ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
z dnia 23 lipca 2001 r.
w sprawie sprawozdania komitetu wyborczego w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej
Na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 46, poz. 499 i Nr 74, poz. 786) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Wzór sprawozdania wyborczego oraz załączników] Ustala się:
1) wzór sprawozdania wyborczego, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2) wykaz rodzajów dokumentów załączanych do sprawozdania wyborczego, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 2.[Szczegółowy zakres sprawozdania wyborczego] Szczegółowy zakres sprawozdania wyborczego obejmuje:
1) informacje ogólne, które zawierają dane o:
a) przychodach lub wpływach, na które składają się:
- środki pieniężne gromadzone na rachunku bankowym, w tym pochodzące od osób fizycznych oraz z odsetek od środków na rachunkach bankowych, kredytów, Funduszu Wyborczego lub Funduszy Wyborczych partii wchodzących w skład koalicji wyborczej oraz inne wpływy,
- wartość pozyskanych darowizn niepieniężnych, w tym wartość darowizn rzeczowych,
- wartość wykonanych nieodpłatnie usług na rzecz komitetu wyborczego,
b) wydatkach lub kosztach, na które składają się:
- zużycie materiałów i energii,
- usługi obce, w tym korzystanie ze środków masowego przekazu, wykonanie materiałów wyborczych, koszty spotkań wyborczych i podróży oraz pozostałe koszty,
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,
- pozostałe wydatki gotówkowe,
c) wykorzystaniu otrzymanych darowizn niepieniężnych,
d) wydatkach poniesionych ponad limit określony w art. 114 ust. 2 pkt 1 lub pkt 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2001 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej „ustawą”,
e) wydatkach komitetu wyborczego na kampanię wyborczą prowadzoną w formach i na zasadach właściwych dla reklamy, w tym w prasie w rozumieniu przepisów prawa prasowego, poniesionych ponad limit określony w art. 115 ustawy,
2) informacje szczegółowe, które zawierają dane o:
a) obrotach na rachunku bankowym,
b) nazwiskach osób fizycznych, które dokonały wpłaty,
c) wpłatach dokonanych ponad limit określony w art. 113 ust. 3 ustawy,
d) nazwiskach osób fizycznych, od których pozyskano darowizny, spadki i zapisy niepieniężne i ich wartości,
e) nazwiskach osób fizycznych, które świadczyły na rzecz komitetu nieodpłatne usługi,
f) otrzymanych kredytach bankowych, spłaconych oraz pozostałych do spłacenia, a także warunkach ich uzyskania,
g) kredytodawcach,
h) podmiotach udzielających gwarancji kredytowych,
i) wierzycielach,
j) funduszach wyborczych, z których pochodzą środki finansowe, wraz z określeniem ich wysokości,
k) zobowiązaniach pozostałych na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,
l) wysokości nadwyżki, o której mowa w art. 116 ustawy.
§ 3.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Finansów: J. Bauc
Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 23 lipca 2001 r. (poz. 881)
Załącznik nr 1
WZÓR SPRAWOZDANIA WYBORCZEGO
Załącznik nr 2
WYKAZ RODZAJÓW DOKUMENTÓW ZAŁĄCZANYCH DO SPRAWOZDANIA WYBORCZEGO
1. Dokumenty bankowe każdego wydatku i wpływu na rachunek (komitetu wyborczego, koalicyjnego komitetu wyborczego, komitetu wyborców).
2. Pokwitowania lub komisyjne protokoły przyjęcia i wyceny darowizn niepieniężnych.
3. Protokoły komisyjnej wyceny usług.
4. Umowy, faktury, rachunki i inne dokumenty dotyczące kosztów i wydatków.
5. Pokwitowania odbioru gotówki przez osoby fizyczne (dowody KW).
6. Pokwitowania odbioru materiałów wyborczych (np. plakatów, ulotek).
7. Dokumenty sprzedaży oraz świadczące o wykorzystaniu w inny sposób przedmiotów pochodzących z darowizn rzeczowych.
8. Wykaz wpłat od osób fizycznych na rzecz koalicyjnego komitetu wyborczego i komitetu wyborczego wyborców obejmujący imię, nazwisko i adres.
9. Wykaz osób fizycznych, od których pozyskano darowizny niepieniężne, obejmujący imię, nazwisko i adres.
10. Wykaz osób fizycznych, które świadczyły nieodpłatnie usługi na rzecz komitetu wyborczego, obejmujący imię, nazwisko i adres.
11. Inne dokumenty umożliwiające weryfikację podanych w sprawozdaniu informacji.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 22 sierpnia 2001 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00