Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [771 z 2789]

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 9 lipca 2024 r., sygn. III SA/Lu 279/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Iwona Tchórzewska (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Ibrom Asesor WSA Agnieszka Kosowska po rozpoznaniu w dniu 9 lipca 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi M. A. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w J. na decyzję Lubelskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] marca 2024 r. nr [...] w przedmiocie nakazania przedłożenia informacji odnoszących się do produktów kosmetycznych oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] 2024 r., nr [...], Lubelski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny utrzymał w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublinie z dnia [...] 2023 r. nakazującą M. A. Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w J. przedłożenie Komisji, w terminie 30 dni liczonym od dnia uprawomocnienia się decyzji, informacji wymaganych zgodnie z art. 13 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczącego produktów kosmetycznych (Dz. Urz. UE.L 2009 Nr 342, str. 59 z późn. zm.), odnoszących się do wyszczególnionych w decyzji trzynastu produktów kosmetycznych.

Decyzja została wydana w sprawie, której stan przedstawiał się następująco.

W dniach 20 i 21 września 2023 r. przedstawiciele Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lublinie przeprowadzili w spółce M. A. w J. K. kontrolę interwencyjną dotyczącą udostępniania na rynku produktów kosmetycznych marki A. , w związku z podejrzeniem oferowania do sprzedaży produktów nieoznakowanych w języku polskim, pochodzenia tych produktów z państw trzecich oraz zawierania w ich składzie substancji niedozwolonych. Ponadto na wniosek przedsiębiorcy przeprowadzono podczas kontroli ocenę dwóch produktów marki W. P., zakupionych od innych dostawców, w zakresie oznakowania w języku polskim.

Z czynności kontrolnych sporządzono protokół, w którym wskazano, że skarżąca jako dystrybutor produktów kosmetycznych nie przedłożyła Komisji informacji o poszczególnych dwunastu produktach kosmetycznych marki A. E. oraz jednym produkcie marki W. P., co stanowi naruszenie art. 13 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. dotyczącego produktów kosmetycznych (Dz. Urz. UE.L 2009 Nr 342, str. 59 z późn. zm., dalej jako "rozporządzenie nr 1223/2009"). Kontrolujący ustalili, że skarżąca jest dystrybutorem produktów kosmetycznych marki A. E. oraz marki W. i udostępnia w państwie członkowskim produkty kosmetyczne wprowadzone już do obrotu w innym państwie członkowskim. Oryginalne opakowania nabywane przez skarżącą nie zawierają oznakowania w języku polskim. W związku z tym, w celu zapewnienia zgodności z prawem krajowym, przed udostępnieniem na rynku skarżąca tworzy etykiety w języku polskim, które następnie naklejane są na produkty. Jednocześnie ustalono, że skarżąca nie zgłosiła tego faktu na portalu zgłaszania produktów kosmetycznych CPNP (Cosmetic Products Notification Portal). Natomiast podejrzenie w zakresie pochodzenia produktów marki A. E. z krajów trzecich oraz podejrzenie, iż oferowane do sprzedaży produkty kosmetyczne nie były oznakowane w języku polskim, nie zostały potwierdzone przez kontrolujących.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00