Specyfikacja do zamówienia z działu 90 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne.
1) Postępowanie o udzielenie zamówienia jest częścią obrotu gospodarczego, zatem jego uczestników wymaga się profesjonalizmu w działaniu polegającego m. in. na podejmowaniu skutecznych działań zabezpieczających interes prawny w uzyskaniu zamówienia, w tym terminowego wnoszenia środków ochrony prawnej.
1) Art. 90 ust. 1 Pzp przewiduje zwrócenie się przez zamawiającego w formie pisemnej do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
Wymóg przedłożenia kopii oferty ma charakter formalny, a jego ewentualne nie spełnienie i uchybienie warunkowi postawionemu w specyfikacji, nie powoduje zajścia przesłanki odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
1) Na podstawie przepisu art. 92 ust. 2 ustawy, Zamawiający ma obowiązek zamieścić na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń informacje o wynikach postępowania jedynie w ograniczonym zakresie (tylko te informacje, o których mowa w art.
Wykonawcy wskazują w swoich ofertach konkretny sprzęt w tym celu, aby zapoznać zamawiającego z proponowanym przez siebie sposobem wykonywania zamówienia oraz, aby zamawiający mógł zweryfikować te deklaracje z własnymi wymaganiami.
Nie jest dopuszczalne podnoszenie zarzutu spóźnionego, jako rozszerzenie argumentacji dla zarzutu naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp. Treść protestu determinuj zakres zarzutów podniesionych skutecznie względem oferty wybranej.
Przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych nie stawiają wymogów podpisania oferty na każdej stronie, wystarczy złożenie podpisu pod dokumentem w taki sposób, aby wynikało, kto podpisał dokument oraz że wolą osoby podpisującej było objęcie całości złożonego
Izba wydając rozstrzygnięcie w sprawie odwołania złożonego przez uczestnika postępowania protestacyjnego od uwzględnienia protestu jego konkurenta, nie ma uprawnień do uchylenia rozstrzygnięcia protestu. Orzeczenie Izby ma bowiem charakter orzeczenia co do istoty sprawy.
1) Prawo zamówień publicznych przewiduje zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, poprzez wybór oferty najkorzystniejszej albo poprzez jego unieważnienie. 2) Istnienie po stronie zamawiającego przekonania o wystąpieniu okoliczności, które w jego ocenie uzasadniają unieważnienie postępowania, nie stanowi powodu dla zaniechania zakończenia postępowania.
Zamawiający nie może przyjąć oferty wykonawcy zmieniającego warunki świadczenia usługi, a w dodatku prowadzącej do zmiany stawki podatku VAT. Wszyscy wykonawcy składają oferty na takich samych zasadach, a ich zmiana w toku oceny ofert jest niedopuszczalna.
Zamawiający musi powtórzyć oprotestowaną czynność lub dokonać czynności bezprawnie zaniechanej po ostatecznym rozstrzygnięciu protestu . Przesłanką zasadności środka odwoławczego jest jedynie uszczerbek w możliwości uzyskania zamówienia, interes prawny skarżącego musi doznać uszczerbku w konkretnym przetargu, w którym on uczestniczy i musi polegać na tym, że traci on możliwość jego wygrania.
Cena rażąco niska to cena nierealna, nie pozwalająca na realizację zamówienia z należytą starannością, wskazująca na zamiar realizacji zamówienia poniżej kosztów własnych wykonawcy, nie pozwalająca na wygenerowanie przez niego zysku.
Negatywna weryfikacja przez zamawiającego wystąpienia niezbędnej przesłanki ustawowej przesądzającej o skuteczności dokonania zastrzeżenia zakazu udostępniania informacji (brak podstaw do uznania ich za tajemnicę przedsiębiorstwa) wywołuje tylko konsekwencje w postaci wyłączenia, przewidzianego w art.
Zamawiający odpowiada za sposób przeprowadzenia postępowania zgodnie z zasadami Prawa zamówień publicznych, w tym zgodnie z zasadą jawności postępowania. W toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zamawiającym ciąży obowiązek i odpowiedzialność za zachowanie tej zasady.
Nieuprawnione jest podnoszenie innych niż zawarte w proteście zarzutów. Przez podniesienie zarzutu rozumieć należy nie tylko wskazanie czynności bądź zaniechania czynności przez Zamawiającego oraz powołanie przepisu ustawy Pzp, którego naruszenia dopuścił się Zamawiający, ale również zakres ich zaskarżenia (sposób naruszenia) i argumentację.