Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [267 z 530]

Interpretacja indywidualna z dnia 21 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.281.2024.2.MSO

Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości od wydatków na organizację biletowanych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia 2024 r.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

21 maja 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 21 maja 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w całości od wydatków na organizację biletowanych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia 2024 r.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 2 lipca 2024 r. (data wpływu 2 lipca 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

(…) jest samorządową instytucją kultury, posiadającą osobowość prawną (art. 14 ustawy z dnia 25 październik 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej) działającą we własnym imieniu i na własny rachunek.

Instytucja gospodaruje samodzielnie przydzieloną i nabytą częścią mienia oraz prowadzi samodzielną gospodarkę w ramach posiadanych środków, kierując się zasadami efektywności ich wykorzystania (art. 27 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej).

Zgodnie z treścią § 5 Statutu przedmiotem działania (…) jest promocja Gminy (…) w kraju i za granicą oraz upowszechnianie kultury w szczególności w zakresie działalności bibliotekarskiej oraz kultury fizycznej i rekreacji w Gminie (…).

Zgodnie z treścią § 6 pkt. 1 ppkt.1 do zadań (…) należy organizacja i prowadzenie imprez oraz przedsięwzięć o charakterze kulturalnym, artystycznym, rekreacyjnym, turystycznym, społecznym, patriotycznym, religijnym, sportowym, gospodarczym i szkoleniowym w postaci prowadzenia: seminariów, konferencji, warsztatów, kursów, prelekcji, w tym również w zakresie obsługi technicznej.

(…) jest czynnym podatnikiem VAT.

Jako samorządowa instytucja kultury nie podlega centralizacji podatku VAT. W ramach swojej działalności wykonuje czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, zwolnione od podatku oraz opodatkowane podatkiem VAT.

W odniesieniu do części wydatków ponoszonych przez (…), gdy nie jest możliwe przyporządkowanie ich wyłącznie do działalności opodatkowanej albo działalności niedającej prawa do odliczenia, jednostka stosuje prewspółczynnik i proporcję, o których mowa w art. 86 ust. 2a ustawy z dnia 11 marca 2004 r.

W dniach (…) 2024 r. odbędzie się 2-dniowa impreza plenerowa (dalej: Impreza). Impreza organizowana będzie w dniu (…) sierpnia tylko i wyłącznie przez (…) pn. „(…)”, natomiast (…) sierpnia przez (…) pn. „(…)”.

W dniu (…) sierpnia w ramach Imprezy (…) organizuje szereg koncertów, w tym koncert (…). W tym dniu wstęp na imprezę będzie biletowany. Natomiast w dniu (…) sierpnia wstęp na Imprezę będzie bezpłatny.

(…) wraz ze (…) będzie organizować przede wszystkim przegląd stoisk (…) oraz inne wydarzenia nieodpłatne takie jak animacje dla dzieci, pokazy kulinarne, przegląd (...) itp. W tym dniu pomiędzy obiema instytucjami będzie wyraźny podział obowiązków, przy czym większą część zostanie wykona przez (…). Z tego tytułu (…) obciąży, zgodnie z umową, (…) ustaloną kwotą za organizację imprezy kulturalnej.

Impreza zarówno (…) jak i (…) sierpnia odbywać się będzie w tym samym miejscu tj. w plenerze na terenie sceny znajdującej się za budynkiem (…).

Wydatki poniesione w związku z organizacją imprezy takie jak nagłośnienie, ochrona itp. wpłyną do (…) na odrębnych fakturach z tytułu każdego dnia organizacji Imprezy.

Sprzedaż biletów w dniu (…) sierpnia będzie podlegać opodatkowaniu według 8% stawki podatku VAT na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn.: Dz. U. 2024 poz. 361) w związku z poz. 64 załącznika nr 3 do ustawy o VAT.

W dniu (…) sierpnia regulamin będzie przewidywał bezpłatny wstęp dla dzieci i młodzieży do (…) roku życia tj. urodzone (…) grudnia (…) r. za okazaniem przez rodziców lub ich opiekunów dokumentu poświadczającego wiek. Przedmiotowa grupa wiekowa nie będzie stanowić jednej z grup docelowych, do której będzie adresowana Impreza.

