Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [449 z 484]

Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.354.2024.1.DW

Czy w kontekście przedstawionego przez Spółkę opisu stanu faktycznego, zapłata ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na rzecz Spółki dokonane przed dniem wydania Decyzji zmieniającej, lecz po wydaniu Decyzji o wsparciu stanowi wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w myśl § 8 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia?

Interpretacja indywidualna stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 czerwca 2024 r., wpłynął Państwa wniosek, z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy w kontekście przedstawionego przez Spółkę opisu stanu faktycznego, zapłata ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na rzecz Spółki dokonane przed dniem wydania Decyzji zmieniającej, lecz po wydaniu Decyzji o wsparciu stanowi wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w myśl § 8 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

X Spółka z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest spółką kapitałową z siedzibą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, będącą polskim rezydentem podatkowym podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy) oraz zarejestrowana w Polsce na jako podatnik VAT czynny.

Spółka planuje realizację nowej inwestycji poprzez wdrożenie nowych produktów uprzednio nie produkowanych w dotychczasowej działalności oraz zwiększenie zdolności produkcyjnej istniejącego przedsiębiorstwa w ramach czterech odrębnych działów produkcji poprzez budowę linii produkcji systemów stacjonarnych ALS, linii produkcji (…) pod marką X, linii produkcji (…).

Specjalna Strefa Ekonomiczna (dalej: „SSE”) w dniu (…) 2021 roku, wydała na rzecz Spółki Decyzję o wsparciu Nr (…) (dalej: „Decyzja o wsparciu”), na określonych warunkach, m.in.:

1. Decyzja została wydana na czas określony - 12 lat, licząc od dnia jej wydania.

2. Przedmiot działalności gospodarczej określony w następujących pozycjach Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2015 roku:

a) Pozostałe urządzenia do podnoszenia, przenoszenia, załadowywania lub rozładowywania (28.22.18);

b) Maszyny dla rolnictwa i leśnictwa (28.30);

c) Maszyny do sortowania, rozdrabniania, mieszania ziemi, rud i pozostałych substancji mineralnych (28.92.4);

d) Nadwozia do pojazdów silnikowych; przyczepy i naczepy (29.20).

W pkt IX Decyzji o wsparciu wskazano, zgodnie z wnioskiem Spółki, że nowa inwestycja będzie realizowana na części nieruchomości położonej w (…), gminie (…), powiecie (…), województwie (…), w obrębie (…), oznaczonej jako działka gruntu o numerze 0. Spółka zastrzegła we wniosku, że istnieje możliwość, że wskazana nieruchomość nie będzie ostatecznie nieruchomością, na której prowadzona będzie inwestycja, jednak ostatecznie wybrana nieruchomość będzie na pewno położona w tym samym powiecie (…). Zastrzeżenie to zostało przedstawione przez SSE w uzasadnieniu ww. Decyzji.

Minister Rozwoju i Technologii, w dniu (…) 2023 roku, wydał decyzję nr (…) zmieniającą ww. Decyzję o wsparciu SSE w części dotyczącej pkt IX, poprzez nadanie mu nowego brzmienia stanowiącego, że nowa inwestycja będzie realizowana przez Spółkę na części nieruchomości stanowiącej 90% powierzchni działek, która to powierzchnia stanowi (…) ha, położonych w miejscowości (…), gmina (…), powiat (…), województwie (…), o numerach: (…)/1, (…)/2/, (…)/3 oraz (…)/4 (dalej: „Decyzja zmieniająca”).

Minister Rozwoju i Technologii, w dniu (…) 2024 roku wydał decyzję nr (…), zmieniającą ww. Decyzję o wsparciu SSE oraz decyzję nr (…) z dnia (…) 2023 roku w części dotyczącej pkt IX, poprzez nadanie mu nowego brzmienia stanowiącego, że nowa inwestycja będzie realizowana przez Spółkę na części nieruchomości stanowiącej 90% powierzchni działek, która to powierzchnia stanowi (…) ha., położonych w miejscowości (…), gmina (…), powiat (…), województwie (…), o numerach: (…)/2/, (…)/3, (…)/4 oraz (…)/9 (dalej: „Nieruchomość”).

