Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [71 z 545]

Interpretacja indywidualna z dnia 22 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.273.2024.2.IK

Opodatkowanie udostępniania pracownikom korzystania z kart MultiSport.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jestnieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 maja 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 10 maja 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług, dotyczący opodatkowania udostępniania pracownikom korzystania z kart MultiSport.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 1 sierpnia 2024 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zaistniałego stanu faktycznego

Miasto … to miasto na prawach powiatu (dalej jako: „Miasto”), które jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Miasto wykonuje zadania nałożone na Miasto odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostało powołane. W szczególności wykonuje zadania własne oraz zlecone z zakresu administracji rzędowej. Miasto dokonało centralizacji rozliczeń podatku VAT ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi. Oznacza to, że z dniem 1 stycznia 2017 r. jedynym czynnym podatnikiem VAT jest Miasto, a jego rozliczenia obejmuję wszystkie transakcje zakupu i sprzedaży realizowane przez podległe jednostki.

Miasto zawarło umowę na świadczenie usług (karty typu MultiSport) z firmą ... Przedmiotem umowy jest świadczenie usług na rzecz pracowników Miasta oraz innych użytkowników w ramach Programu …

Pracownicy korzystają z pakietu sportowo-rekreacyjnego uprawniającego do korzystania z usług wspomagających różnego rodzaju formy aktywności ruchowej w udostępnionych przez zewnętrznego usługodawcę obiektach na terenie całego kraju.

Zgodnie z zawartą umową wynagrodzenie miesięczne należne … obliczane jest jako iloczyn liczby kart przemnożonych przez koszt dostępu do programu MultiSport. Wynagrodzenie to dzielone jest na:

1)wynagrodzenie należne od Miasta, obejmujące iloczyn liczby kart wydanych dla pracowników przemnożonych przez kwotę finansowaną przez Miasto,

2)wynagrodzenie należne od pracowników, obejmujące łącznie iloczyn kart przemożonych przez koszt dostępu do programu MultiSport, pomniejszony o kwotę wynagrodzenia należnego od Miasta.

Wynagrodzenie należne od pracownika, czyli opłaty ponoszone przez pracowników są wpłacane bezpośrednio na indywidualne konto w …

Miasto otrzymuje faktury VAT od … wyłącznie za część usługi, którą dofinansuje, tj. za część wskazaną w pkt. 1).

W uzupełnieniu do wniosku wskazano, że:

1.Źródłem finansowania zakupu kart MultiSport są środki obrotowe Miasta.

2.Środki obrotowe w 100% finansują zakup kart – wartość dofinansowania karty na jednego pracownika wynosi 38 zł.

3.Miasto każdorazowo nie obciąża pracowników odpłatnością za karty.

Zgodnie z umową wynagrodzenie … (dostawca kart MultiSport) podzielone jest na dwie części, jest ono uregulowane w następujący sposób:

- Miasto wpłaca do …, na podstawie otrzymanej faktury, iloczyn kwoty dofinansowania (38 zł bez względu na wartość karty, którą wybrał pracownik) oraz liczby kart wydanych pracownikom,

- pracownicy indywidualnie wpłacają do … różnicę miedzy kosztem dostępu do programu (wartość karty), a dofinansowaniem płaconym przez Miasto do ...

Przykładowo: karta uprawniająca do 8 wejść w miesiącu kosztuje 75,75 zł, z czego Miasto płaci do … kwotę 38 zł, natomiast pracownik płaci do … kwotę 37,75 zł.

4.Karty przypisane są do poszczególnych pracowników.

Pytanie

Czy udostępnienie pracownikom możliwości korzystania z kart MultiSport, w związku z zawartą umową z …, stanowi dla Miasta czynność opodatkowaną podatkiem VAT i czy Miasto jest zobowiązane do rozliczenia podatku VAT z tego tytułu?

Państwa stanowisko

Zdaniem Miasta, udostępnienie pracownikom możliwości korzystania z kart MultiSport, w związku z zawartą umową z …, nie stanowi dla Miasta czynności opodatkowanej podatkiem VAT i Miasto nie jest zobowiązane do rozliczenia podatku VAT z tego tytułu.

