Jak wykazać w księgach rachunkowych i bilansie udzielony rabat potransakcyjny
W warunkach gospodarki rynkowej sprzedawcy prześcigają się w pomysłach mających na celu pozyskanie nowych klientów oraz zatrzymanie dotychczasowych, czego oczekiwanym rezultatem ma być zwiększenie przychodów ze sprzedaży oraz zysków. Często stosowanym narzędziem marketingowym, służącym temu celowi, jest np. przyznanie rabatu towarowego, rabatu pośredniego, skonta, premii pieniężnej czy nagrody wydanej
Gdy płacimy regularnie, niemiecki kontrahent udziela nam 3% skonta. Ponieważ płatności uiszczane są w miesiącu dokonania dostawy, WNT rozliczamy od kwoty zmniejszonej o skonto. Kontrahent nie wystawia nam faktury korygującej, bo twierdzi, że nie ma takiego obowiązku. W trakcie kontroli zakwestionowano nam taki sposób postępowania, uznając, że brak faktury korygującej od kontrahenta pozbawia prawa do
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (usługi transportowe). Chcę zmobilizować kontrahentów do dokonywania terminowych lub przedterminowych płatności i zastosować skonto. Żeby uniknąć wystawiania faktur korygujących z tytułu płatności za faktury bieżące, pragnę wprowadzić zasadę bonusu przyznawanego za terminową płatność należności za miesiąc poprzedni (za fakturę poprzednią, okres poprzedni