Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 marca 2016 r., sygn. VI SA/Wa 2397/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Sędzia WSA Grażyna Śliwińska Protokolant ref. staż. Julia Murawska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 marca 2016 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą w S. na decyzję Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] lipca 2015 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę w całości.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] kwietnia 2015 r. nr [...] Minister Administracji i Cyfryzacji, na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267, dalej k.p.a.) po rozpatrzeniu wniosku P. Sp. z o. o z siedzibą w S. o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] czerwca 2015 r. nr [...] odmawiającą stwierdzenia nieważności decyzji Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia [...] maja 2014 r. nr [...] utrzymującej w mocy decyzję Dyrektora Centrum Obsługi Finansowej Poczta Polska S.A. z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...] nakazującą rejestrację 52 używanych odbiorników telewizyjnych oraz ustalającej opłatę za używanie 52 niezarejestrowanych odbiorników telewizyjnych w kwocie 29.094 zł - utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.
Decyzje obu organów zapadły w oparciu o następujące ustalenia faktyczne i wywody prawne.
W dniu [...] lipca 2013 r., zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1204 ze zm, dalej cyt. jako u.o.a.) przeprowadzona została kontrola wykonania obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych w lokalu przy ul. K. [...] w K., zajmowanym przez S., prowadzone przez P. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w S. przy ul. K. [...]. Kontrola została przeprowadzona w obecności D. B. - kierownika. W jej wyniku stwierdzono posiadanie w lokalu pięćdziesięciu dwóch odbiorników telewizyjnych i dziesięciu odbiorników radiofonicznych w pokojach oraz jednego odbiornika radiofonicznego w kawiarni. Stwierdzony okres używania odbiorników w tym lokalu wynosił 3 lata w sezonie mąj-wrzesień. W protokole odnotowano, iż: S. jest ośrodkiem prywatnym, który nigdy nie miał umowy z NFZ. Osoby prywatne same załatwiają dofinansowanie z MOPSu i PEFRONu i korzystają z usług S. Protokół z kontroli został podpisany bez zastrzeżeń przez osoby kontrolujące oraz Panią D. B.