Podatek od „małpek” i cukru – nowe opłaty od 1 stycznia 2021 r.
Zakupujemy dla swoich pracowników herbatę, kawę, cukier i śmietankę. Produkty te są wykładane do zużycia przez pracowników w stołówce. Korzystamy z nich również w czasie wizyt np. kontrahentów w firmie. Wydatki te traktujemy jako koszty uzyskania przychodu i odliczamy VAT. Czy powinniśmy doliczać wartość tych produktów do przychodów pracowników ze stosunku pracy?
Firma przekazuje produkowane przez siebie wyroby spożywcze (wędliny) pracownikom na śniadanie. Czy wartość tych wyrobów podlega VAT? Jeśli tak, w jaki sposób dokonać jego rozliczenia? Czy można VAT należny zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Kupujemy też dla pracowników kawę, herbatę, cukier i wodę (praca przy przetwórstwie mięsa). Zakupy te ujmujemy w kosztach uzyskania przychodu i odliczamy