Decyzja z dnia (…) 2024 r., została wydana przez Ministra Rozwoju i Technologii w następstwie złożonego przez Spółkę wniosku w przedmiocie zmiany oznaczenia numerów działek oraz powierzchni działek, na których będzie realizowana inwestycja. Zmiana została spowodowana podziałem działki (…)/1 na działki o numerach (…)/8 i (…)/9 oraz przeniesieniem własności działki numer (…)/8 na Gminę (…) w związku z jej przeznaczeniem pod budowę drogi publicznej klasy lokalnej.

Przeniesienie własności Nieruchomości na Spółkę nastąpiło w dniu (…) 2022 r., tj. przed dniem, w którym została wydana Decyzja zmieniająca w zakresie lokalizacji inwestycji przez Ministra Rozwoju i Technologii.

Spółka powzięła wątpliwości, czy zapłata ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na rzecz Spółki dokonane przed dniem wydania Decyzji zmieniającej, lecz po wydaniu Decyzji o wsparciu stanowić będzie wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w myśl § 8 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r. poz. 1713 z późn. zm., dalej: „Rozporządzenie”).

Pytanie

Czy w kontekście przedstawionego przez Spółkę opisu stanu faktycznego, zapłata ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na rzecz Spółki dokonane przed dniem wydania Decyzji zmieniającej, lecz po wydaniu Decyzji o wsparciu stanowi wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w myśl § 8 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia?

Państwa stanowisko w sprawie

Spółka stoi na stanowisku, że zapłata ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na rzecz Spółki dokonane przed dniem wydania Decyzji zmieniającej, lecz po wydaniu Decyzji o wsparciu stanowi wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w myśl § 8 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 459; dalej: „ustawa o WNI”), wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej „wsparciem”, jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz. U. z 2023 r. poz. 74, 1688 i 2005), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Przepis art. 17 ust. 4 ustawy o CIT, stanowi, że zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

W myśl art. 2 pkt 7 ustawy o WNI, przez koszty kwalifikowane nowej inwestycji rozumie się poniesione w okresie ważności decyzji o wsparciu:

 a) koszty inwestycji kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną z tytułu nowej inwestycji, z wyłączeniem kosztów poniesionych na samochody osobowe, środki transportu lotniczego, tabor pływający oraz inne składniki majątku służące głównie celom osobistym przedsiębiorcy, a w przypadku przedsiębiorcy będącego spółką handlową - głównie celom osobistym jej wspólnika albo akcjonariusza, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, lub

 b) dwuletnie koszty pracy poniesione przez przedsiębiorcę na tworzenie określonej liczby nowych miejsc pracy, przez określony czas, w związku z realizacją nowej inwestycji, jakie mogą być uwzględnione przy określaniu maksymalnej pomocy publicznej.

Koszty kwalifikowane nowej inwestycji zostały wymienione w § 8 ust. 1 Rozporządzenia. Zgodnie z tą regulacją, do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem z tytułu kosztów nowej inwestycji zalicza się koszty będące kosztem związanym z nabyciem gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego (§ 8 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia)

- pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów poniesione w okresie ważności decyzji o wsparciu wydanej dla konkretnej lokalizacji.

Z literalnego brzmienia wskazanych powyżej przepisów wynika, że wydatek poniesiony przez przedsiębiorcę będzie stanowił koszt kwalifikowany pod warunkiem spełnienia (łącznie) następujących warunków:

1) musi być związany (funkcjonalnie) z nową inwestycją,

2) musi zostać poniesiony w okresie ważności decyzji o wsparciu (a więc po jej wydaniu i przed określonym w niej terminem zakończenia inwestycji),

3) musi zostać poniesiony „w danej lokalizacji” (a więc dla miejsca, dla którego wydano decyzję).

Zgodnie z art. 2 pkt 1 lit. a Ustawy o WNI, „nowa inwestycja” stanowi inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego zakładu.

