, nie musi kontynuować prowadzenia dokumentacji w 2017 r. Tym samym tacy podatnicy nie muszą obawiać się, że organy podatkowe zażądają od nich w przyszłości okazania tej dokumentacji. Do takich podatników nie ma zastosowania bowiem art. 9a ust. 1a updop. Przepis ten zobowiązuje podatników do sporządzenia
Minister Finansów po raz kolejny w tym roku wypowiedział się na temat transakcji z podmiotami powiązanymi. Z końcem marca 2018 r. Minister Finansów wydał dwie interpretacje ogólne. Pierwsza z nich dotyczy ustalenia progów dokumentacyjnych oraz zakresu obowiązku dokumentacyjnego dla podatników będących nierezydentami i prowadzących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zakład zagraniczny. Druga interpretacja
Minister Finansów wypowiedział się, jak ma postąpić podatnik, który zawarł transakcję jednego rodzaju z kilkoma podmiotami powiązanymi. Taki podatnik w celu ustalenia, czy transakcja ta podlega obowiązkowi dokumentacyjnemu, jest zobowiązany odnieść łączną wartość takiej transakcji jednego rodzaju realizowaną ze wszystkimi podmiotami powiązanymi do progu dokumentacyjnego. Takie stanowisko zajął Minister
Podatnicy nie będą musieli sporządzać dokumentacji cen transferowych za 2017 r., jeżeli obowiązek dokumentacyjny wynikał z faktu posiadania przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządową udziału w spółkach dokonujących transakcji. Skierowana do Senatu nowelizacja ustawy o podatku dochodowym wyłącza stosowanie przepisów o szacowaniu cen w stosunku do takich przypadków.