Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [55 z 545]

Interpretacja indywidualna z dnia 23 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.493.2024.1.MH

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z utworzeniem ekopracowni w Zespole Szkolno-Przedszkolnym ....

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

26 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z utworzeniem ekopracowni w Zespole Szkolno-Przedszkolnym ....

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

1.1.Uwagi ogólne

A - Miasto na prawach powiatu (dalej: „Wnioskodawca” lub „Miasto”) - jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT lub podatek), rozliczającym się wspólnie ze swoimi jednostkami organizacyjnymi.

Jak stanowi art. 92 ust. 2 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 107, dalej - ustawa o samorządzie powiatowym), miasto na prawach powiatu jest gminą wykonującą zadania powiatu na zasadach określonych w tej ustawie. Stosownie do przepisów ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 609, dalej - ustawa o samorządzie gminnym), Miasto jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność (art. 2 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym). Miasto realizuje swoje zadania własne, które polegają na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej (art. 7 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym).

W celu realizacji powierzonych zadań wynikających z przepisów prawa, poza funkcjonującym Urzędem Miasta (będącym swoistą jednostką budżetową obsługującą gminę), Miasto może tworzyć podległe mu jednostki organizacyjne:

a)samorządowe jednostki budżetowe,

b)samorządowe zakłady budżetowe.

Jednostki te nie posiadają odrębnej od Miasta osobowości prawnej, a realizowane przez nie działania - w tym dostawa towarów i świadczenie usług oraz nabywanie towarów i usług do celów prowadzonej działalności - odbywają się zawsze w imieniu i na rzecz Miasta (kierownicy powyższych jednostek organizacyjnych posiadają stosowne umocowanie od Prezydenta Miasta). Co więcej, Miasto wraz z jednostkami i zakładem budżetowym stanowią jednego, scentralizowanego podatnika VAT. Niemniej jednak, poszczególne transakcje sprzedaży lub zakupu i faktury je dokumentujące wykazują, która konkretnie jednostka organizacyjna Miasta jest odpowiednio faktycznym wykonawcą lub odbiorcą danego świadczenia.

1.2. Utworzenie ekopracowni Zespół Szkolno-Przedszkolny ...

W związku z realizacją ww. zadań własnych, Miasto za pośrednictwem swojej jednostki budżetowej - Zespołu Szkolno-Przedszkolnego ... (dalej także jako: Placówka lub ZSZ-P ...), ma zamiar przystąpić do konkursu z zakresu edukacji ekologicznej.

Projekt utworzenia ekopracowni w Zespole Szkolno-Przedszkolnym ... (dalej: Projekt, Zadanie) ma na celu promocję ekologii. Projekt ten w szczególności będzie skierowany do uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego ....

Miasto ma zamiar realizować Zadanie w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ... - „...”. Na ten moment Miasto nie poniosło jeszcze żadnych wydatków związanych z Projektem.

Opis istniejącego pomieszczenia, w którym ma powstać szkolna pracownia:

Na powstanie pracowni geograficznej przeznaczona zostanie sala lekcyjna na trzecim piętrze. Pomieszczenie to usytuowane jest w dogodnej komunikacji zapewniającej bezpieczeństwo użytkowania przez uczniów. Sala jest duża o powierzchni 50 m2 i widna, posiada 6 okien o wymiarach 2x1 m. Pomieszczenie przeznaczone na organizację pracowni posiada przyłącze wodnokanalizacyjne, ale nie posiada zaplecza. W sali dotychczas odbywały się zajęcia z przedmiotów takich jak muzyka, plastyka czy technika. Obecnie jest ona wyposażona w ławki i krzesła, biurko nauczyciela, tablicę zwykłą, podwieszany ekran, rzutnik oraz szafy do przechowywania pomocy dydaktycznych i podręczników. Meble, wyposażenie oraz pomoce dydaktyczne zostaną przeniesione do innej pracowni, gdyż w założeniu chcieliby Państwo stworzyć nową od podstaw pracownię geograficzną, z której będą korzystać Państwa uczniowie, aby realizować założenia podstawy programowej z geografii. Ściany pracowni wymagają odświeżenia, a w szczególności odnowienia wymaga zniszczona podłoga. Planowana pracownia geograficzna znajdować się będzie obok pracowni przyrodniczej, która powstała w roku 2013 przy udziale środków z WFOŚiGW w ... w ramach konkursu „...” z przeznaczeniem do nauki edukacji przyrodniczej dla uczniów 6-letniej szkoły podstawowej. W 2023 roku również przy udziale środków z WFOŚiGW w ... powstała pracownia fizyczno-chemiczna. Obecnie uzasadniona jest potrzeba utworzenia kolejnej pracowni do nauczania nowego przedmiotu w 8-letniej szkole tj. geografii. Wówczas w Placówce będą nowoczesne pracownie do nauczania wszystkich przedmiotów przyrodniczych.

