Zmiany w wykonywaniu pracy w handlu w niedzielę
Od 1 lutego 2022 r. w niedziele niehandlowe będą mogły być otwarte sklepy świadczące jednocześnie usługi pocztowe, tylko wtedy gdy przychody z tej działalności wyniosą co najmniej 40% przychodów danej placówki. Przedsiębiorcy korzystający z wyłączeń od zakazu handlu w niedziele i święta będą mieli obowiązek ewidencjonowania przychodu w podziale na przychód z działalności określonej w wyłączeniu z zakazu i przychód z działalności pozostałej.
1 lutego 2022 r. wejdą w życie przepisy ustawy z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Podstawowym celem nowelizacji ustawy jest wyeliminowanie możliwości obchodzenia zakazu prowadzenia handlu w niedziele i święta przez placówki handlowe prowadzące jednocześnie usługi pocztowe. Ustawa wprowadza również kilka modyfikacji w zawartym w art. 6 ustawy z 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni (dalej: u.o.h.n.) wykazie podmiotów wyłączonych z zakazu handlu w niedzielę.
Zgodnie z u.o.h.n. w niedziele i święta w placówkach handlowych są zakazane: