Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 8 czerwca 2016 r., sygn. KIO 869/16
Odnosząc się do zarzutu, że środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca ma stosować określone zostały przez zamawiającego w sposób wadliwy Izba w pierwszej kolejności stwierdziła, że odwołujący nie wykazał, iż okoliczność braku znajdowania się Miasta Chorzów w rejestrze EMAS uniemożliwia zamawiającemu stawianie wymagań w przedmiotowym zakresie. O bezzasadności wymagań nie świadczy również okoliczność, że w innych postępowaniach prowadzonych przez zamawiającego takiego wymagania nie wprowadzono.
Teza od Redakcji
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Luiza Łamejko
Protokolant: Łukasz Listkiewicz
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 czerwca 2016 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23 maja 2016 r. przez wykonawcę J.W. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą J.W. Zakład Usługowy Konserwacja Terenów Zielonych, ul. Władysława Łokietka 4, 41-933 Bytom w postępowaniu prowadzonym przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów, ul. Bałtycka 8A, 41-500 Chorzów
orzeka: 1. uwzględnia odwołanie i nakazuje zamawiającemu Miejskiemu Zarządowi Ulic i Mostów w Chorzowie wprowadzenie zmian postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz ogłoszenia o zamówieniu przez: - usunięcie rozbieżności pomiędzy treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia a treścią ogłoszenia o zamówieniu dotyczących normy emisji spalin, jaką mają spełniać pojazdy używane do wykonywania usługi, - jednoznaczne określenie czy wymóg wskazany w pkt 7.1 ppkt 2 Rozdziału XII specyfikacji istotnych warunków zamówienia dotyczy wszystkich pojazdów używanych przy realizacji zamówienia czy jedynie pługo-piaskarko-solarki, - doprecyzowanie pojęcia "zmniejszenie zużycia paliwa" w pkt 7.1 ppkt 3 Rozdziału XII specyfikacji istotnych warunków zamówienia przez określenie w stosunku do jakich wartości ma nastąpić zmniejszenie zużycia paliwa, w jaki sposób będzie ono weryfikowane, oraz jaki poziom zmniejszenia zużycia paliwa wykonawca powinien uzyskać, - wskazanie przez zamawiającego przepisów prawa, których dotyczy wymaganie opisane w pkt 7.1 ppkt 5 Rozdziału XII specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 2. kosztami postępowania obciąża Miejski Zarząd Ulic i Mostów, ul. Bałtycka 8A, 41-500 Chorzów i: 2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę J.W. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą J.W. Zakład Usługowy Konserwacja Terenów Zielonych, ul. Władysława Łokietka 4, 41-933 Bytom tytułem wpisu od odwołania, 2.2. zasądza od Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów, ul. Bałtycka 8A, 41-500 Chorzów na rzecz wykonawcy J.W. prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą J.W. Zakład Usługowy Konserwacja Terenów Zielonych, ul. Władysława Łokietka 4, 41-933 Bytom kwotę 18 600 zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy sześćset złotych zero groszy) stanowiącą koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wpisu od odwołania oraz wynagrodzenia pełnomocnika.