Opis pomysłu na pracownie i istotnych założeń co do jej funkcjonowania, zastosowane rozwiązania przestrzenne, funkcjonalne, elementy innowacyjne wyposażenia:

W pracowni będą odbywały się lekcje geografii z wykorzystaniem nowych pomocy dydaktycznych, pomocy multimedialnych i nowoczesnego funkcjonalnego wyposażenia. W sali będą mogły też odbywać się zajęcia realizujące wybrane treści przyrodnicze. Nowoczesna pracownia geograficzna będzie również doskonałym miejscem realizacji zajęć pozalekcyjnych dla klas 4-8, gdzie oprócz realizacji podstawy programowej z geografii, uczniowie będą mogli rozwijać zainteresowania i talenty, zgłębiać wiedzę i nabywać nowe umiejętności. Nauczyciele stosując nowoczesne, atrakcyjne i aktywizujące metody nauczania będą kształtować i rozwijać umiejętności geograficzne wśród uczniów. Powstanie nowoczesnej pracowni umożliwi w większym stopniu zainteresować uczniów otaczającym ich światem, wielką i małą ojczyzną. Zastosowanie podczas lekcji zaplanowanych pomocy dydaktycznych, w szczególności monitora interaktywnego wraz z oprogramowaniem oraz edukacyjnymi programami multimedialnymi, pozwoli na unowocześnienie procesu nauczania i uczenia się, a tym samym wpłynie na większą efektywność prowadzonych zajęć. Ponadto wzbudzi aktywność, zmotywuje uczniów do lepszej pracy i pozwoli na przeprowadzenie zajęć w sposób ciekawy i dostępny dla wszystkich. Każdy uczeń będzie mógł aktywnie zaangażować się, być kreatorem lekcji. Wykorzystując pomoce dydaktyczne uczniowie staną się badaczami, którzy rozwiną swoje umiejętności przydatne w dalszej edukacji. Nowoczesny sprzęt multimedialny podniesie jakość kształcenia. Dzięki zakupionym pomocom uczniowie będą mogli pracować w niej metodą projektów, przeprowadzać badania i doświadczenia. Zakupione pomoce dydaktyczne umożliwią prowadzenie zajęć zarówno w pracowni, jak i w terenie. W czasie ćwiczeń terenowych z wykorzystaniem nowego sprzętu, uczniowie ugruntują swą elementarną wiedzę na temat mapy, posługiwania się kompasem, pomiarów w terenie. Pracownia będzie wyposażona w nowoczesne i funkcjonalne meble szkolne: regały, w których będą przechowywane pomoce dydaktyczne oraz stojaki do przechowywania i eksponowania map lub plansz. Pracownia będzie miała również element wystroju o charakterze estetycznym oraz dydaktycznym w postaci fototapety przedstawiającej walory przyrodnicze. Na parapetach okiennych ustawione zostaną kwiaty doniczkowe mające pozytywny wpływ na zdrowie człowieka (jonizacja powietrza).

