Zgłoszenie rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zmiana danych
Zgłoszenie rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych albo zmiana danychOperator wyznaczony zawiadamia użytkownika o nadaniu indywidualnego numeru identyfikacyjnego użytkownika: w przypadku złożenia zgłoszenia przesyłką listową, z wykorzystaniem strony internetowej operatora wyznaczonego, wysyła zawiadomienie o nadaniu tego numeru przesyłką listową niebędącą rejestrowaną, w terminie 7 dni od dnia otrzymania podpisanego zgłoszenia.
Dowodem zarejestrowania jest zawiadomienie o nadaniu indywidualnego numeru identyfikacyjnego użytkownika. Dowód ten użytkownik zachowuje dla celów kontroli wykonywania obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych oraz obowiązku uiszczania opłaty abonamentowej prowadzonej przez operatora wyznaczonego.
Użytkownik zarejestrowanych odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych ma obowiązek niezwłocznie powiadomić placówkę operatora wyznaczonego o zmianie danych zawartych w zgłoszeniu, o zagubieniu lub zniszczeniu dowodu zarejestrowania oraz o zaprzestaniu używania odbiorników. W takim przypadku należy wypełnić zgłoszenie w zakresie zmiany danych po uprzednim zaznaczeniu pola „Zmiana danych”.
Obowiązek powiadamiania operatora wyznaczonego o zmianie liczby używanych odbiorników nie dotyczy użytkowników określonych w punktach 1.6.1. i 1.6.2.
Zgłoszenie składa się w terminie 14 dni od dnia wejścia w posiadanie odbiorników.
Dotychczasowe wzory formularzy: „Wniosku o rejestrację odbiorników radiofonicznych/telewizyjnych”, „Zawiadomienia o nadaniu indywidualnego numeru identyfikacyjnego użytkownikowi odbiorników radiofonicznych/telewizyjnych” i „Formularza zgłoszenia zmiany danych” mogą być stosowane do wyczerpania zapasów, nie dłużej jednak niż do dnia 1 kwietnia 2014 r.