Gwiazda wieczoru, pozostałe koncerty oraz charakter Imprezy będą kierowane zasadniczo do osób dorosłych i młodzieży powyżej (…) roku życia. Wstęp dla dzieci i młodzieży do (…) roku życia, które nie są jeszcze świadomymi odbiorcami określonego wydarzenia artystycznego, jest powszechną praktyką w branży koncertowej, która wynika z przemyślanej strategii maksymalizowania przychodów ze sprzedaży biletów wstępu. Osoby zainteresowane koncertem (…) są zazwyczaj rodzicami lub opiekunami prawnymi takich dzieci i młodzieży. Jeżeli osoby dorosłe chcące uczestniczyć w Imprezie musiałyby wykupić bilety wstępu również dla swoich podopiecznych, wówczas wielu docelowych uczestników zrezygnowałoby z udziału w wydarzeniu w sytuacji braku możliwości powierzenia dzieci pod opiekę innej osoby w tym czasie.

Dodatkowo zarówno w dniu (…) i (…) sierpnia (…) planuje uzyskać przychody opodatkowane według 23% stawki VAT z umów sponsoringowych oraz dzierżawy miejsc na stoiska gastronomiczne.

W dniu (…) sierpnia (…) nie będzie wykonywać czynności zwolnionych z VAT w związku z organizacją Imprezy. Natomiast w dniu (…) sierpnia (…)obciąży (…) kosztami organizacji imprezy kulturalnej, co wiąże się z uzyskaniem przychodów zwolnionych.

W dniu (…) sierpnia (…) planuje ponieść głównie następujące koszty związane z organizacją imprezy:

- koszt nagłośnienie i oświetlenia wraz z telebimem,

- koszty artystów występujących na scenie,

- koszt ochrony imprezy,

- koszt zabezpieczenia medycznego, ppoż.,

- koszt opłaty (…),

- koszt sprzątania terenu po imprezie,

- koszt wynajmu płotków (ogrodzenia imprezy),

- koszt reklamy w lokalnym radiu.

W dniu (…) sierpnia oprócz kosztów wymienionych powyżej wystąpią również inne koszty związane głównie z organizacją bezpłatnych wydarzeń okołoimprezowych tj. pokaz kół gospodyń wiejskich, animacji dla dzieci, przegląd (...) itp.

Mimo, iż Impreza przebiegać będzie bezpośrednio w dwóch następujących po sobie dniach kalendarzowych, to każdy z dni Imprezy ma zupełnie innych charakter. W dniu (…) sierpnia odbywać się będzie impreza biletowana, gdzie główną jej atrakcją będą koncerty dla dorosłych w tym koncert gwiazdy wieczoru (…). Natomiast w dniu (…) sierpnia odbywać się będzie impreza niebiletowana, kierowana do szerokiej grupy odbiorców, począwszy od dzieci (animacje dla dzieci, występy lokalnych grup dziecięcych), młodzież (pokazy strażackie), a także dorosłych (pokazy kulinarne, degustacja regionalnej kuchni z całego (...)). W tym dniu impreza będzie współorganizowana ze (…).

Pismem z 2 lipca 2024 r. (data wpływu 2 lipca 2024 r.) – w odpowiedzi na wezwanie – uzupełnili Państwo opis zdarzenia przyszłego o następujące informacje:

1.Czy nabywane towary i usługi na organizację biletowych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia 2024 r. będą miały związek wyłącznie z wykonywanymi przez Państwa czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług?

Tak, nabywane towary i usługi na organizację biletowych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia 2024 r. będą miały związek wyłącznie z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług.

2.Czy będą Państwo widnieli na fakturach jako nabywcy towarów i usług, o których mowa w pyt. 1?

Tak, (…) będzie widniał na fakturach jako nabywca towarów i usług, o których mowa w pytaniu 1.

3.Czy wszystkie koszty dotyczące Imprezy w dniu (…) sierpnia 2024 r. będą udokumentowane odrębnymi fakturami od kosztów związanych z Imprezą organizowaną w dniu (…) sierpnia 2024 r., jeśli nie to proszę wskazać, które koszty będą udokumentowane łączną fakturą?

Tak, wszystkie koszty dotyczące Imprezy w dniu (…) sierpnia 2024 r., będą udokumentowane odrębnymi fakturami od kosztów związanych z Imprezą organizowana w dniu (…) sierpnia 2024 r.

4.Czy będą Państwo mieli możliwość przyporządkowania kosztów udokumentowanych fakturą dotyczącą obu Imprez, do każdej z Imprez odrębnie, jeżeli tak to w jaki sposób?

Nie przewidujemy kosztów udokumentowanych jedną fakturą, a dotyczącą obu Imprez.

5.Czy wejście na Imprezę w dniu (…) sierpnia 2024 r. przez dzieci i młodzież do (…) roku życia będzie przez Państwa dokumentowane, czy będzie możliwość ustalenia liczby osób, które skorzystają z Imprezy nieodpłatnie?

