Jak współwłaściciele powinni rozliczyć i udokumentować sprzedaż nieruchomości
Uchwałą rady gminy przekazano w nieodpłatne użytkowanie samodzielnemu publicznemu zakładowi opieki zdrowotnej (SPZOZ) zabudowaną nieruchomość (budynek, grunt, pozostałe składniki budowlane). Jak należy prawidłowo zaksięgować otrzymany majątek komunalny? Czy budynek i pozostałe składniki budowlane podlegają amortyzacji?
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług z tytułu świadczenia usług leasingu? Jak należy dokumentować dokonywanie wpłat?
Firma zamierza sprzedać nieruchomość zabudowaną, której jest właścicielem od 1957 r., oraz wyposażenie (tzn. maszyny i urządzenia). W skład nieruchomości wchodzi budynek mieszczący piekarnię, masarnię i sklep detaliczny oraz działka. Wartość początkowa budynku wynosi ogółem 80 000 zł, a działki 4000 zł. W latach 2004-2005 dokonano modernizacji części budynku mieszczącej masarnię na wartość około 630
Umowy najmu lub dzierżawy są zawierane nie tylko pomiędzy podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, ale także pomiędzy osobami nieprowadzącymi jej. Przychody z tego tytułu mogą stanowić dodatkowy dochód w domowym budżecie, niejednokrotnie są jednak zawierane bez zapoznania się z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i skutkami podatkowymi. W niniejszym opracowaniu zostaną przybliżone podstawowe