Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [28 z 42]

Artykuł aktualny na dzień 06-10-2024

Rynek pracy

Demograficzna degrengolada i inne ważne sprawy

Rola działów HR intensywnie się zmienia. Przez minione 30 lat wraz z całą gospodarką przeszły gigantyczną ewolucję, a dziś przed nimi nowe wyzwania, których lista nieustannie się wydłuża. Uwarunkowania geopolityczne, wojny i obawa przed eskalacją konfliktów, do tego zmiany klimatyczne, globalne migracje i regulacje. Sytuacja demograficzna, nowe technologie i narzędzia pracy, a w tym wszystkim człowiek – pracownik, przełożony, szef z potrzebami i emocjami, które od wieków pozostają takie same. Oto kilka istotnych czynników, które z pewnością wpłyną na strategie personalne w najbliższych latach.

Paweł Dudek

Ekspert w zakresie zarządzania zmianą i rozwoju biznesu, konsultant w firmach doradczych Silfra Consuling oraz Gekko AdvisoryNow

W artykule opublikowanym w numerze majowo-czerwcowym tegorocznego wydania magazynu „Harvard Business Review”, Peter Cappelli, profesor zarządzania w Wharton School, i Ranya Nehmeh, specjalistka zajmująca się kapitałem ludzkim, nakreślili najważniejsze zadania i nową rolę działów HR. Wskazali m.in., że dział personalny musi skupić się na dbaniu o pracowników i przekonać zarząd do zmiany przestarzałych polityk dotyczących wynagrodzeń, szkoleń i rozwoju, zwolnień, wakatów, outsourcingu i restrukturyzacji. Pokazując koszty obecnych praktyk, dodając metryki rotacji, absencji, chorób, zaangażowania i powody odejść, zapobiegając stresom i wypaleniu zawodowemu - dział HR powinien reagować na potrzeby przynależności, inicjować działania DEI (różnorodności, równości i integracji), a to wszystko w rozszerzającej się epidemii samotności człowieka XXI wieku.

Za daleko od rzeczywistości

Autorzy artykułu w „HBR” przywołują badanie McKinsey z 2022 r.1, które wykazało, że brak rozwoju zawodowego i możliwości awansu były najczęstszym powodem rezygnacji z pracy. Brak szkoleń i informacji zwrotnych od przełożonych oraz inne praktyki oszczędnościowe, takie jak „hoteling” (nieprzydzielanie pracownikom stałego biurka lub boksu i zmuszanie do rezerwowania miejsca, gdy tego potrzebują), znacząco przyczyniły się do rosnącego niezadowolenia pracowników. Co ciekawe, Peter Cappelli i Ranya Nehmeh piszą, że liderzy korporacyjni często nie są świadomi rzeczywistości w swoich miejscach pracy. Wieloletnie badanie MetLife

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00