Czy różnicowanie wysokości odprawy emerytalno-rentowej narusza zasadę równego traktowania
Czy w związku ze zmianą przepisów dnia 26 kwietnia 2023 r. w rozdziale II Kodeksu pracy dotyczących równego traktowania w zatrudnieniu (w szczególności dodanie art. 183e Kodeksu pracy) wszyscy pracownicy zatrudnieni w dniu wejścia w życie tych przepisów powinni otrzymać nową treść informacji o równym traktowaniu, a my powinniśmy uzyskać potwierdzenie ich otrzymania od pracodawcy oraz zapoznania się
Wprowadzone w ostatnim czasie zmiany w przepisach prawa pracy dotyczące m.in. mobbingu i dyskryminacji, monitoringu pracowników czy ochrony danych osobowych powodują konieczność weryfikacji aktualności regulaminu pracy. Niektóre zawarte w regulaminie pracy zapisy mogą być bowiem niezgodne z nowymi przepisami. Natomiast postanowienia regulaminu pracy mniej korzystne niż przepisy prawa pracy nie obowiązują
Nowy pracownik zwrócił się z żądaniem przekazania do jego rąk przepisów w zakresie równego traktowania, mimo że tekst tych przepisów wisi na tablicy ogłoszeń. Nie spełniliśmy żądania pracownika. Czy pracownik miał rację, domagając się od nas przekazania przepisów dotyczących równego traktowania w zatrudnieniu - pyta Czytelniczka z Mrągowa.