Czy można zaliczyć do kosztów podatkowych nieodzyskaną pożyczkę
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
21 października 2022 r. MF poinformowało o udostępnieniu zaktualizowanej wersji testowej Aplikacji Podatnika KSeF. Umożliwia ona m.in. wystawianie i odbieranie faktur z KSeF oraz podgląd faktur. Aktualizacja uwzględnia uwagi i sugestie zgłoszone podczas testów. Od 1 stycznia 2023 r. będą obowiązywać nowe, minimalne stawki podatku od środków transportowych. Nowe stawki będą wyższe od obowiązujących
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (zfśs) jest wsparciem dla pracowników i ich rodzin, emerytów i rencistów - byłych pracowników i ich rodzin, a także innych osób uprawnionych, których pracodawca wskazał w regulaminie funduszu, znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej. W regulaminie zfśs pracodawca powinien określić w szczególności wszystkie rodzaje działalności
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
16 maja 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 3.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 3.0.
Możliwość objęcia wsparciem firm zatrudniających od 10 do 49 osób w postaci zwolnienia w wysokości 50% składek ZUS za okres od marca do maja 2020 r. oraz prawo do ponownego przyznania świadczenia postojowego, ale nie więcej niż trzykrotnie - to najważniejsze rozwiązania, jakie wprowadza nowelizacja tarczy antykryzysowej.
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy
Komisja Europejska zaakceptowała rozporządzenie, które umożliwi udzielanie pomocy z funduszy UE w formie pożyczek, poręczeń i gwarancji na specjalnych, bardzo korzystnych, antykryzysowych warunkach. Łączna wartość wsparcia może wynieść ponad 3,5 miliarda złotych.
Od 1 stycznia 2019 r. podatnicy płacą tylko 0,5% podatku od czynności cywilnoprawnych od pożyczek i depozytów nieprawidłowych. Ograniczono kwotę zwolnioną z PCC w przypadku pożyczek zawartych między osobami „obcymi” do wysokości 1000 zł.
Od 1 czerwca 2016 r. maksymalna kwota pożyczki w programie "Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie" na podjęcie działalności gospodarczej wynosi 83 629,80 zł, zaś na utworzenie miejsca pracy 25 088,94 zł. Ministerstwo Pracy poinformowało także o przyznaniu dodatkowych 60 mln zł na udzielanie pożyczek w ramach tego programu. Główne zalety tego programu to możliwość pozyskania środków przez osoby, które
Nie wszyscy niepełnosprawni mogą znaleźć zatrudnienie w już istniejących zakładach pracy. Właśnie dla nich szansą na pokonanie bezrobocia może okazać się założenie własnej firmy.
Udzielanie pożyczek za pośrednictwem internetowego serwisu social lending stanowi działalność gospodarczą. Dochodów z odsetek nie można wówczas opodatkować ryczałtem jako przychodów z kapitałów pieniężnych - wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 16 lutego 2012 r. (sygn. akt II FSK 1472/10).