Jak rozliczyć podatkowo wydatki na jacht motorowy wykorzystywany przy organizacji spotkań z pracownikami
Wydatki poniesione na przygotowanie firmowego spotkania (np. z okazji świąt) dla pracowników i ich rodzin, a także innych osób bliskich, stanowią dla podmiotu zatrudniającego koszt podatkowy. Natomiast zdaniem organów podatkowych wydatki związane z uczestnictwem współpracowników w takim spotkaniu z pracownikami nie są kosztem podatkowym. Tego rodzaju wydatki na współpracowników organy podatkowe kwalifikują
Czy wydatki na trawnik i kwiatowe rabaty wokół siedziby spółki mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów?
Wydatki na zakup żywności, napojów i usług gastronomicznych dla kontrahentów nie są kosztem uzyskania przychodu, stanowią wydatki na reprezentację - wyrok NSA z 29 czerwca 2012 r. (sygn. akt II FSK 2571-2572/10).
Każdy przypadek kwalifikowania rachunku gastronomicznego do kosztów reprezentacji należy rozpatrywać indywidualnie. Nie zawsze wydatki na usługi gastronomiczne mają charakter reprezentacyjny - wyrok NSA z 25 maja 2012 r. (sygn. akt II FSK 2200/10).
O tym, czy wydatki na biznesowy lunch są kosztem firmy, decyduje to, czy mają związek z przychodem. Nie ma znaczenia, czy spotkanie miało miejsce w firmie czy restauracji - wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 27 września 2012 r. (sygn. akt II FSK 392/11).
Prezes spółki, który nie prowadzi działalności gospodarczej, ale ma podpisaną umowę o zarządzanie spółką dostał zaproszenie na branżową konferencję. Spółka jest gotowa zwrócić koszty uczestnictwa w tej imprezie. Jak powinniśmy potraktować taki wydatek po stronie prezesa?
Święta Bożego Narodzenia to okres zwyczajowego obdarowywania prezentami m.in kontrahentów. Wielu przedsiębiorców organizuje dla nich również spotkania świąteczne. W związku z tym mają oni wątpliwości, czy: ● powinni wartość ww. świadczeń uznać za przychód obdarowanego, ● mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie ww. świadczeń, ● należy potrącić od tych świadczeń składki
Koszty uzyskania przychodów to jedna z najważniejszych pozycji w rozliczeniu podatkowym każdego przedsiębiorcy. Niestety z uwagi na ogólną definicję tego pojęcia przewidzianą w przepisach podatkowych, a także liczne ograniczenia określone w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, koszty są też jednym z najczęstszych powodów sporów
Wydatki związane z organizowaniem promocji z wykorzystaniem wynajętego jachtu nie są kosztami reklamowymi, lecz kosztami reprezentacyjnymi, które są wyłączone z kosztów podatkowych. Nie ma znaczenia fakt umieszczenia na jachcie takich atrybutów reklamy, jak: logo, barwy korporacyjne, znaki towarowe i hasła reklamowe zachęcające do zakupu. Organy podatkowe twierdzą, że taki wynajem jachtu ma charakter