Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia

Regulamin Poradni obowiązujący od dnia 15.08.2016 r. do dnia 27.09.2022 r.

§ 1. Zasady ogólne 

  1. Niniejszy dokument (dalej: Regulamin) stanowi opis usługi polegającej na udzielaniu informacji o stanie prawa, na warunkach w nim określonych (dalej: Usługa). 
  2. Usługodawcą jest Infor PL S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Okopowej 58/72, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział XII Gospodarczy pod numerem KRS: 0000225279, REGON: 011617580, NIP: 118-00-93-066, kapitał zakładowy 5 600 000 zł, w całości opłacony (dalej: Infor). 
  3. Usługa stanowi świadczenie Infor, będące elementem zobowiązania Infor określonego w umowie pomiędzy Infor a Klientem, w szczególności w umowie o korzystanie z produktu Inforlex Premium i Superpremium lub w umowie o korzystanie z ePoradni (dalej: Umowa). Z tych względów, Regulamin jest dołączany do Umowy lub informacji o produkcie, stanowiąc ich integralną część. 
  4. Usługa jest dostępna tylko dla osób nie będących konsumentami. 
  5. W razie niezgodności między treścią Regulaminu a treścią pozostałych warunków Umowy, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy. 

§ 2. Usługa 

  1. Usługa obejmuje udzielanie ogólnej informacji z zakresu polskiego prawa podatkowego, rachunkowości (w tym także budżetowej), pracy i ubezpieczeń społecznych, w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy prawne, tendencje orzecznicze oraz wiodące nurty w piśmiennictwie prawniczym. 
  2. Usługa nie obejmuje w szczególności: 
    1. weryfikacji, kwestionowania lub pogłębiania przedstawionego przez Klienta stanu faktycznego, 
    2. opinii na temat sytuacji prawnej Klienta (w tym jego uprawnień i obowiązków) na podstawie udzielonych informacji co do stanu faktycznego, w tym także na temat czynności, które powinien podjąć w celu osiągnięcia zamierzonych przez siebie celów; 
    3. informacji z zakresu prawa celnego lub prawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji; 
    4. przygotowania projektów pism, w tym pism na potrzeby postępowań sądowych, egzekucyjnych, administracyjnych lub podatkowych. 3. Klient może korzystać z Usługi wyłącznie na potrzeby własne. Niedozwolonym korzystaniem z Usługi na potrzeby osób trzecich jest m.in. formułowanie Zapytań w celu: 
  3. wykorzystania na potrzeby usługobiorców Klientów, w tym Klientów świadczących usługi księgowe, finansowe, doradztwa księgowego i doradztwa podatkowego, 
  4. wykorzystania na potrzeby spółek należących do tej samej, co Klient, grupy kapitałowej. 
  5. Infor nie ma wpływu i nie odpowiada za niedostępność Teleporadni, jak i za jej wadliwe funkcjonowanie spowodowane zachowaniem systemów nieadministrowanych przez Infor, a niezbędnych dla jej udostępnienia i prawidłowego działania, w tym za zachowania podmiotów udostępniających łącza telefoniczne lub z przyczyn o charakterze siły wyższej. 
  6. Infor nie ponosi odpowiedzialności za szkody poniesione przez Klienta na skutek podjęcia przez niego kroków prawnych w oparciu o udzielone mu informacje, o ile przy ich udzieleniu dołożył należytej staranności. 
  7. Odpowiedzialność Infor z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi ograniczona jest do kwoty strat poniesionych przez Klienta wskutek takiego niewykonania lub nienależytego wykonania, nie wyższej jednak niż kwota równa dwukrotności wynagrodzenia otrzymanego przez Infor od Klienta z tytułu Umowy uprawniającej Klienta do Usługi za okres trzech miesięcy poprzedzających moment, w którym nastąpiło zdarzenie wyrządzające szkodę. 
  8. Infor ma prawo czasowo zawiesić świadczenie Usługi z przyczyn technicznych, za które nie ponosi odpowiedzialności. 
  9. Przez Dni Robocze należy rozumieć dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem: 
    1. dni ustawowo wolnych od pracy, 
    2. Wielkiego Piątku, 
    3. 2 maja, 
    4. piątku przypadającego bezpośrednio po Bożym Ciele, 
    5. 24 grudnia, 
    6. okresu od 31 grudnia do 6 stycznia, 
    7. innych dni wolnych ustalonych przez Infor, o których Infor powiadomi za pomocą komunikatów zamieszczonych na stronach internetowych produktów posiadanych przez Klienta; liczba tych dni nie przekroczy dziesięciu w ciągu roku kalendarzowego. 
  10. Świadczenie Usługi odbywa się za pośrednictwem telefonu (Teleporadnia) lub za pośrednictwem formularza elektronicznego (ePoradnia), w zależności od treści Umowy. 
  11. Klient ponosi odpowiedzialność za zachowanie swoich danych identyfikacyjnych w tajemnicy przed osobami trzecimi. Pytanie zadane przy korzystaniu z Usługi przez osobę, która poprawnie podała dane identyfikujące, jest traktowane jak pytanie zadane przez samego Klienta. 