Uzasadnienie

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2024 poz. 361 t.j.) dalej jako: „ustawa o VAT”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Art. 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, w tym również

Z kolei, przez świadczenie usług, w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów, w tym również:

1.przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej,

2.zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji,

3.świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z kolei stosownie do treści art. 8 ust. 2 ustawy o VAT za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

1)użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych;

2)nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Jak wynika z art. 8 ust. 2a ustawy o VAT w przypadku gdy podatnik, działając we własnym imieniu, ale na rzecz osoby trzeciej, bierze udział w świadczeniu usług, przyjmuje się, że ten podatnik sam otrzymał i wyświadczył te usługi.

Powołane przepisy wskazują, że pojęcie świadczenia usług ma szeroki zakres. Usługą będzie tylko takie świadczenie, w przypadku którego istnieje bezpośredni konsument, odbiorca świadczenia odnoszący korzyść o charakterze majątkowym. W związku z powyższym, czynność podlega opodatkowaniu jedynie wówczas, gdy wykonywana jest w ramach umowy zobowiązaniowej, a jedna ze stron transakcji może zostać uznana za bezpośredniego beneficjenta tej czynności.

Przy czym, o ile dane zachowanie podatnika mieści się w ustawowej definicji świadczenia usług lub dostawy towarów, to - co do zasady - niezbędnym elementem do uznania tego zachowania za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT jest spełnienie przesłanki odpłatności. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcę, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę.

Pracownicy nabywają karty MultiSport poprzez bezpośrednią wpłatę na konto …. To … świadczy usługę bezpośrednio na rzecz pracowników, a nie Miasto. Miasto przekazuje jedynie dofinansowanie do zakupu kart, które wpłaca na konto …. Miasto nie pośredniczy w płatnościach, co dodatkowo podkreśla brak związku między Miastem a świadczeniem usług na rzecz pracowników.

Miasto, przekazując dofinansowanie bezpośrednio do …, nie świadczy usług w rozumieniu art. 8 ustawy o VAT. Nie występuje tutaj wyraźny związek między dofinansowaniem a konkretną usługą świadczoną przez Miasto na rzecz pracowników.

Cena za pakiet w zakresie Karty MultiSport stanowi wynagrodzenie należne …. Kwota ta jest należna … w zamian za nabywane przez pracowników karty sportowo-rekreacyjne. Wynagrodzenie przekazywane do … stanowi zapłatę za usługi świadczone przez … Miasto nie dysponuje pobranymi kwotami należnymi od pracowników, ponieważ dokonują oni wpłaty bezpośrednio na rachunek ...

Nie wystąpi w tym przypadku również odsprzedaż usług przez Miasto. Uprawnionymi do odbioru kart … są pracownicy Miasta, którzy wyrażają chęć przystąpienia do programu. Korzystanie z kart MultiSport jest dobrowolne. Zatem w niniejszych okolicznościach, Miasto nie będzie dokonywało ani świadczenia usług ani odsprzedaży usług. Miasto nie będzie korzystało z kart MultiSport i pakietu sportowo-rekreacyjnego. Do odbioru świadczeń w zakresie zawartej umowy od … uprawnieni są wyłącznie pracownicy, którzy zdecydowali się przystąpić do programu. Pracownicy są konsumentami wskazanej usługi świadczonej przez ... Miasto tylko umożliwia pracownikom przystąpienie do programu sportowo - rekreacyjnego oferowanego przez …, decydując się na częściowe jego finansowanie.

Podsumowując, w opisanym stanie sprawy. Miasto zawierając umowę z … na świadczenie usług na rzecz pracowników i następnie przekazując do … część wynagrodzenia, stanowiącego w istocie dofinansowanie pakietu sportowo-rekreacyjnego, nie świadczy usług na rzecz pracowników z tytułu zawartej umowy z …. Rola Miasta sprowadza się jedynie do przekazania części wynagrodzenia na rzecz …. Miasto w związku z zawartą umową z … nie będzie odnosiło żadnych bezpośrednich korzyści, wynikających z zawartej umowy.