Pomysł na stworzenie tak wyjątkowego miejsca wyniknął z potrzeby Placówce, która chce zaoferować swoim uczniom ciekawe, praktyczne i nowatorskie rozwiązania edukacyjne do nauki geografii. Nowa pracownia ma być miejscem, gdzie każdy uczeń będzie czuł się dobrze, pobudzi swoje zmysły w poznawaniu otaczającego go świata, miejscem prowadzenia szkoleniowych rad pedagogicznych, szkolnych zespołów przedmiotowych nauczycieli, a także miejscem spotkań uczniów z rodzicami poświęconych edukacji geograficznej i prezentacji osiągnięć uczniów w tej dziedzinie. W pracowni po prawej stronie przy wejściu będzie postawiona szafa ze szklana gablotą, w której będą eksponowane okazy skał i minerałów oraz pamiątki przywożone przez uczniów z różnych stron świata. Z przodu na ścianie zawiśnie tablica korkowa oraz biała tablica suchościeralna i monitor interaktywny. Ustawiony też zostanie stojak do wieszania map. Przy oknie zostanie umieszczone biurko dla nauczyciela wraz z fotelem oraz niska szafka. W pracowni będzie znajdować się 15 ławek rozmieszczonych w trzech rzędach. Przy każdej ławce będą ustawione po dwa krzesełka. Ławki można będzie zsuwać po dwie lub trzy, w zależności od rodzaju zajęć w sposób zapewniający właściwą pracę uczniów. Na końcu sali będzie stał rząd szaf, w których zostaną umieszczone pomoce dydaktyczne oraz stojak do przechowywania map i plansz. Pomiędzy nimi będzie znajdować się pozostająca w sali umywalka wraz z szafką. Na ścianach umieszczone zostaną tablice korkowe, które posłużą do eksponowania prac uczniów.

Elementem innowacyjnym w pracowni będzie gablota z minerałami i skałami oraz nowoczesne urządzenia multimedialne: tablety, z których podczas zajęć będą korzystali uczniowie. Dzięki pracy z tabletami uczniowie będą mogli korzystać z e-podręczników, ciekawych geoportali czy interaktywnych map.

Aspekt społeczny planowanego do realizacji Projektu:

Nowoczesna pracownia geograficzna będzie pełnić funkcję integrującą społeczność Placówki i lokalną. Stanie się miejscem otwartych spotkań, w czasie których uczniowie ZSZ-P ... będą mogli prezentować zdobytą wiedzę i umiejętności, rozwijać swoje zainteresowania geograficzne, przyrodnicze czy podróżnicze. Funkcjonalne wyposażenie, pomoce dydaktyczne, pomoce multimedialne oraz zagospodarowanie przestrzeni, pozwoli na pracę indywidualną oraz w grupach zadaniowych, umożliwiając tym samym integrację uczniów, zaangażowanie uczniów słabszych w przyswajanie materiału z przedmiotu poprzez możliwość uczenia się od siebie nawzajem, dowartościowanie się, odczuwanie satysfakcji z własnej pracy, naukę współistnienia w grupie, naukę tolerancji i życzliwości, przestrzegania przyjętych zasad, komunikowania się, prowadzenia otwartej dyskusji, jasnego i zrozumiałego przekazywania komunikatów i wyrażania swojego zdania - przygotowania uczniów do publicznych wystąpień.

Nowa sala dydaktyczna z pewnością przyczyni się do zwiększenia świadomości ekologicznej uczniów, pozwoli na zaprezentowanie procesów zachodzących w przyrodzie oraz uświadomi konieczność ochrony środowiska naturalnego.

Uwagi dodatkowe i inne informacje dotyczące projektu:

Państwa Placówka nie posiada pracowni dostosowanej do prowadzenia tylko lekcji geografii. Rozpoczęcie działalności pracowni geograficznej zainicjuje wykorzystanie jej zasobów także w działaniach pozaszkolnych - umożliwi przeprowadzanie konkursów i olimpiad, wieczorków pokazowych, prelekcji, podczas których uczestnicy zajęć będą mogli prezentować efekty uczniowskich projektów lub prowadzić zajęcia w obecności zaproszonych gości. Zakupione pomoce dydaktyczne i pomoce multimedialne będą mogły być także wykorzystane w realizacji podstawy programowej z innych przedmiotów przyrodniczych. Praca metodą projektów, doświadczalną czy obserwacje badawcze - pozwolą kształtować w uczniach umiejętności twórcze, dynamiczne i logiczne myślenie, umiejętność obserwacji i wyciągania wniosków, posługiwania się pomocami dydaktycznymi, a także rozwinąć postawę odpowiedzialności.