§ 3. Limit Zapytań 

  1. Klientowi przysługuje Limit Zapytań, czyli ilość Zapytań, do których zadania Klient jest uprawniony w danym Okresie Abonamentowym. 
  2. Jeżeli w Umowie nie wskazano inaczej, przez Okres Abonamentowy należy rozumieć: 
  3. w przypadku programu Inforlex - czas dostępu do programu, 
  4. w przypadku wykupienia dostępu wyłącznie do ePoradni – 1 rok od dnia zakupu. 
  5. Jeżeli w Umowie nie wskazano inaczej, Limit Zapytań wynosi dziesięć. 
  6. W przypadku przedłużenia Umowy, w której nie wykorzystano Limitu Zapytań, limit ten nie przechodzi na czas obowiązywania Umowy po przedłużeniu. 

 § 4.  Treść Zapytań 

  1. W sytuacjach, w których: a. Klient podaje niepoprawne dane identyfikacyjne, lub b. korzystając z Teleporadni odmawia zgody na nagrywanie - Infor odmawia wykonania Usługi. 
  2. W sytuacjach w których Zapytanie wykracza swoim przedmiotem poza zakres Usługi, Infor udziela odpowiedzi jedynie w zakresie nią objętym. 
  3. W sytuacjach, w których pytanie jest zadane w sposób nieprecyzyjny, niejasny lub ma zbyt ogólny charakter, Infor ma prawo poprosić o lub zaproponować doprecyzowanie Zapytania lub podzielenie go na osobne Zapytania. Jeśli nie jest to możliwe, Infor ma prawo odmówić odpowiedzi. Odmowa odpowiedzi z tej przyczyny nie prowadzi do zmniejszenia Limitu Zapytań. 
  4. W sytuacjach, w których: a. Klient ponownie zadał to samo pytanie lub na pytanie na tyle podobne do poprzednio zadanego, iż odpowiedź wcześniej udzielona pozostaje aktualna, lub b. rozmowa telefoniczna trwa dłużej niż 10 minut, lub c. pytanie zmierza do naruszenia lub obejścia obowiązującego prawa, lub d. Klient posłużył się zwrotem wulgarnym, lub e. zapytanie narusza Regulamin w inny sposób; - Infor ma prawo uznać Usługę za wykonaną, co prowadzi do zmniejszenia Limitu Zapytań. 
  5. Zapytanie powinno: a. zapewniać anonimowość osób trzecich, oraz b. być wolne od przytaczania okoliczności faktycznych w zakresie zbędnym dla wykonania Usługi. 
  6. Klient powinien się powstrzymać od przesyłania Infor jakichkolwiek materiałów, w tym dokumentów, w szczególności pism, orzeczeń, umów lub ich projektów. Infor nie przyjmuje ani nie analizuje takich materiałów ani nie jest zobowiązany do ich zwrotu lub przechowywania. 

§ 5. Teleporadnia 

  1. Teleporadnia jest pod numerem telefonu udostępnionym Klientowi w wykonaniu zawartej Umowy. 
  2. Usługa jest dostępna: 
    1. w zakresie prawa podatkowego, pracy i ubezpieczeń społecznych - od poniedziałku do czwartku od godziny 09.00 do 15.00, w piątek od godziny 09.00 do 13.00; 
    2. w zakresie rachunkowości - od poniedziałku do czwartku od 11.00 do 15.00, w piątek od godziny 09.00 do 13.00. W każdym jednak przypadku Usługa jest dostępna jedynie w Dni Robocze. 
  3. Usługa Teleporadni jest świadczona, jeżeli osoba dzwoniąca w imieniu Klienta poda jego prawidłowe dane identyfikujące. W tym celu może być ona zapytana o nazwę Klienta, NIP Klienta, numer identyfikacyjny Klienta lub nadany login. 
  4. Z zastrzeżeniem ust. 5 i 6, odpowiedź na Zapytanie udzielona jest podczas tej samej rozmowy, w której je zadano. 
  5. Jeżeli charakter lub zakres zadanego pytania wymaga dodatkowej analizy, Klient może wskazać Infor numer telefonu, pod który powinien dzwonić ekspert w celu odbycia lub kontynuacji rozmowy. Infor podejmie próbę kontaktu z Klientem pod wskazanym przez niego w tym celu numerem telefonu w ciągu tygodnia od ww. zdarzenia. 
  6. Jeżeli w danym momencie wszyscy eksperci Infor są zajęci, zaś Umowa z Klientem wyraźnie przewiduje takie uprawnienie, ust. 5 stosuje się odpowiednio (prawo do oddzwonienia). 
  7. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 i 6, dwukrotna niemożność połączenia ze wskazanym przez Klienta numerem, w godzinach wskazanych w ust. 2, w dwóch rożnych dniach, powoduje iż Usługę, w zakresie odpowiedzi na Zapytanie, uznaje się za wykonaną. 