Między Miastem a pracownikiem nie wystąpi świadczenie usług, które podlegałoby opodatkowaniu podatkiem VAT. Miasto dopłacając do kart pracowniczych MultiSport, nie świadczy w tym modelu usługi na rzecz pracownika, pracownik nabywa kartę MultiSport poprzez bezpośrednią wpłatę na konto ….

Mając na uwadze powyższą argumentację, udostępnienie pracownikom możliwości korzystania z kart MultiSport, w związku z zawartą umową z … nie stanowi dla Miasta czynności opodatkowanej podatkiem VAT i Miasto nie jest zobowiązane do rozliczenia podatku VAT z tego tytułu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiliście Państwo we wniosku w zakresie podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT:

Opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy:

Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

1) przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;

2) zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;

3) świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z kolei, w myśl art. 7 ust. 2 ustawy o VAT:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2) wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Natomiast, stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy o VAT:

Za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

1) użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych;

2) nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Z powyższych przepisów wynika, że za czynności zrównane z odpłatnym świadczeniem usług uważa się nieodpłatne świadczenie, niebędące dostawą, na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia.

Powyższe świadczenie podlega opodatkowaniu, o ile zostało przekazane na osobiste – a nie związane z prowadzoną działalnością – cele wymienionych w przepisie osób. Badając, czy świadczenie ma charakter osobisty, czy związany z działalnością opodatkowaną, należy przede wszystkim odnosić się do statusu osoby otrzymującej i jej funkcji w schemacie działalności opodatkowanej.

Niedopełnienie warunku określonego w art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT, jest podstawą do traktowania nieodpłatnej usługi jako niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zatem należy stwierdzić, że opodatkowaniu podlegają te nieodpłatne usługi, które nie mają związku z prowadzoną działalnością, a więc nie mają wpływu na przyszłe obroty przedsiębiorstwa, jego zyski, wizerunek, odbiór przez kontrahentów.

Przez świadczenie usług niezwiązanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa należy rozumieć takie świadczenie usług, które odbywa się bez związku z potrzebami prowadzonej działalności. Natomiast przez usługi związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, należy rozumieć te usługi, które są wykonywane nieodpłatnie w związku z potrzebami prowadzonej działalności gospodarczej podmiotu, potrzebami związanymi z funkcjonowaniem prowadzonego przedsiębiorstwa. W tym więc aspekcie winny być rozpatrywane działania podejmowane przez podmiot. A zatem jeśli podjęte przez podmiot działania mają na celu przyniesienie korzyści prowadzonej działalności gospodarczej, tym samym są związane z jej prowadzeniem.

Jak wskazali Państwo w opisie sprawy, zawarli Państwo umowę na świadczenie usług z …. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług na rzecz Państwa pracowników. Źródłem finasowania zakupu kart MultiSport są Państwa (Miasta) środki obrotowe. Zgodnie z umową wynagrodzenie … (dostawca kart MultiSport) podzielone jest na dwie części, jest ono uregulowane w następujący sposób:

- Miasto wpłaca do …, na podstawie otrzymanej faktury, iloczyn kwoty dofinansowania (38 zł bez względu na wartość karty, którą wybrał pracownik) oraz liczby kart wydanych pracownikom,

- pracownicy indywidualnie wpłacają do … różnicę miedzy kosztem dostępu do programu (wartość karty), a dofinansowaniem płaconym przez Miasto do ...

Przykładowo: karta uprawniająca do 8 wejść w miesiącu kosztuje 75,75 zł, z czego Państwo płacą do … kwotę 38 zł, natomiast pracownik płaci do … kwotę 37,75 zł.

Karty przypisane są do poszczególnych pracowników. Państwo otrzymują faktury VAT od … wyłącznie za część usługi, którą dofinansują. Każdorazowo nie obciążają Państwo odpłatnością za karty pracowników.

