Jak zaewidencjonować w pkpir nadwyżki inwentaryzacyjne
Podatnik musi wykazać w spisie z natury budowane, ale niesprzedane budynki mieszkalne. Wyceny tych budynków należy dokonać według kosztów wytworzenia. Usługi niezbędne do wybudowania tych budynków nabyte od podwykonawców podatnik powinien ujmować w kolumnie 10 pkpir „Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu”. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment
Dla osób fizycznych opodatkowanych na zasadach ogólnych poprawne sporządzenie spisu z natury (remanentu) ma istotne znaczenie dla prawidłowego ustalenia dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej.
W grudniu 2013 r. kupiłam towar handlowy. Ujęłam go w książce przychodów i rozchodów oraz w remanencie sporządzonym na dzień 31 grudnia 2013 r. Termin płatności wynosił 14 dni od dnia wystawienia faktury i upływał w styczniu 2014 r. Do końca lutego nie zapłaciłam tego wydatku. W lutym 2014 r. powinnam dokonać zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów. Złożyłam już zeznanie roczne za 2013 r. Czy w takim
Podatnik chce zwiesić działalność gospodarczą. Czy w związku z tym będzie musiał zrobić remanent? Czy w okresie zawieszenia podatnik nadal ma obowiązek prowadzić pkpir, czy też powinien ją zamknąć?
Zamykająca działalność gospodarczą firma posiada kasę rejestrującą nabytą w lutym 2010 r., od której odliczono ulgę. Zwrot ulgi zostanie wykazany w poz. 56 deklaracji VAT-7 ze znakiem minus (-). Czy trzeba wykazać tę kasę w remanencie likwidacyjnym? Na dzień zamknięcia działalności kasa nie została sprzedana. Czy jeżeli kasę należy uwzględnić w remanencie, to za podstawę opodatkowania trzeba przyjąć
Podczas remanentu w sklepie w 2002 r. zostały stwierdzone niedobory na znaczną kwotę, do których przyznał się kierownik sklepu wykonujący tam usługi handlowe na podstawie umowy o współpracy (prowadził własną firmę i wystawiał faktury za usługi handlowe). Po sporządzeniu protokołu z remanentu potwierdził on powstałe braki i zobowiązał się na piśmie do spłacenia ich wartości w ratach w ciągu 6 miesięcy
Zakończenie działalności gospodarczej jest niejednokrotnie trudniejsze niż jej rozpoczęcie, co jest wynikiem znacznego sformalizowania procedur likwidacyjnych. Im bardziej „rozwinięta” była forma przedsiębiorstwa, tym bardziej skomplikowane jest jego rozwiązanie. Likwidacja następuje zazwyczaj z przyczyn ekonomicznych - przede wszystkim w wyniku niskiej efektywności gospodarowania, lub z innych przyczyn
Podatkowa księga przychodów i rozchodów jest najpopularniejszą formą ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych dla celów podatku dochodowego. Zasady jej prowadzenia reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. nr 116, poz. 1222 z późn. zm.; ost. zm. Dz.U. z 2002 r. nr 219, poz. 1837). Mimo że przepisy rozporządzenia