Jak rozliczyć w księgach rachunkowych rezygnację przez klienta z zakupu środka trwałego
PROBLEM Przedsiębiorca sprzedaje przez Internet części samochodowe. Czasem zdarza się, że klient zwraca towar lub w ogóle go nie odbierze. Niektórzy klienci odsyłają towar z paragonem a niektórzy bez paragonu. Sprzedawca do każdego zwrotu i pomyłki pisze protokół i podpina paragon. Jeżeli klient nie zwróci paragonu, to protokół jest bez paragonu. Prowadzone są ewidencje zwrotów i pomyłek. Na koniec
PROBLEM Dostano fakturę za tarcicę z Szwecji. Data wystawienia faktury to wrzesień. Towar przyjechał w październiku i został odesłany w momencie dostawy z powodu złej jakości. Niestety nie ma żadnych dokumentów, że towar został odesłany i dotarł do dostawcy. Dostawca wystawia faktury korygujące, ale takiej korekty nie otrzymano. W jakim miesiącu ująć fakturę z IX do JPK? Czy należy naliczyć VAT należny
Możliwość objęcia wsparciem firm zatrudniających od 10 do 49 osób w postaci zwolnienia w wysokości 50% składek ZUS za okres od marca do maja 2020 r. oraz prawo do ponownego przyznania świadczenia postojowego, ale nie więcej niż trzykrotnie - to najważniejsze rozwiązania, jakie wprowadza nowelizacja tarczy antykryzysowej.