Jak rozwiązać problem ze zbyt niską temperaturą w pomieszczeniach pracy
Przepisy nie określają maksymalnych temperatur, jakie powinny występować w pomieszczeniach pracy. Należy jednak przyjąć, że do przekroczenia normy temperaturowej dochodzi, kiedy przy ciężkiej pracy fizycznej w hali jest ponad 28°C, w przypadku warunków szczególnych powyżej 26°C, a przy pracy biurowej - ponad 30°C.
W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18°C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30°C.
Pracownicy skarżą się, że w pomieszczeniach pracy panuje latem zbyt wysoka temperatura, natomiast zimą jest bardzo zimno. Jaka jest dopuszczalna temperatura w pomieszczeniu biurowym, w którym może pracować pracownik, i jakie obowiązki wynikają z tego faktu dla pracodawcy?