JAK BEZPIECZNIE WYJECHAĆ NA WAKACJE
Nasza firma często nabywa usługi turystyczne, gdyż realizowane są wycieczki dla najlepszych pracowników i kontrahentów. Imprezy odbywają się zasadniczo bezpłatnie. Zdarza się jednak, że pracownik płaci za siebie lub osobę towarzyszącą. Jak mamy to rozliczać? Otrzymujemy faktury VAT marża.
Pracownik miał zaplanowany urlop wypoczynkowy w terminie od 30 kwietnia do 4 maja br. Jednak z powodu zwiększonej liczby zamówień od klientów w kwietniu br. odmówiliśmy mu udzielenia urlopu w tym terminie. Pracownik żąda od nas zwrotu kosztów zarezerwowanej i opłaconej wcześniej wycieczki, z której nie będzie mógł skorzystać. Czy żądanie pracownika jest uzasadnione?
Na urlop czekamy z reguły cały rok i chcemy ten czas poświęcić naszym bliskim „na wyłączność”. Jednak urlop to również niemały wydatek, bowiem coraz częściej spędzamy go za granicą. Z zawarciem umowy o usługę turystyczną wiąże się pewne ryzyko. Nienależycie wykonana usługa czy jej niewykonanie to nie tylko utrata poniesionych na wakacje kosztów, ale przede wszystkim strata czasu, którego żadne odszkodowanie