Jak rozliczyć w księgach rachunkowych zakup środka trwałego poprzedzonego zaliczką w walucie obcej
Często zdarza się, że firma dokonuje wewnątrzwspólnotowego nabycia środka trwałego, wpłacając uprzednio w tym celu zaliczkę w walucie obcej. W artykule tym wskazujemy, jak prawidłowo wyceniać podatkowo i rachunkowo zarówno wpłaconą zaliczkę, jak i pozostałą kwotę wpłaconą po zrealizowaniu dostawy środka trwałego oraz w jaki sposób powstające różnice kursowe korygują jego wartość początkową.
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce budżetowej z tytułu podróży służbowej wskazuje w § 11 i 20, że pracownikowi przysługuje zaliczka w walucie polskiej lub zagranicznej na niezbędne koszty podróży służbowej. W przypadku delegacji zagranicznej rozporządzenie zezwala