Czy świadczenie usług nadzoru budowlanego dla zagranicznych kontrahentów wymaga rejestracji VAT UE
Od 1 lipca 2020 r. obowiązuje nowy wzór informacji podsumowującej VAT-UE wersja (5). Został wprowadzony w związku z wejściem w życie nowej procedury call-off stock. Jednocześnie wzmocniono rolę informacji podsumowującej. Jej niezłożenie lub błędy w wypełnianiu mogą pozbawić prawa do stosowania stawki 0% przy WDT. Do tej pory były to tylko błędy formalne, które mogły spowodować sankcje z Kodeksu karnego
Od 1 lipca 2020 r., aby dostawca mógł zastosować stawkę 0% do dokonanej WDT, będzie musiał posiadać podany mu przez nabywcę numer VAT UE. Nabywca będzie mógł przesłać go e-mailem bądź podać poprzez wskazanie w stopce składanego zamówienia. Kolejnym niezbędnym warunkiem będzie złożenie przez podatnika prawidłowej informacji podsumowującej VAT-UE. Dotychczas złożenie informacji podsumowującej było tylko
Od 1 lipca 2020 r. wprowadzono nowe regulacje dotyczące procedury magazynu call-off stock, które zastąpiły istniejące dotychczas uproszczenia w zakresie magazynów konsygnacyjnych. Według nowych zasad przemieszczenie przez polskiego podatnika towarów stanowiących część majątku jego przedsiębiorstwa do innego państwa członkowskiego w ramach tej procedury nie jest uznawane za nietransakcyjne przemieszczenie
Zmiany w ustawie o VAT to niejedyne zmiany w zakresie VAT. Minister Finansów wprowadził wiele zmian w rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy. Zostały one przygotowane w związku z koniecznością dostosowania zapisów rozporządzeń do pojęć: siedziby działalności gospodarczej, stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, stałego miejsca zamieszkania oraz zwykłego miejsca pobytu w znaczeniu
U niemieckiego dostawcy zamówiliśmy maszynę o wartości 36 125 euro. Niemiecki podatnik 6 listopada 2012 r. wystawił fakturę zaliczkową na kwotę 7000 euro na poczet zakupu maszyny. Zaliczka została wpłacona 8 listopada 2012 r. Wystawiona faktura zaliczkowa nie spowodowała powstania obowiązku podatkowego, ponieważ była wystawiona przed terminem otrzymania zaliczki. 10 stycznia 2013 r. niemiecki kontrahent
Czy do obrotu wewnątrzunijnego wystarczy otrzymany numer, nadany przez urząd skarbowy ze znaczkiem PL? Czy dla nabyć i dostaw należy się rejestrować oddzielnie? Czy jeśli otrzymałem NIP unijny, zakreślając we wniosku tylko nabycia, mogę po uzyskaniu tej decyzji bez przeszkód dokonywać także dostaw wewnątrzwspólnotowych? Czy w takim przypadku mam prawo do stosowania stawki 0% (po spełnieniu oczywiście