Z literalnego brzmienia wskazanych przepisów wynika, że wszystkie wydatki wskazane w § 8 ust. 1 Rozporządzenia, są kosztami kwalifikowanymi przy założeniu, że spełniają powyżej wskazane warunki pozwalające uznać, że są ponoszone w związku z realizacją nowej inwestycji. Z tego względu wszystkie wydatki mieszczące się w katalogu wskazanym w § 8 ust. 1 Rozporządzenia, które zostały poniesione w ramach jej realizacji, stanowią koszty kwalifikowane, zwiększające wartość realizowanej inwestycji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia.

Z punktu widzenia literalnego brzmienia ww. przepisów, istotne jest, aby przedsiębiorca ponosił wydatki kwalifikowane w związku z realizacją nowej inwestycji w okresie ważności decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy o WNI, Minister właściwy do spraw gospodarki, na wniosek przedsiębiorcy, może zmienić decyzję o wsparciu, przy czym zmiana nie może:

1. dotyczyć obniżenia poziomu zatrudnienia, określonego w decyzji o wsparciu w dniu jej wydania, o więcej niż 20%;

2. skutkować zwiększeniem maksymalnej wysokości kosztów kwalifikowanych, określonych w zmienianej decyzji o wsparciu.

Wydane przez Ministra Rozwoju i Technologii Decyzje zmieniające nie wpływały na ważność Decyzji o wsparciu. Decyzje zmieniające miały charakter doprecyzowujący miejsce realizacji nowej inwestycji, co Spółka zastrzegła we wniosku o wydanie decyzji o wsparciu. Ostateczna lokalizacja realizacji nowej inwestycji objęta Decyzją zmieniającą znajduje się na terenie tego samego powiatu.

W związku z powyższym, Spółka stoi na stanowisku, że zapłata ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na rzecz Spółki po wydaniu Decyzji o wsparciu, lecz przed wydaniem Decyzji zmieniającej nie ma wpływu na kwalifikowalność poniesionego wydatku objętego § 8 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 459, dalej: „ustawa o WNI”), został wprowadzony mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu nowej inwestycji.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”, „updop”),

wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (Dz.U. z 2023 r. poz. 74, 1688 i 2005), i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy o CIT,

zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 2 pkt 1 lit. a ustawy o WNI, przez nową inwestycję należy rozumieć

inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego zakładu.

Na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy o WNI,

wsparcie na realizację nowej inwestycji, zwane dalej "wsparciem", jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Przedmiotem decyzji o wsparciu – w myśl art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o WNI – jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie ust. 3 pkt 1 tego przepisu. Treść decyzji o wsparciu została wskazana w art. 15 ustawy o WNI, i określa okres obowiązywania decyzji, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, wymienione w punktach od 1 do 6.

Zgodnie z § 5 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (Dz. U. z 2018 r. poz. 1713 ze zm.),

maksymalna dopuszczalna wielkość pomocy publicznej na realizację nowej inwestycji udzielanej przedsiębiorcy z tytułu:

 1) kosztów nowej inwestycji jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą określonych w § 8 ust. 1, które nie mogą być wyższe niż maksymalne koszty kwalifikowane, o których mowa w § 8 ust. 7, albo

 2) tworzenia nowych miejsc pracy w związku z nową inwestycją jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o składki obowiązkowe, takie jak składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników

- z zastrzeżeniem § 6 ust. 4.

Stosownie do § 8 ust. 1 pkt 1 ww. rozporządzenia,

do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje zalicza się koszty będące:

 1) kosztem związanym z nabyciem gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego,

 2) ceną nabycia albo kosztem wytworzenia we własnym zakresie środków trwałych, pod warunkiem zaliczenia ich, zgodnie z odrębnymi przepisami, do składników majątku podatnika i zaliczenia ich do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,

 3) kosztem rozbudowy lub modernizacji istniejących środków trwałych,

 4) ceną nabycia wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii przez nabycie praw patentowych, licencji, know-how i nieopatentowanej wiedzy technicznej, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3,

