Jak kupujący ma rozliczyć uznaną reklamację, gdy zatrzymuje część wadliwego towaru
Zgłosiliśmy reklamację w związku z wadliwym towarem. Kontrahent uznał reklamację, ale zamiast wystawić fakturę korygującą, wystawił notę uznaniową. Zwrócił nam zapłatę za część towaru, który został u nas i który sami zutylizujemy. Część towaru została wymieniona na towar wolny od wad. Czy korygujemy odliczony VAT? Czy dokonując utylizacji we własnym zakresie świadczymy usługę na rzecz sprzedawcy? Czy ta wymiana towaru powinna być rozliczona w VAT?
Tak, należy skorygować odliczony VAT w rozliczeniu za okres, kiedy warunki korekty zostały uzgodnione i spełnione, w części objętej notą uznaniową. Aby dokonać korekty, faktura korygująca nie jest konieczna. W omawianym przypadku nie wykonują Państwo usługi na rzecz sprzedawcy, dokonując utylizacji zatrzymanego towaru. Wymiana towaru nie powinna być rozliczona w VAT.