Wyrok WSA w Łodzi z dnia 8 stycznia 2004 r., sygn. I SA/Łd 921/03
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA J. Chlebny (spr.), Sędziowie NSA P. Kiss, J. Antosik, Protokolant M. Kowalska, po rozpoznaniu w dniu 8 stycznia 2004 r. sprawy ze skargi Aeroklubu [...] z siedzibą w Ł. na decyzję Izby Skarbowej w Ł. z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego za poszczególne miesiące 2001 r. 1. uchyla zaskarżona decyzję; 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana do czasu uprawomocnienia się wyroku; 3. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Ł. na rzecz strony skarżącej kwotę złotych 1422 (jeden tysiąc czterysta dwadzieścia dwa) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
UZASADNIENIE
Decyzją z dnia [...] wydaną w oparciu o przepis art. 21§ 1 pkt 1 i § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137 poz. 926 ze zm.) Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w Ł. określił Aeroklubowi [...] zobowiązanie z tytułu podatku akcyzowego za poszczególne miesiące od stycznia do grudnia 2001 roku w łącznej kwocie 7.643 złotych. W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, iż w wyniku kontroli przeprowadzonej w Aeroklubie [...] ustalono, że kontrolowana jednostka w maju 2001 roku dokonała sprzedaży, bez naliczania należnego podatku akcyzowego 286 litrów paliwa lotniczego zakupionego na potrzeby własne bez akcyzy - na podstawie § 29 ust.1 pkt 4 lit. b i ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów dnia 22 grudnia 2000 roku w sprawie podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 119, poz. 1259 ze zm.) Klubowi Sportowemu A z K. będącemu sponsorem zawodów lotniczych. Ponadto w 2001 roku 4.316,45 litrów paliwa lotniczego, zakupionego bez akcyzy, które według oświadczenia złożonego przez Aeroklub przy zakupie winno być zużyte na potrzeby własne jednostki w rzeczywistości zostało sprzedane wraz z usługami lotniczymi realizowanymi na zlecenie innych podmiotów i osób fizycznych takimi jak loty widokowe, loty reklamowe, loty foto oraz loty patrolowe. Wysokość zobowiązań podatnika została wyliczona w oparciu o udokumentowaną ilość sprzedanego i zużytego paliwa na podstawie faktur sprzedaży, dowodów "KP" i oświadczeń dyrektora jednostki dotyczących norm zużycia paliwa przez poszczególne typy samolotów.