Elementy wyposażenia pracowni

Ławki

Krzesło dla nauczyciela

Krzesła dla uczniów

Szafy i regały

Gabloty ekspozycyjne

Biurko ... z zaokrąglonymi narożnikami, z szafką i szufladą buk

Tablica suchoscieralna magnetyczna z akcesoriami

Tablica korkowa

Żaluzje/rolety

Fototapeta

Stojaki do wieszania mapy/plansze

Stojaki do przechowywania map/planszy

Pomoce dydaktyczne służące do realizacji programu edukacyjnego

Globusy fizyczne

Globusy indukcyjne

Globus fizyczny duży

Atlas geograficzne

Kompasy

Rodzaje ukształtowania powierzchni ziemi - zestaw klasowy

Model do rysowania mapy poziomicowej

Gnomon pakiet 5

Tellurium

Piankowy model Ziemi

Dwustronna mapa fizyczna i polityczna świata

Mapa fizyczna Polski

Dwustronna mapa fizyczna i polityczna Europy

Pomoc uczniowska do określania kierunku wiatru

Skamieniałości - kolekcja 9 barwnych odlewów

Hodowla kryształów

Kolekcja skał magmowych

Kolekcja skał metamorficznych

Kolekcja skał osadowych

Kolekcja skał, wprowadzająca

Kolekcja mała 10 minerałów w pudełku z pokrywkami

Skala twardości Mohsa - kolekcja 10 okazów z diamentem

Wulkan 4M Zestaw do samodzielnego wykonania

Układ słoneczny - modele magnetyczne na tablicę

Dzieje geologiczne Ziemi

Globus z trasami odkrywców

Plansza ścienna Tablica stratygraficzna wraz z skamieniałościami

OZE Rodzaje odnawialnych źródeł energii komplet 6 plansz

Mapa Unii Europejskiej

Budowa wulkanu plansza ścienna

Rośliny doniczkowe

Osłonki

Doniczki

Zestaw rośliny doniczkowych

Sprzęt audiowizualny, komputerowy, nagłaśniający, tablice multimedialne

Notebook dla ucznia

Komputer stacjonarny dla nauczyciela

Monitor interaktywny

Tablety dla uczniów

Ekran multimedialny

Sprzęt nagłaśniający

Zakres prac remontowych

Wymiana instalacji elektrycznej związanej z oświetleniem

Wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej

Zakup i położenie wykładziny

Kalendarium zajęć/wydarzeń realizowanych:

Koło geograficzne „Z geologią za pan brat”

Podczas zajęć uczniowie będą poznawali świat skał i minerałów. Za pomocą lup będą oglądali minerały budujące skały. Poznają przeszłość geologiczną Ziemi oraz sami będą hodować kryształy.

Koło geograficzno-informatyczne

Podczas zajęć uczniowie na tabletach będą tworzyć interaktywne prezentacje za pomocą takich programów jak: (...). Tworzyć gry edukacyjne m.in. w programie .... Będą kolorować m.in. mapy świata, wulkany, zwierzęta różnych stref klimatycznych a następnie będą oglądać je w 3D w programie .... Będą posługiwali się tabletami aby odczytywać kody QR pod którymi będą zaszyfrowane różnego rodzaju informacje geograficzne. Podczas zajęć również będą wykorzystywane ...

Spotkania z pasją

Podczas popołudniowych „...” uczniowie lub zaproszeni rodzice będą opowiadać o swoich podróżach, prowadzić prelekcje, przedstawiać prezentacje, zdjęcia. Na spotkania będą też zapraszane osoby dorosłe, których zainteresowaniami są podróże do różnych zakątków Polski i świata.

„...” - innowacja dla uczniów klas I- III

Podczas zajęć uczniowie będą pogłębiać wiedzę na temat wybranych krajów Europy, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji wykorzystując zakupione pomoce dydaktyczne.

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze „...”

Będą to zajęcia wspomagające proces uczenia się. Odpowiednio wyposażona pracownia pomoże w osiąganiu lepszych efektów, również w przypadku nauczania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Działania interaktywne wpływają bowiem pozytywnie na stymulację i proces kreatywnego uczenia się. Poza tym, nauka przy użyciu nowoczesnych metod i pomocy edukacyjnych jest dla uczniów znaczenie ciekawsza, co gwarantuje uczniom osiągnięcie sukcesu.

Międzyszkolne i szkolne konkursy wiedzy przyrodniczej

Ich organizacja będzie miała na celu wzbudzenie ciekawości poznawczej uczniów, zachęcenie do podejmowania działań badawczych, zgłębiania tajników świata przyrody, poszukiwania nowych rozwiązań. Udział uczniów w konkursach będzie poprzedzony przygotowywaniem w szkolnej pracowni z wykorzystaniem jej zasobów.