Istnieje możliwość ustalenia liczby dzieci i młodzieży do (…) r.ż., które skorzystają z Imprezy nieodpłatnie na podstawie wydanych opasek na rękę. Organizator przewiduje inny kolor opasek dla dorosłych, a inny kolor dla dzieci i młodzieży do (…) roku życia

Pytanie

Czy (…) przysługuje prawo do odliczenia VAT w całości od wydatków na organizację biletowanych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia?

Państwa stanowisko w sprawie

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatnikami są m.in. osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza z perspektywy przepisów ustawy o VAT obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do treści art. 86 ust. 1 powołanej ustawy w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W świetle wskazanej regulacji prawo do odliczenia VAT naliczonego przysługuje przy łącznym spełnieniu dwóch przesłanek – nabywcą towarów i usług jest podatnik VAT oraz nabywane towary i usługi są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

W związku z art. 86 ust. 2a ustawy o VAT w przypadku nabycia towarów i usług wykorzystywanych zarówno do celów wykonywanej przez podatnika działalności gospodarczej, jak i do celów innych niż działalność gospodarcza, z wyjątkiem celów osobistych, do których ma zastosowanie art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, oraz celów, o których mowa w art. 8 ust. 5 – w przypadku, o którym mowa w tym przepisie, gdy przypisanie tych towarów i usług w całości do działalności gospodarczej podatnika nie jest możliwe, kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, oblicza się zgodnie ze sposobem określenia zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej, zwanym dalej „sposobem określenia proporcji”.

Jak (…) wskazał w opisie sprawy wydatki na organizację biletowanych koncertów w ramach Imprezy w dniu (…) sierpnia służą tylko i wyłącznie działalności opodatkowanej według stawek VAT wykonywanej przez (…) – związanej ze sprzedażą biletów (opodatkowanych według 8% stawki VAT), świadczeniu usług sponsoringowych opodatkowanych według 23% stawki VAT, jak również dzierżawie miejsc pod stoiska gastronomiczne zorganizowane na terenie Imprezy, które również podlegają opodatkowaniu według podstawowej stawki VAT. Jednocześnie w dniu (…) sierpnia (…) nie będzie wykonywało żadnej działalności zwolnionej z VAT w związku z organizacją biletowanej Imprezy.

Zdaniem (…) nie można uznać, że Impreza będzie związana z jakąkolwiek działalnością o charakterze publicznej działalności statutowej niepodlegającej VAT, a tym samym, że do odliczeń VAT w tym zakresie stosowałaby się proporcja, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT.

Należy wskazać, iż mimo Impreza odbywać się będzie w ciągu dwóch następujących po sobie dniach kalendarzowych, to każdy z dni Imprezy ma inny charakter. W dniu (…) sierpnia odbywa się impreza biletowana, gdzie główną jej atrakcją są koncerty dla dorosłych w tym koncert gwiazdy wieczoru (…). Natomiast w dniu (…) sierpnia odbywa się Impreza o charakterze nieodpłatnym kierowana do szerokiej grupy odbiorców, z dużym wachlarzem wydarzeń okołoimprezowych organizowana w porozumieniu ze (…).

Wydatki poniesione na organizację Imprezy w dniu (…) sierpnia dotyczą głównie kosztu nagłośnienia i oświetlenia, kosztów artystów występujących na scenie, koszty ochrony imprezy, koszt zabezpieczenia medycznego, ppoż., koszt opłaty (…), koszty sprzątania terenu po imprezie, koszt wynajmu płotków (ogrodzenia imprezy), koszt reklamy w lokalnym radiu.

(…) na podstawie otrzymanych faktur od kontrahentów, będzie w stanie wyodrębnić wydatki poniesione wyłącznie na organizację Imprezy w dniu (…) sierpnia.

Ponadto nie można uznać, że możliwość wstępu dzieci i młodzieży do lat (…) na teren scen biletowanych pod opieką rodziców lub opiekunów, którzy mieli zakupiony bilet, stanowi realizację działalności statutowej, publicznoprawnej.

Przedmiotowa grupa nie jest grupą docelową – tzn. nie stanowi beneficjentów koncertów. Jak wskazał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej: TSUE) w wyroku C-16/93 ws. Tolsma pomiędzy usługobiorcą a usługodawcą musi istnieć stosunek prawny, aby można było rozpatrywać wzajemną relację jako świadczenie usług (odpłatnie lub nieodpłatnie). W Polsce ograniczoną zdolność do czynności prawnych otrzymują osoby fizyczne osiągające wiek (…) lat. Tym samym dzieci i młodzież do (…). roku życia nie mogłyby być formalnie beneficjentami usług wstępu na koncerty organizowane w ramach Imprezy. Ponadto ta grupa osób mogła wejść na teren biletowany Imprezy w ramach biletów wykupionych przez ich rodziców lub opiekunów, tylko pod ich opieką. Zatem możliwość wstępu tych osób na teren scen biletowanych odbywała się w ramach działalności opodatkowanej VAT (…) związanej ze sprzedażą biletów dla ich rodziców i opiekunów.

