Jak dokonać korekty, gdy zmieniono przeznaczenie wyposażenia
Podatnik nabył w 2007 r. oraz w maju i grudniu 2012 r. niskocenne wyposażenie o wartości, odpowiednio, 2000 zł, 1900 zł oraz 1000 zł. Z dniem 1 stycznia 2013 r. podatnik zrezygnował z bycia czynnym podatnikiem VAT. Nabyte w 2012 r. wyposażenie planuje sprzedać. Czy w takiej sytuacji obowiązany jest dokonać korekty VAT?
Urząd miasta, realizując swoje zadania z zakresu władzy publicznej i pobierając opłaty za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu, spełnia przesłanki wskazane w art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, nie jest podatnikiem podatku od towarów i usług - wyrok NSA z 8 lutego 2013 r. (sygn. akt I FSK 520/12).
Czy można zastosować 8% VAT przy wykonywaniu remontu instalacji sanitarnej w lokalu mieszkalnym budynku plebanii - PKOB 1130, w którym część mieszkalna przekracza 300 m2?
Prowadzę indywidualną działalność gospodarczą. Rozliczam się w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. W marcu br. otrzymałem dotację z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Z dotacji tej kupiłem komputer (składnik wyposażenia) oraz maszynę szwalniczą (środek trwały). W sierpniu urząd pracy nakazał mi zwrot tej dotacji, ponieważ podjąłem w tym okresie zatrudnienie na podstawie umowy
Zniszczenia towarów, wyposażenia i środków trwałych przedsiębiorców spowodowane powodzią są wynikiem nadzwyczajnych, nieprzewidzianych okoliczności. Tego rodzaju zdarzenia należy w księgach wykazywać osobno jako straty nadzwyczajne. W raporcie przedstawiamy szczegółowe zasady ewidencjonowania tych strat oraz ich dokumentowania.