§ 6. e- Poradnia

  1. ePoradnia obejmuje wykonanie Usługi w związku z Zapytaniem zadanym za  pomocą  formularza  internetowego,  dostępnego  na  stronie www.inforlex.pl. 2. Dostęp do ePoradni jest możliwy po podaniu prawidłowego loginu i hasła Klienta. 3. Odpowiedź na pytanie powinna być udzielona w ciągu 5 Dni Roboczych. Jeśli charakter lub zakres zadanego pytania wymaga dodatkowej analizy, Infor może poinformować o tym Klienta drogą elektroniczną, wskazując termin realizacji Usługi nie przekraczający 14 Dni Roboczych. 
  2. O wszelkich zmianach statusu Zapytania, w tym o skierowanych do Klienta pytaniach od Infor zmierzających do prawidłowego wykonania Usługi oraz o udzieleniu odpowiedzi na Zapytanie, Klient jest informowany generowanym automatycznie emailem. Opcję tę można wyłączyć na formularzu. 
  3. Udzielenie odpowiedzi nie wiąże się z przekazaniem Klientowi praw autorskich ani z udzieleniem mu licencji. 
  4. Infor ma prawo publikacji udzielanych odpowiedzi w prasie lub publikacjach elektronicznych w sposób uniemożliwiający identyfikację Klienta. 

§ 7. Wymagania techniczne 

  1. Do korzystania z Teleporadni niezbędne jest aktywne połączenie telefoniczne. 
  2. Do korzystania z ePoradni niezbędne są: 
    1. komputer lub inne podobne urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari; 
  3. aktywne konto poczty elektronicznej (email). 
  4. Infor nie zapewnia Klientowi spełnienia wymagań technicznych, nie ponosi też kosztów korzystania z nich przez Klienta w celu realizacji Usługi. 

§ 8. Reklamacje 

  1. Niezależnie od postępowania reklamacyjnego wskazanego w Umowie, reklamacje Klienta związane z Usługą mogą być zgłaszane: (i) w sposób określony w Umowie, (ii) pocztą elektroniczną pod adresem poradnia@infor.pl, (iii) poprzez umieszczenie reklamacji w formularzu elektronicznym ePoradni. 
  2. W celu usprawnienia procedury reklamacyjnej, Klient jest proszony: 
    1. zatytułować wiadomość słowem „reklamacja”, 
    2. podać swoje dane identyfikacyjne, 
    3.  wskazać swoje zastrzeżenia i oczekiwany sposób rozwiązania problemu. 
  3. Jeżeli zgłoszenie dotyczy Teleporadni, Klient proszony jest także: 
    1. podać datę i przybliżoną godzinę rozmowy telefonicznej, której dotyczy reklamacja, 
    2. przedstawić treść sformułowanego Zapytania, z którym wiąże się reklamacja. 
  4. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony w sposób odpowiadający sposobowi zgłoszenia reklamacji. 
  5. Sposobem uwzględnienia reklamacji może być w szczególności prawo do dodatkowego kontaktu z Poradnią w tej samej sprawie. Skorzystanie z tego uprawnienia nie prowadzi do zmniejszenia Limitu Zapytań. 

§ 9. Zmiany Regulaminu 

  1. Regulamin może zostać zmieniony z ważnych przyczyn, w szczególności: 
    1. zmiany firmy, formy prawnej lub danych adresowych usługodawcy, 
    2. istotnych zmian z zakresie prowadzonej przez usługodawcę działalności, w tym zmiany zakresu świadczonych usług, c. zmiany wymogów technicznych do korzystania z Usługi, 
    3. konieczności dostosowania Regulaminu do zmian w prawie powszechnie obowiązującym. 
  2. Zmiany Regulaminu doręczane będą Klientom pod adresem elektronicznym wskazanym w Umowie. W takim wypadku, Klientowi w ciągu dwóch tygodni przysługuje prawo do złożenia o świadczenia o wypowiedzeniu Umowy, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym Klient złożył o świadczenie o wypowiedzeniu. 3. Zmieniony Regulamin staje się wiążący dla Klienta w dniu następującym po dniu, w którym upłynąłby termin obowiązywania Umowy, gdyby dokonał on wypowiedzenia zgodnie z ust. 2. 

§ 10. Postanowienia końcowe 

  1. Regulamin jest udostępniony na stronach internetowych www.inforlex.pl. 
  2. Klient nie może bez pisemnej zgody Infor przenieść praw lub obowiązków wynikających z Umowy na osobę trzecią. 
  3. Umowa podlega prawu polskiemu. 
  4. Wszelkie spory z Umowy będzie rozstrzygał sąd właściwy miejscowo dla siedziby Infor. 
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 sierpnia 2016 roku. 

Pozostałe wersje regulaminu:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00