Ponadto jak mówią polskie przepisy art. 15 ust. 1-2 ustawy o VAT status podatnika VAT posiada się bez względu na cel i rezultat prowadzonej działalności, jeżeli jest ona prowadzona w sposób ciągły dla celów zarobkowych. Nie ma zatem wpływu na określenie statusu (…) jako działającego wyłącznie w roli podatnika VAT w analizowanej sprawie ostateczne rozliczenie finansowe Imprezy. Rezultat finansowy Imprezy nie ma wpływu ani na status podatnika VAT, ani też na ocenę, że zorganizowany sposób wykonywania działalności odpłatnej z zamiarem zarobkowym stanowi działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o VAT.

Reasumując, w ocenie (…) jest ono uprawnione do odliczenia VAT w całości od wydatków na organizację biletowanych koncertów w ramach Imprezy w dniu (…) sierpnia.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 361 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”. W myśl tego przepisu w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a cyt. ustawy kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia lub zwrotu podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, w świetle którego nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wskazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania, podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jak wynika z art. 15 ust. 2 ustawy o VAT działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zatem, ustawa definiuje podatnika jako każdy podmiot, niezależnie od jego formy organizacyjno-prawnej, który samodzielnie prowadzi działalność gospodarczą, bez względu na cel oraz rezultat takiej działalności. Powyższa definicja ma charakter uniwersalny, pozwalający na objęcie pojęciem podatnika tych wszystkich podmiotów, które prowadzą określoną działalność, występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym.

Z opisu sprawy wynika, że są Państwo czynnym podatnikiem podatku VAT. W dniach (…)-(…) sierpnia 2024 r. będą Państwo organizować 2-dniową imprezę plenerową. W dniu (…) sierpnia w ramach Imprezy będą Państwo realizowali szereg koncertów, na które wstęp będzie biletowany, natomiast w dniu (…) sierpnia wstęp na Imprezę będzie bezpłatny.

W dniu (…) sierpnia regulamin będzie przewidywał bezpłatny wstęp dla dzieci i młodzieży do (…) roku życia tj. urodzone po (…) grudnia (…) r. za okazaniem przez rodziców lub ich opiekunów dokumentu poświadczającego wiek.

Jak Państwo wskazali, towary i usługi na organizację biletowych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia 2024 r. będą miały związek wyłącznie z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, a faktury będą wystawione na Państwa.

Jak wynika z uzupełnienie wniosku, koszty dotyczące Imprezy w dniu (…) sierpnia 2024 r., będą udokumentowane odrębnymi fakturami od kosztów związanych z Imprezą organizowana w dniu (…) sierpnia 2024 r.

Ponadto będą mieli Państwo możliwość ustalenia liczby dzieci i młodzieży do (…) r.ż., które skorzystają z Imprezy nieodpłatnie na podstawie wydanych opasek na rękę.

Państwa wątpliwości dotyczą prawa do odliczenia podatku VAT w całości od wydatków na organizację biletowanych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia 2024 r.

Biorąc pod uwagę przywołane przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz okoliczności niniejszej sprawy, należy stwierdzić, że będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT w całości od wydatków na organizację biletowanych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia 2024 r., gdyż jak wynika z opisu sprawy, organizacja Imprezy w tym dniu będzie miała związek wyłącznie z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług. Nieodpłatny wstęp dzieci i młodzieży do (…) roku życia dopuszczony będzie wyłącznie za okazaniem przez rodziców lub ich opiekunów dokumentu poświadczjącego wiek i będzie możliwy tylko, gdy będzie konieczny do realizacji wejść odpłatnych.

Zatem, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, będą mieli Państwo prawo do odliczenia podatku VAT od opisanej we wniosku Imprezy w dniu (…) sierpnia 2024 r. Wynika to z faktu, że są Państwo zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT, a wydatki udokumentowane fakturami wystawionymi na Państwa, będą miały związek wyłacznie z czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług. Prawo to przysługuje pod warunkiem niewystąpienia przesłanek negatywnych wymienionych w art. 88 ustawy.

Podsumowując, będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z organizacją biletowanych koncertów na Imprezie w dniu (…) sierpnia 2024 r., zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem sprawy i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1.z zastosowaniem art. 119a;

2.w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935) dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00