W jakim terminie należy wystawić fakturę w imieniu i na rzecz agentów turystycznych
Organy podatkowe wskazują, że zasadniczo korekta treści pierwotnie wystawionej faktury VAT powinno nastąpić przez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej. Czasem jednak wystawiona faktura nie została wprowadzona do "obrotu prawnego" co oznacza, że wystawca nadal posiada 2 egzemplarze faktury i nie wysłał nikomu (np. kontrahentowi) żadnego jej egzemplarza. W takiej sytuacji nie ma podstaw do
Anulowanie faktury VAT może mieć miejsce wyłącznie w przypadku gdy faktura nie została wprowadzona do obrotu prawnego. Wystawca faktury, by móc ją anulować, powinien posiadać zarówno kopię, jak i oryginał dokumentu. Co jeszcze warto wiedzieć o anulowaniu faktury VAT?
Organy podatkowe potwierdzają praktykę polegającą na anulowaniu wystawionych faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu. Warunkiem anulowania faktury jest fakt, że faktura dokumentuje czynność niedokonaną, a u sprzedawcy znajduje się zarówno oryginał, jak i kopia faktury. Oto fragment stanowiska Dyrektora IS w Poznaniu w tej sprawie.
Ministerstwo Finansów przygotowało projekty zmieniające rozporządzenie w sprawie faktur oraz rozporządzenie dotyczące wystawiania faktur elektronicznych. Mają obowiązywać od 1 stycznia 2013 r., gdyż wprowadzają zmiany wynikające z dyrektywy Rady UE nr 2010/45/UE. Projektowane zmiany rozporządzeń w niektórych kwestiach (szczególnie terminy wystawiania faktur) różnią się od tych, których wprowadzenie
Czy na fakturze wystawianej przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą zamiast głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej może zostać wskazany adres dodatkowego miejsca działalności, które jest związane z tą transakcją?
Ograniczenie zwolnień z akcyzy dla wyrobów węglowych od 2 stycznia br. wprowadziło wiele utrudnień. Najwięcej problemów sprawia prowadzenie dokumentacji, a szczególnie wypełnianie i obieg dokumentów dostawy. Dotyczy to zwłaszcza dostaw bardzo małych ilości węgla, w sytuacji gdy nabywcy, np. gospodarstwa domowe, odbierają go bezpośrednio od pośredniczącego podmiotu węglowego. Dlatego zarówno wzór, jak
Funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej jest procesem nieustannych zmian, których celem jest co najmniej stabilna pozycja na rynku oraz dodatni rachunek ekonomiczny. Wraz z rozwojem firmy zmiany te mogą objąć również formę prawną prowadzonej działalności gospodarczej. W związku ze wzrostem skali przedsiębiorstwa działalność prowadzona początkowo np. w formie jednoosobowej firmy
Na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu decydują się przede wszystkim podatnicy prowadzący małe firmy albo rozpoczynający swoją przygodę z biznesem. Takie postępowanie to duża oszczędność kosztów, takich jak chociażby koszt wynajmu lokalu potrzebnego do prowadzonej działalności od podmiotu zewnętrznego. Podatnicy, którzy zdecydują się na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu, mogą rozliczać w
Od 1 stycznia 2016 r. wchodzą w życie duże zmiany w zasadach opodatkowania akcyzą. Przy okazji zmian ustawodawca postanowił uporządkować zasady dokumentowania (fakturowania) wyrobów akcyzowych. Do tej pory zasady te nie różniły się od zasad przewidzianych dla innych wyrobów. Ustawodawca przewidział odrębności w tym zakresie.
Prowadzę działalność w zakresie usług architektury krajobrazu. Wykonałem usługę w lipcu, protokół odbioru został sporządzony 31 lipca. Fakturę wystawiłem jednak dopiero 31 sierpnia. W którym miesiącu faktura powinna zostać zaksięgowana? Czy istnieje rozbieżność między PIT a VAT w tym zakresie?
Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt założeń do ustawy zmieniającej ustawę o podatku akcyzowym. Projekt przewiduje uproszczenie zasad rozliczania akcyzy, wprowadza wiele ułatwień dla przedsiębiorców. Zmiany mają obowiązywać od 30 czerwca 2015 r.
Prace rządu nad projektem ustawy o VAT dobiegają końca. 20 września br. komitet stały Rady Ministrów przyjął ten projekt. Teraz, po przyjęciu przez RM, trafi do Sejmu. Chociaż najistotniejsze zmiany wejdą w życie dopiero od 1 lipca 2013 r., jednak już w tym roku warto rozpocząć przygotowania do wprowadzenia zarówno nowych regulacji obowiązujących od 1 stycznia, jak i tych obowiązujących od 1 lipca
Pracownik spółki przypadkowo wypisał kilka faktur dokumentujących tę samą transakcję. Ze względu na to, że były one wypisane błędnie, nie zostały przekazane kontrahentowi, który otrzymał wyłącznie jedną fakturę poprawnie dokumentującą wykonaną czynność. Jednocześnie przez nieuwagę faktury te nie zostały zniszczone - leżały w szufladzie pracownika, który je wystawił. W trakcie kontroli podatkowej urzędnicy
Gmina, właściciel spółki z o.o., chce wnieść aportem do spółki wybudowaną przez nią krytą pływalnię wraz z infrastrukturą towarzyszącą, tj. parkingiem, stacją trafo i boiskiem sportowym. Obiekty te oddano do użytku kilka miesięcy wcześniej. Właściciel nie dysponuje podziałem kosztów budowy na wymienione obiekty, ponieważ realizacja budowy traktowana była jako jedno zadanie, rozliczane po kosztach brutto