ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia 30 maja 2005 r.
w sprawie Urzędowego Rejestru Gmin, w których jest używany język pomocniczy
Na podstawie art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. Nr 17, poz. 141 i Nr 62, poz. 550) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Sposób prowadzenia Urzędowego Rejestru Gmin, w których jest używany język pomocniczy] Rozporządzenie określa sposób prowadzenia Urzędowego Rejestru Gmin, w których jest używany język pomocniczy, zwanego dalej „Urzędowym Rejestrem”, oraz wzór wniosku rady gminy o wpisanie gminy do tego Rejestru.
§ 2.[Urzędowy Rejestr] 1. Urzędowy Rejestr jest prowadzony w formie elektronicznej w postaci tabeli.
2. Tabela, o której mowa w ust. 1, składa się z następujących kolumn:
1) kolejny numer pozycji;
2) gmina;
3) powiat;
4) województwo;
5) liczba mieszkańców gminy ogółem;
6) liczba mieszkańców gminy należących do mniejszości lub posługujących się językiem regionalnym;
7) język pomocniczy;
8) data podjęcia uchwały rady gminy o wyrażeniu zgody na wprowadzenie języka pomocniczego;
9) numer uchwały rady gminy o wyrażeniu zgody na wprowadzenie języka pomocniczego;
10) data wpisu gminy do Urzędowego Rejestru;
11) data wykreślenia gminy z Urzędowego Rejestru.
3. Informacje wpisywane do kolumn, o których mowa w ust. 2 pkt 2–4 i 7–9, są wprowadzane do Urzędowego Rejestru na podstawie informacji zawartych we wniosku rady gminy o wpisanie gminy do Urzędowego Rejestru.
4. Informacje wpisywane do kolumn, o których mowa w ust. 2 pkt 5 i 6, są wpisywane do nich po zweryfikowaniu przez ministra właściwego do spraw wyznań religijnych oraz mniejszości narodowych i etnicznych informacji dotyczących ogólnej liczby mieszkańców gminy oraz liczby mieszkańców gminy należących do mniejszości narodowej lub etnicznej, której język ma być używany jako język pomocniczy, albo liczby mieszkańców gminy posługujących się językiem regionalnym, jeżeli to ten język ma być używany jako język pomocniczy, zawartych we wniosku rady gminy o wpisanie gminy do Urzędowego Rejestru.
§ 3.[Wzór wniosku] Wzór wniosku rady gminy o wpisanie gminy do Urzędowego Rejestru stanowi załącznik do rozporządzenia.
§ 4.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: R. Kalisz
|
1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 134, poz. 1436 i Nr 283, poz. 2818 oraz z 2005 r. Nr 19, poz. 164).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 30 maja 2005 r. (poz. 856)
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 25 czerwca 2005 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00