Inauguracja działalności pracowni geograficznej „...”

Zapoznanie społeczności Placówki i lokalnej z funkcjonowaniem i celowością utworzenia nowej pracowni geograficznej dofinansowanej ze środków WFOŚiGW w .... Informacja o elementach jej wyposażenia, zakupionych pomocach dydaktycznych oraz przeprowadzonych pracach remontowych.

Akcje informacyjne o powstaniu nowej pracowni

Przygotowywanie przez uczniów szczegółowego kalendarza wydarzeń związanych z działaniem pracowni, przeprowadzanych przedsięwzięciach umieszczając je na gazetkach ściennych, stronie internetowej Placówki i jej profilu ....

Lekcje geografii w klasie 5-8 - realizacja podstawy programowej z geografii

Miasto/ZSZ-P ... nie będzie pobierać żadnych opłat w związku z realizacją Zadania (w szczególności nie będzie pobierać opłat za udział w Projekcie od dzieci, rodziców i nauczycieli). Udział w Projekcie (zajęciach, warsztatach) będzie dla jego uczestników bezpłatny.

Zakupione towary i usługi w związku z realizacją Zadania nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do prowadzenia działalności gospodarczej, ale służyły będą tylko i wyłącznie do realizacji Zadania wykonywanego w ramach zadań publicznych. Zadanie związane będzie z zadaniami własnymi Miasta, tj. zadaniami z zakresu podnoszenia świadomości ekologicznej mieszkańców Miasta.

Faktury z tytułu wydatków poniesionych na realizację Zadania zostaną wystawione na Miasto jako nabywcę ze wskazaniem NIP Miasta.

Z uwagi na powyższe, Miasto powzięło wątpliwość, czy będzie miało prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków poniesionych w związku z realizacją Zadania.

Pytanie

Czy Wnioskodawca będzie uprawniony do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją Zadania?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, nie będzie on uprawniony do odliczenia podatku naliczonego od towarów i usług nabytych w związku z realizacją przez Miasto Zadania.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT - nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Powyższa regulacja wskazuje, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn.:

a)wydatek został poniesiony przez podatnika VAT,

b)nabywane towary i usługi są wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania wyłącznie do czynności zwolnionych od podatku lub w ogóle niepodlegających opodatkowaniu VAT.

Art. 86 ust. 1 ustawy o VAT jest ściśle związany z zasadą neutralności VAT. Opiera się ona na założeniu, że podatek ten powinien być neutralny dla podatnika, a jego ciężar powinien ponosić konsument danego towaru lub usługi. Z tego powodu, podatnik ma możliwość odliczenia podatku naliczonego zapłaconego w cenie nabytych towarów i usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, przez co podatek przestaje stanowić dla niego ekonomiczne obciążenie. W ten sposób, system podatku VAT ma gwarantować neutralność obciążeń podatkowych dla przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą.

W ocenie Miasta, w niniejszej sprawie nabyte towary i usługi nie będą w żaden sposób wykorzystywane w ramach działalności opodatkowanej, gdyż czynności wykonywane przez Miasto w ramach realizacji Zadania związane będą z zadaniami własnymi Miasta, tj. zadaniami z zakresu podnoszenia świadomości ekologicznej mieszkańców Miasta. Nabywane towary i usługi, służące realizacji przedmiotowych zadań, w ocenie Wnioskodawcy wykorzystane zostaną zatem wyłącznie do celów innych niż działalność gospodarcza w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT. Miasto nie będzie także pobierać opłat za udział w Projekcie od dzieci, rodziców i nauczycieli. Udział w Projekcie (warsztatach, zajęciach) będzie dla jego uczestników bezpłatny. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności, zdaniem Miasta nie ma tym samym możliwości przyporządkowania części lub całości kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności uprawniających do odliczenia, gdyż poniesione wydatki będą w całości związane z działalnością niepodlegającą opodatkowaniu.

W związku z powyższym, w ocenie Miasta nie będzie mu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją Zadania.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, w szczególności wykorzystywanie efektów zadania do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów usług, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Stosownie do art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),

albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00