Złoty środek między tajnością a jawnością w przetargu
Mimo poluzowania przepisów cena nie zaczęła być częściej stosowana jako jedyne kryterium w przetargach
Informacje wykonawców muszą być weryfikowalne już na etapie przetargu - uznał sąd w precedensowym wyroku, który może położyć kres przyznawaniu punktów za same deklaracje
System zamówień publicznych podlega ciągłym zmianom. 20 października 2003 r. weszła w życie kolejna nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych. Jest ona istotna zarówno z punktu widzenia funkcjonowania finansów państwa, jak i interesów wykonawców i dostawców. Osoby mające do czynienia z zamówieniami publicznymi muszą stale uaktualniać swą wiedzę i na bieżąco dostosowywać ją do niestabilnego prawa
Określenie w treści oferty wykonawcy błędnej stawki VAT oraz obliczenie, na podstawie tej stawki, podatku VAT jako składnika ceny brutto stanowi błąd w obliczeniu ceny i jest podstawą do odrzucenia oferty - uchwała Sądu Najwyższego z 20 października 2011 r. (sygn. akt IIICZP 52/11, III CZP 53/11).
Od 19 października 2014 r. przedsiębiorcy biorący udział w postępowaniu o uzyskanie zamówienia publicznego muszą udowodnić, że są w stanie zrealizować ofertę, jeśli jej cena jest rażąco niska. Dodatkowo to przedsiębiorcy muszą wykazać, iż określone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, jeżeli chcą zastrzec ich ujawnienie w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający będą mogli
Przedstawiamy omówienie zmian w zakresie ogłoszeń o przetargach nieograniczonych oraz terminach składania ofert. Nowością jest nałożenie na organizatorów przetargów obowiązku publikacji ogłoszeń o nich na własnych stronach www. Skróceniu uległy terminy składania ofert.
Ogłosiliśmy przetarg, w którym jednym z kryteriów był termin realizacji. Po ogłoszeniu specyfikacji przetargu uznaliśmy jednak, że kryterium terminu realizacji nie ma dla nas już tak dużego znaczenia. Jakie są zasady zmiany specyfikacji?
Czy upływ terminu związania ofertą oznacza, że zamawiający traci możliwość wyegzekwowania od wykonawcy podpisania przez niego umowy, czy traci w ogóle możliwość zawarcia umowy o zamówienie publiczne?
1 października 2003 r. złożyłem pięć identycznych ofert, starając się zdobyć nowe zlecenia dla mojej firmy od firm, z którymi nigdy dotąd nie współpracowałem. Moja firma ma kłopoty, więc żądana przeze mnie cena była atrakcyjna. Interesy szły do października tak źle, że nawet nie wprowadziłem zastrzeżenia „promocja ważna tylko przez tydzień”. Otrzymałem już dzień później duże zamówienie, którego realizacja