Zatem z powyższego wynika, że finansują Państwo w części zakup kart MultiSport ze środków obrotowych. Podpisali Państwo umowę na świadczenie usług przez …, zawierając umowę na świadczenie usług przez … umożliwiają Państwo swoim pracownikom dostęp do usług na podstawie kart MultiSport.

Nie można uznać, że nieodpłatne świadczenie na rzecz pracowników w postaci umożliwienia korzystania z usług na podstawie kart MultiSport jest czynnością, która jest związana z Państwa działalnością gospodarczą ponieważ nie ma ono żadnego wpływu na Państwa przyszłe obroty, zyski, czy wizerunek. Umożliwienie korzystania z usług przy pomocy kart MultiSport zaspokajają w pierwszej kolejności wyłącznie osobiste potrzeby pracowników w zakresie kultury fizycznej, sportu, higieny zdrowia.

Ustawa o podatku od towarów i usług nie zawiera definicji potrzeb osobistych, można jednak przyjąć, że cele osobiste należy rozumieć jako cele prywatne, nie zawodowe. Wobec tego cele osobiste podatnika to cele inne niż związane z działalnością gospodarczą podatnika; potrzebami osobistymi są takie cele, których realizacja nie jest związana ze stosunkiem pracy, a zatem potrzeby osobiste to te, których zaspokojenie wynika z dobrej woli pracodawcy. Natomiast potrzeby pracownicze to takie, których spełnienie nie wynika z autonomii woli stron, ale do zaspokajania których pracodawca jest zobowiązany na podstawie przepisów prawa, np.: przepisów Kodeksu pracy, przepisów innych ustaw regulujących prawa i obowiązki pracowników i pracodawców, postanowień zbiorowych układów pracy, postanowień, porozumień zbiorowych, przepisów o bezpieczeństwie i higienie pracy.

Jak wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w wyroku z dnia 12 stycznia 2011 r. (sygn. akt: I SA/Lu 744/10), „Realizacja celu osobistego polega na zaspokajaniu własnej (prywatnej) potrzeby osoby, która ten cel realizuje, a potrzeby osobiste pracownika, to takie potrzeby, do których zaspokojenia pracodawca nie jest zobowiązany przepisami prawa, więc przekraczające zakres obowiązków pracodawcy. Przy czym realizacja celu osobistego zrywa związek z prowadzeniem przez podatnika przedsiębiorstwa. Świadczenia zaspokajające osobiste potrzeby pracownika nie mają zatem związku z potrzebami prowadzonej działalności i służą realizacji innych celów niż związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa”.

Należy zatem stwierdzić, w oparciu o przepisy art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy, że nieodpłatne umożliwienie pracownikom korzystania z kart MultiSport wypełnia przesłanki do uznania tych czynności za odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Tym samym, udostępnianie pracownikom możliwości korzystania z kart MultiSport w związku z ponoszeniem części kosztów za te karty, stanowi dla Państwa czynność opodatkowaną podatkiem VAT i są Państwo zobowiązani do rozliczenia podatku VAT z tego tytułu.  

W związku z powyższym Państwa stanowisko jest nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pełna weryfikacja przedstawionych we wniosku okoliczności możliwa jest jedynie w toku postępowania podatkowego lub kontrolnego, prowadzonego przez uprawnione do tego organy, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej. Postępowanie w sprawie dotyczącej wydania interpretacji indywidualnej jest postępowaniem szczególnym, mającym charakter uproszczony, odrębny od postępowania podatkowego, uregulowanego w dziale IV Ordynacji podatkowej. Wydając bowiem interpretację indywidualną Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przedstawia jedynie swój pogląd dotyczący wykładni treści analizowanych przepisów i sposobu ich zastosowania w odniesieniu do przedstawionego we wniosku stanu faktycznego bądź zdarzenia przyszłego (którego elementy przyjmuje, jako podstawę rozstrzygnięcia bez weryfikacji).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 2383 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00