 5) kosztem związanym z najmem lub dzierżawą gruntów, budynków i budowli - pod warunkiem że okres najmu lub dzierżawy trwa co najmniej 5 lat, a w przypadku mikroprzedsiębiorców, małych przedsiębiorców i średnich przedsiębiorców - co najmniej 3 lata, licząc od przewidywanego terminu zakończenia nowej inwestycji,

 6) ceną nabycia aktywów innych niż grunty, budynki i budowle objęte najmem lub dzierżawą, w przypadku gdy najem lub dzierżawa ma postać leasingu finansowego oraz obejmuje zobowiązanie do nabycia aktywów z dniem upływu okresu najmu lub dzierżawy

- pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług oraz o podatek akcyzowy, jeżeli możliwość ich odliczeń wynika z odrębnych przepisów, poniesione w okresie realizacji inwestycji, a w przypadku kosztów określonych w pkt 5 - poniesione wyłącznie w okresie 5 lat w przypadku dużych przedsiębiorców, albo 3 lat w przypadku mikroprzedsiębiorców, małych przedsiębiorców i średnich przedsiębiorców, liczonych od dnia zakończenia nowej inwestycji.

Zatem, prawo do zwolnienia z opodatkowania dochodu z tytułu realizacji nowej inwestycji jest uzależnione od poniesienia kosztów kwalifikowanych.

Z § 8 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, wynika, że do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje zalicza się koszty związane z nabyciem gruntów lub prawa ich użytkowania wieczystego.

Przytoczone powyżej przepisy, określają następujące warunki, aby dany wydatek będący kosztem związanym z nabyciem gruntów zakwalifikować do objęcia pomocą, wydatek musi:

- stanowić koszty nowej inwestycji,

- zostać poniesiony na terenie określonym w decyzji o wsparciu i w trakcie jej obowiązywania.

Odnosząc cytowane powyżej przepisy do przedstawionego we wniosku opisu, wskazać należy, że wydatek związany z nabyciem Nieruchomości nie może zostać uznany za koszt kwalifikowany. Dla uznania wydatku za koszt kwalifikowany istotne znaczenie ma moment poniesienia wydatku. Jeżeli wydatek zostanie poniesiony przed wydaniem decyzji o wsparciu, nie może być uznany za koszt kwalifikowany w rozumieniu § 8 ust. 1 rozporządzenia. Taka sytuacja ma miejsce w analizowanej sprawie, bowiem zapłata ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na Państwa Spółkę nastąpiło 28 października 2022 r., a wydanie zmiany decyzji o wsparciu, w której wskazano zmianę terenu na którym będzie realizowana nowa inwestycja nastąpiło 28 lipca 2023 r.

W tym miejscu wskazać należy na art. 15 ust. 1 pkt 6 ustawy o WNI, zgodnie z którym

decyzja o wsparciu określa okres jej obowiązywania, przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić, dotyczące terenu, na którym nowa inwestycja zostanie zrealizowana z uwzględnieniem danych ewidencyjnych nieruchomości.

Przeniesienie własności Nieruchomości na Spółkę nastąpiło w dniu (…) 2022 r., tj. przed dniem, w którym została wydana Decyzja zmieniająca w zakresie lokalizacji inwestycji przez Ministra Rozwoju i Technologii.

Aby poniesione wydatki mogły być uznane jako koszty kwalifikowane, musi być spełniony m.in. warunek, poniesienia kosztu w okresie ważności decyzji o wsparciu.

Warunek ten w przypadku opisanym we wniosku nie jest spełniony. W związku z tym, że zapłatę ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na Państwa Spółkę dokonano przed dniem wydania Decyzji zmieniającej, wydatek ten nie kwalifikuje się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w myśl § 8 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy, w zakresie ustalenia, czy w kontekście przedstawionego przez Spółkę opisu stanu faktycznego, zapłata ceny i przeniesienie własności Nieruchomości na rzecz Spółki dokonane przed dniem wydania Decyzji zmieniającej, lecz po wydaniu Decyzji o wsparciu stanowi wydatek kwalifikujący się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, w myśl § 8 ust. 1 pkt 1 lit. a Rozporządzenia, należy uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935, dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),

albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00