Jak opodatkować dostawy towarów dokonywane w ramach dostaw łańcuchowych
Polski podatnik, który przewozi pasażerów w ramach transportu drogowego, ma obowiązek rozliczenia VAT proporcjonalnie w każdym z krajów, przez które przebiega trasa podróży. W związku z tym polskim podatnikom świadczącym tego rodzaju usługi niezbędna jest wiedza na temat rozliczeń VAT w poszczególnych krajach UE. W rozpoczętym od numeru 15/2010 cyklu "Transport pasażerski w krajach UE" informujemy,
Polski podatnik, który przewozi pasażerów w ramach transportu drogowego, ma obowiązek rozliczenia VAT proporcjonalnie w każdym z krajów, przez które przebiega trasa podróży. W związku z tym polskim podatnikom świadczącym tego rodzaju usługi niezbędna jest wiedza na temat rozliczeń VAT w poszczególnych krajach UE. W rozpoczętym od numeru 15/2010 cyklu "Transport pasażerski w krajach UE" informujemy,
Polski podatnik, który przewozi pasażerów w ramach transportu drogowego, ma obowiązek rozliczenia VAT proporcjonalnie w każdym z krajów, przez które przebiega trasa podróży. W związku z tym polskim podatnikom świadczącym tego rodzaju usługi niezbędna jest wiedza na temat rozliczeń VAT w poszczególnych krajach UE. W rozpoczętym od 15 numeru cyklu "Transport pasażerski w krajach UE" informujemy, jak
Polski podatnik, który przewozi pasażerów w ramach transportu drogowego, ma obowiązek rozliczenia VAT proporcjonalnie w każdym z krajów, przez które przebiega trasa podróży. W związku z tym polskim podatnikom świadczącym tego rodzaju usługi niezbędna jest wiedza na temat rozliczeń VAT w poszczególnych krajach UE. W rozpoczętym od numeru 15/2010 cyklu "Transport pasażerski w krajach UE" informujemy,
Ustawa z 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług jest pierwszą opublikowaną nowelizacją VAT. W poprzednim numerze Mk zostały omówione zmiany wprowadzone tą nowelizacją dotyczące zwolnień z VAT. Na łamach tego opracowania omówimy pozostałą część zmian wprowadzonych tą ustawą. Wejdą one w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.
Polski podatnik, który przewozi pasażerów w ramach transportu drogowego, ma obowiązek rozliczenia VAT proporcjonalnie w każdym z krajów, przez które przebiega trasa podróży. W związku z tym polskim podatnikom świadczącym tego rodzaju usługi niezbędna jest wiedza na temat rozliczeń VAT w poszczególnych krajach UE. W rozpoczętym od 15/2010 numeru cyklu "Transport pasażerski w krajach UE" informujemy,
Minister Finansów przygotował omówienie zmian wprowadzonych w przepisach VAT od 1 lipca 2011 r. Podstawową zmianą merytoryczną jest rozszerzenie katalogu towarów opodatkowanych u nabywcy na zasadzie mechanizmu odwrotnego obciążenia. Od 1 kwietnia 2011 r. obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wprowadzono w dostawach krajowych "złomu". Ze względu na brak definicji złomu powstały wątpliwości
Świadczenie usług na rzecz zagranicznych kontrahentów i nabywanie usług od zagranicznych kontrahentów jest obecnie niemal tak powszechne jak świadczenie i nabywanie ich w obrocie krajowym. Nie ulega jednak wątpliwości, że obrót zagraniczny jest bardziej wymagający, jeśli chodzi o rozliczenie w podatku VAT. Rozliczenia te wymagają bowiem precyzji i bardzo dobrej znajomości przepisów podatkowych.
W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą podatnicy często kupują bilety lotnicze. Czyniąc to, korzystają z usług przewoźników krajowych i zagranicznych. Zakup od przewoźnika krajowego nie nastręcza tak wielu problemów jak zakup od przewoźnika zagranicznego. W tym wypadku podatnicy często nie są w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy w przypadku lotów międzynarodowych po stronie polskiego podatnika
Miejsce położenia nieruchomości wyznacza miejsce świadczenia usług, a tym samym miejsce ich opodatkowania w przypadku usług związanych z nieruchomościami. Ustalenie tego w praktyce sprawia wiele problemów, dlatego ustawodawca unijny postanowił doprecyzować te regulacje. Z dniem 1 stycznia 2017 r. do rozporządzenia 282/2011 został dodany art. 31a. Rozporządzenie unijne obowiązuje wprost również polskich
Otrzymaliśmy fakturę bez VAT za wynajem stoiska na targach we Włoszech, w tym za stojaki itp. Czy musimy rozliczyć import usług?
Wpłaciłam zaliczkę na poczet uczestnictwa moich pracowników w targach we Włoszech. Targi odbędą się w 2016 r. Fakturę opłaciłam 22 grudnia 2015 r. Czy w tej sytuacji mam rozliczyć import usług? Według jakiego kursu przeliczyć tę fakturę do VAT?
Otrzymaliśmy fakturę z firmy z UE na zakup maszyny. Jest to transakcja trójstronna, bo firma z UE kupiła maszynę od polskiej firmy A i następnie sprzedała ją polskiej firmie B. Przy dostawie dla polskiej firmy B nie było przekroczenia granicy (brak CMR). Firma z UE wystawiła fakturę ze stawką 0% i z adnotacją "reverse charge". Jak polska firma B ma rozliczyć tę fakturę?
Jesteśmy spółką z o.o. dokonującą transportu wewnątrzwspólnotowego. Zamierzamy rozszerzyć naszą działalność o usługi polegające na wyładunku, załadunku i przeładunku, sporządzaniu dokumentacji transportowej oraz przekazaniu przesyłki odbiorcy. Tego rodzaju czynności będziemy wykonywać m.in. na rzecz niemieckiej spółki, której zarząd (tzw. Gesellschaftsführer) znajduje się w Berlinie. Usługi świadczone