ZARZĄDZENIE NR 50
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 10 grudnia 2024 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Głównej Bibliotece Pracy i Zabezpieczenia Społecznego
Na podstawie art. 8 ust. 2 pkt 1 i art. 11 ust. 1 i 3 w związku z art. 15 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2393) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 28 Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 września 2013 r. w sprawie nadania statutu Głównej Bibliotece Pracy i Zabezpieczenia Społecznego (Dz. Urz. Min. Prac. i Pol. Społ. poz. 29) w załączniku do zarządzenia wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) państwową jednostką budżetową, nadzorowaną przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministrem”;”;
2) w § 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
„1) działalności bibliotecznej, bibliograficznej, informacyjnej, naukowej i wydawniczej oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych pracowników Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministerstwem”, a także pracowników innych jednostek, w tym naukowych i dydaktycznych oraz osób będących członkami związków zawodowych i organizacji społecznych;”;
3) po § 8 dodaje się § 8a-§ 8e w brzmieniu:
„§ 8a. 1. Przy Bibliotece działa, jako organ opiniodawczo-doradczy, powołana przez Ministra Rada Biblioteczna, zwana dalej „Radą”.
2. Do zadań Rady należy:
1) opiniowanie planów pracy oraz sprawozdań z działalności, o których mowa w § 6 pkt 6;
2) opiniowanie kluczowych decyzji w sprawach dotyczących Biblioteki;
3) zajmowanie stanowiska w sprawach bieżącej działalności Biblioteki.
3. W skład Rady wchodzą następujący członkowie:
1) przewodniczący - sekretarz lub podsekretarz stanu w Ministerstwie;
2) sekretarz - przedstawiciel departamentu Ministerstwa odpowiedzialnego za nadzór nad Biblioteką;
3) dyrektor Biblioteki;
4) zastępca dyrektora Biblioteki;
5) dyrektor Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych;
6) dyrektor Centralnego Instytutu Ochrony Pracy;
7) przedstawiciel Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
8) przedstawiciel Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
9) 2 przedstawicieli nauki posiadających istotne osiągnięcia naukowe w obszarze pracy i zabezpieczenia społecznego.
4. Członków Rady powołuje i odwołuje Minister.
§ 8b. 1. Rada realizuje zadania na posiedzeniach lub w trybie obiegowym. Dopuszcza się prowadzenie prac przez Radę z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
2. Decyzje Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. Każdy członek Rady posiada jeden głos. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.
§ 8c. 1. Do obowiązków przewodniczącego Rady należy:
1) kierowanie pracami Rady;
2) zwoływanie posiedzeń Rady i określanie porządku obrad;
3) podejmowanie decyzji w przypadkach spornych związanych z funkcjonowaniem Rady.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady jego zadania wykonuje upoważniony przez przewodniczącego Rady członek Rady.
§ 8d. Do obowiązków sekretarza Rady należy:
1) przygotowanie posiedzeń Rady, powiadamianie członków Rady o terminie i miejscu posiedzenia Rady;
2) przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Rady.
§ 8e. Członkowie Rady nie otrzymują z tytułu udziału w pracach Rady dodatkowego wynagrodzenia.”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
AGNIESZKA DZIEMIANOWICZ-BĄK
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00